Obudowy Filtrów Powietrza: Kompleksowy Przewodnik

Komponenty elektroniczne wytwarzają ciepło, a te urządzenia rozpraszają ciepło z chłodnicy, przefiltrowane powietrze z zewnątrz obudowy. Zmniejszenie ilości ciepła wewnątrz obudowy zwiększa wydajność i niezawodność elementów elektronicznych, a w konsekwencji koszty są niższe.

Filtry Stego Serii Fans Plus, FPI/FPO

Seria filtrów Fan Plus została zaprojektowana w celu optymalizacji wydajności klimatycznej obudów i szafek zawierających podzespoły elektroniczne/elektryczne.

FPI lub FPO

Aby wybrać elementy, które najlepiej odpowiadają używanej aplikacji, najpierw należy określić, który z nich jest potrzebny, FPI lub FPO. W obu systemach zastosowano nową klapę powietrza na wylocie, która zapewnia większy przepływ powietrza, umożliwiając skuteczniejsze wydalanie ciepłego powietrza. System FPI jest przeznaczony dla bardziej standardowych konfiguracji. Filtrowany wentylator jest umieszczony w dolnej części obudowy, wyciągając powietrze chłodzące do wewnątrz. Powietrze przechodzi przez obudowę do góry, dopóki nie zostanie usunięte przez wylot zaworu powietrza zamontowany na TOP obudowy. System FPO ma wlot filtrowany umieszczony w dolnej części obudowy, ale nie zawiera wentylatora. Zamiast tego wentylator jest umieszczony na wylocie, wypychając powietrze z obudowy, co ostatecznie oznacza, że powietrze jest pobierane z dolnego wlotu. System ten jest lepszy w przypadku obudów z komorami na gorące powietrze, znajdującymi się TOP obudowy.

Zamawianie

Przy zamawianiu modułów we/wy należy zamówić je osobno. Przykładowo, w przypadku 230 V AC, 92 mm, FPI należy zamówić pozycje 915-9987 (wlot wentylatora filtra) i 916-0019 (wylot). Dostępne są różne rozmiary, a każdy z urządzeń posiada kompatybilnego partnera wymienionego w istotnych akcesoriach dla tego rozmiaru. Każdy z nich ma do wyboru 230 V AC i 110 V AC.

Montaż

Przednia część jest przymocowana do tylnej części pojazdu za pomocą prostego systemu zapadkowego, dzięki czemu możliwe jest szybkie i łatwe wkroczenie w powietrze.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?

Filtry do Motocykli

Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Na rynku znajdziesz szereg producentów wyspecjalizowanych w dziedzinie filtrów do motocykli.

Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra.

Kiedy Wymieniać Filtry w Motocyklu?

  • Filtr powietrza: warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. km.
  • Filtr paliwa: warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. km.
  • Filtr oleju: warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. km.

Pamiętaj, że wymiana filtra zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W twoim przypadku, te liczby mogą być wyraźnie inne.

Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Po wyborze i mocowaniu, o filtr będziesz też musiał dbać. Pamiętaj, że niektóre działania są związane ściśle z danym typem filtra i stosowanym tam materiałem.

Płyny, które stosuje MBK YQ 50 zapewniają sprawną pracę silnika, swobodę ruchu elementów, zmniejszają ich tarcie oraz czyszczą i chłodzą układ. Ale stanie się tak tylko, jeśli te płyny same będą odpowiednio czyste. Zadbaj o to i zwróć uwagę na filtry motocyklowe. Wybierając wysokiej jakości, standardowe filtry do motocykla, MBK YQ 50 odwdzięczy ci się sprawną pracą mechanizmów przy typowym użytkowaniu. Wymieniając je na wyższej jakości zamienniki, MBK YQ 50 da ci frajdę z jazdy w nietypowych warunkach bez obaw o uszkodzenia silnika i innych układów.

Przeczytaj także: Wymiana osłony filtra powietrza w Fiacie 126p

Kanałowe Podzespoły AKF z Filtrami HEPA

Kanałowe podzespoły AKF z filtrami HEPA stosowane są w sieciach kanałów nawiewnych i wywiewnych używanych do nawiewu lub wywiewu powietrza z pomieszczeń o najwyższych wymaganiach dotyczących czystości powietrza. Podzespół AKF składa się z obudowy filtra, kołnierzy przyłączeniowych i filtra HEPA. Filtr jest wyposażony w podkładkę o przekroju prostokątnym. Obudowa filtra jest wykonana z blachy spawanej w sposób zapewniający pełną szczelność, zgodnie z normą DIN 1946, i pomalowana na kolor RAL 9010.

Konstrukcja "bag-in, bag-out"

Konstrukcja typu "bag-in, bag-out" jest przeznaczona do filtracji powietrza podczas procesów, w których wytwarzane są substancje niebezpieczne lub toksyczne. System "bag-in-out" zapobiega jakiemukolwiek kontaktowi z zawartością zużytego filtra podczas jego wymiany. Instalacja filtra wstępnego wydłuża żywotność filtra HEPA.

Obudowy podzespołów AKF są przeznaczone do montażu pojedynczych podzespołów filtracyjnych AKF-I lub kilku podzespołów AKF-II w systemie kanałów wentylacyjnych. Aby wymienić filtr, należy pozostawić 700 mm wolnej przestrzeni z przodu podzespołu.

Wymiana Filtrów HEPA

Filtry HEPA są przeznaczone wyłącznie do jednorazowego użytku. Przewidywany okres eksploatacji filtra zależy od natężenia przepływu powietrza, oporu przepływu i ilości cząstek pyłu. Gdy natężenie przepływu powietrza zostaje zmniejszone o 25%, spodziewany czas eksploatacji filtra HEPA podwaja się. Zanieczyszczenie filtra HEPA kontrolowane jest za pomocą manometru różnicowego, który może być zamontowany na obudowie. Gdy opór przepływu osiągnie wartość dwukrotnie wyższą od początkowej, zaleca się wymianę filtra HEPA.

Podczas wymiany filtra podzespołu AKF należy zdjąć pokrywę, zwolnić dźwignię, a następnie wyjąć ramę ze zużytym filtrem HEPA.

Przeczytaj także: Poradnik: Wymiana obudowy filtra powietrza GY6 4T

Procedura "bag-in, bag-out"

W przypadku wymiany filtrów przy użyciu worków (system "bag-in, bag-out"), procedura jest taka sama, z wyjątkiem worka przymocowanego do przedłużenia. Zużyty filtr jest usuwany do worka, który jest przymocowany do przedłużenia od czasu ostatniej wymiany. Worek jest następnie hermetycznie zamykany, tak że po oddzieleniu części worka z filtrem, część worka pozostaje na przedłużeniu, również hermetycznie zamknięta. Nowy filtr jest umieszczany w worku, a następnie nakładany na pozostałą część zamykającą kanał. Po założeniu nowego worka, pozostała część starego worka jest najpierw usuwana do nowego worka. Nowy filtr jest instalowany z nowego worka.

Elementy Składowe Podzespołu AKF

  1. Obudowa filtra
  2. Filtr HEPA
  3. Dźwignie zespołu filtra
  4. Króciec wylotu worka (tylko w wersji "Bag In-out")
  5. Złącze (UPSTREAM) do przeprowadzania próby scan
  6. Złącze ciśnienia statycznego za filtrem - Δp
  7. Złącze ciśnienia statycznego przed filtrem + Δp
  8. Pokrywa filtra HEPA

Obudowa filtra i pokrywy filtra są malowane proszkowo na kolor RAL 9010. Na życzenie klienta można wybrać dowolny inny materiał. Obudowa filtra, kanały łączące, podstawy i pokrywy filtrów są malowane proszkowo na kolor RAL 9010.

Montaż Podzespołu AKF

  1. Kanał łączący
  2. Uszczelka płaska
  3. AKF-I (AKF-I+KPF)

Specyfikacja Produktu STEGO

Znajdź produkty o zbliżonych parametrach, wybierając jeden lub więcej atrybutów.

Atrybut Wartość
Marka STEGO
Typ filtra Filtr wejściowy
Rozmiar wentylatora 223 x 223mm
Wymiary 257 x 257mm
Materiał filtra Syntetyczna siatka
Długość 223mm
Szerokość 223mm
Seria Filter Fan Plus FPO

tags: #obudowa #filtra #powietrza #138 #153 #wymiary

Popularne posty: