Wymiana Filtra Powietrza w Golfie 2 1.3 Gaźnik (1987)

W Volkswagenie Golf 2 z silnikiem 1.3 gaźnikowym i instalacją LPG pojawia się problem utraty mocy oraz przerywania pracy silnika po jego rozgrzaniu. Silnik na zimno pracuje prawidłowo, natomiast po nagrzaniu zaczyna dusić się i strzelać w filtr powietrza. Warto zacząć od sprawdzenia podstawowych elementów, takich jak filtr powietrza.

Filtr Powietrza - Podstawa Prawidłowej Pracy

Filtr powietrza ma kluczowe znaczenie dla prawidłowej pracy silnika. Jego zadaniem jest oczyszczanie powietrza zasysanego do gaźnika, co zapobiega przedostawaniu się zanieczyszczeń do wnętrza silnika. Zanieczyszczony filtr powietrza może powodować:

  • Utratę mocy
  • Zwiększone zużycie paliwa
  • Nierówną pracę silnika
  • Problemy z rozruchem

Dlatego regularna wymiana filtra powietrza jest bardzo ważna. Zaleca się wymianę filtra powietrza co 10-15 tysięcy kilometrów lub raz w roku, w zależności od warunków eksploatacji.

Potencjalne Przyczyny Problemów z Silnikiem

Oprócz filtra powietrza, utrata mocy i przerywanie pracy silnika w Golfie 2 1.3 z gaźnikiem i instalacją LPG może być spowodowana przez:

  • Zasysanie ciepłego powietrza z komory silnika
  • Niewłaściwe podciśnienia w układzie dolotowym
  • Zła regulacja instalacji gazowej
  • Nieszczelności mechaniczne (np. uszczelka pod głowicą)
  • Zła regulacja zaworów ssących lub zużycie silnika powodujące rozszczelnienia

Diagnostyka i Regulacja Gaźnika

W Golfie 2 silnik 1.3 ma regulację luzu zaworowego za pomocą wymiennych płytek, a nie samoregulatory hydrauliczne. Zapłon raczej wykluczono jako przyczynę, choć sugerowano sprawdzenie modułu zapłonowego i aparatu zapłonowego.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Golfie 5?

Użytkownicy Golfa 2 zwracają uwagę na możliwość zasysania ciepłego powietrza z komory silnika. Dla gazu najlepsze zimne powietrze spoza komory silnika, a układ dozujący ciepłe znad kolektora ustawić na stałe na zimne. Może też bruździć układ podawania ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego zmieniając podciśnienia w dolocie.

Warto również sprawdzić regulację gaźnika. Gaźnik Keihin, który często występuje w Golfach 2, może być trudny do wyregulowania. Rozważeniem może być przeróbka na wtrysk.

Przeróbka na Wtrysk - Alternatywne Rozwiązanie

W przypadku problemów z gaźnikiem, możliwe jest przerobienie układu z gaźnikowego na wtrysk. Przeróbka na wtrysk może przynieść następujące korzyści:

  • Lepsza dynamika
  • Równomierna praca silnika
  • Niższe zużycie paliwa
  • Brak problemów z ssaniem przy porannym rozruchu

Komputer sterujący jest od silnika o oznaczeniu RP. Pompa paliwa ta obok baku (pod podłogą) jest standartowa od Golfa. Druga pompa - ta w baku - jest od Volvo. Jest na tyle mała, że skracajac rurke pobierajaca paliwo udalo sie zamontowac na niej te pompe, przyklejajac ja. Dziala bez zarzutu. A jest konieczna, gdyz ta pierwsza pompa ma zbyt mala wydajnosc. Musza byc dwie, zreszta tak jest w standartowym rozwiazaniu.

Elementy Potrzebne do Przeróbki na Wtrysk

Do przeróbki na wtrysk potrzebne są następujące elementy:

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Golfie 5?

  • Wtrysk od Seata
  • Komputer sterujący od silnika o oznaczeniu RP
  • Pompa paliwa z filtrem montowana obok baku
  • Pompa paliwa w baku (np. od Volvo)
  • Kolektor wydechowy z sondą Lambda
  • Obudowa filtra powietrza z filtrem K&N
  • Rura łącząca filtr powietrza z pokrywą wtrysku
  • Kominek z czujnikami temperatury przy silniku

Kroki Przeróbki na Wtrysk

  1. Wyciągnąć kolektor wydechowy i wstawić ten z sondą Lambda.
  2. Odpiąć przewody paliwowe od dotychczasowej pompy paliwa.
  3. Wyciągnąć dotychczasową wiązkę elektryczną od gaźnika i założyć nową - od komputera.
  4. Podłączyć wszystkie kostki elektryczne - do czujników, do wtrysku, potencjometr przepustnicy itp.
  5. Zainstalować filtr powietrza i rurę doprowadzającą powietrze do wtrysku.

Przeczytaj także: Jak wymienić osuszacz klimy w Golfie 4?

tags: #golf #2 #1987 #gaźnik #filtr #powietrza

Popularne posty: