Filtr Powietrza Sportowy Wkład w Opel Astra G/H - Opinie i Analiza
- Szczegóły
Wymiana standardowego filtra powietrza na sportowy wkład, taki jak K&N, Pipercross czy Simota, to popularny zabieg wśród entuzjastów tuningu. Celem jest poprawa osiągów silnika poprzez zwiększenie przepływu powietrza. Jednak, czy taka modyfikacja rzeczywiście przynosi korzyści i czy warto zainwestować w sportowy filtr do Opla Astry G lub H?
Sportowy Filtr Powietrza - Co to Jest?
Panelowe filtry powietrza K&N są filtrami „mokrymi”. Filtry mokre K&N wykorzystują specjalny olejek, który pomaga w przyciąganiu i zatrzymywaniu najdrobniejszych zanieczyszczeń powietrza, zanim dotrą one do silnika. Zaprojektowany jako łatwy do zamontowania zamiennik tradycyjnego, papierowego filtra powietrza montowanego w Twoim samochodzie. Wystarczy wyjęcie starego filtra i zamontowanie nowego filtra K&N w jego miejsce, aby cieszyć się korzyściami zwiększonego przepływu powietrza i dłuższej żywotności silnika.
Zamiast wymieniać filtr, wystarczy go regularnie czyścić, co pozwala na długotrwałe użytkowanie i oszczędność kosztów. Dzięki temu filtr K&N może służyć przez wiele lat, zapewniając czyste powietrze dla silnika i lepszą wydajność pojazdu. Przyczynia się to do ochrony środowiska poprzez możliwość serwisowania.
Filtry powietrza K&N to gwarancja wydajności i ochrony dla Twojego silnika. Dzięki zaawansowanej technologii i trwałym materiałom zapewniają one doskonałą filtrację i przepływ powietrza. Nie tylko poprawiają wydajność silnika, ale także pomagają w oszczędności paliwa i przedłużają jego żywotność.
Opinie Użytkowników
Opinie na temat sportowych filtrów powietrza są podzielone. Część użytkowników zauważa poprawę w elastyczności silnika, szczególnie w dolnym zakresie obrotów. Większość użytkowników wkładek mówi że w 16v ciągnie lepiej od dołu i to nie jest raczej efekt placebo. Inni natomiast nie odczuwają żadnej różnicy, poza głośniejszą pracą dolotu i wydechu. Panowie, jakie macie opinie na temat filtrów K&N. Mam taki u siebie aczkolwiek oprócz głośniejszej pracy dolotu i wydechu większych różnic nie zauważyłem, auto może i jest mocniejsze, ale to jakieś kosmetyczne różnice są, jeżeli w ogóle.
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
W przeciągu jednego tygodnia miałem na aucie trzy filtry OE Renault "papierowy", K&N bawełniany oraz Pipercross gąbkowy. Moja dupohamownia nie odczuła żadnej różnicy.
Niektórzy użytkownicy zwracają uwagę na potencjalne problemy związane z przepuszczaniem większej ilości zanieczyszczeń do silnika oraz ryzyko zanieczyszczenia przepływomierza olejkami z filtra. Zastanawia mnie fakt przepuszczania większej ilości zanieczyszczeń do silnika. Na zagranicznych forach są różne opinie, jedni używają bo fajny dźwięk i mocniejsza góra, inni się boją bo olejki z filtra często zanieczyszczają przepływomierz, który ciężko potem wyczyścić.
Co do filtrowania to jest na forum analiza mojego oleju na K&N delikatnie podniesiony krzem ale nie jakoś wybitnie dużo jak na sportową wkładkę.
Mam podobny tylko że Simota za 100 zł . Spalanie itp itd to nic nieodczułem oprucz tego że brzmienie silnika jest ładniejsze . Nie jest taki metaliczny jak wcześniej:) tylko taki delikatny ładny pomrók.
Mam takie odczucia, że góra lepsza, poprawił się też V max. Ale to jak mówię, bardzo nieznacznie.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
Wpływ na Osiągi
Sama wkładka da różnice w granicach błędu pomiarowego. Osobiście hamowałem swoje poprzednie auto ze stożekiem i bez (silnik 1.2 16v w RClio) moment maxymalny nie wzrósł poza maxymalną wartość tylko porawil sie w pewenym przedziale o jakies 3-4NM a moc w maxymalnym punkcie wzrosła o 2.5KM. To jest tylko taki przykład wiadomo każdy silnik zachowa sie inaczej i wyssany z palca dolot to istna loteria.
Po zastosowaniu wkładki czy filtra poprawia sie przede wszystkim przebieg krzywej momentu w dolnych zakresach obrotów. Większość użytkowników wkładek mówi że w 16v ciągnie lepiej od dołu i to nie jest raczej efekt placebo.
Przede wszystkim od mocy zależy głównie prędkość maksymalna i tego nam wkładka nie da!
Koszty i Eksploatacja
Dwa - mieszkam na Górnym Śląsku, powietrze jest jakie jest, wymiana częsta filtra, przy cenie 100zł, zwróciła mi się po niecałych trzech razach (akurat dorwałem wyprzedaż na Amazonie, normalnie z cłem i wysyłką zamykasz się w 500-600zł), filtr można płukać samą wodą, wraca mu wtedy 85% fabrycznej przepustowości (dane producenta) z dedykowanym zestawem do mycia 100%.
W przeciwieństwie do tradycyjnych filtrów papierowych można je czyścić i ponownie stosować, co w dłuższej perspektywie pozwoli zaoszczędzić pieniądze.
Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra
Teraz, przy każdym zakupie filtra K&N, otrzymasz dwie ekskluzywne naklejki zupełnie za darmo! Jedna naklejka z kultowym logo K&N doda Twojemu pojazdowi wyjątkowego stylu, a druga naklejka, zawierająca informację „Nie wyrzucaj filtra wielorazowego użytku”, jest idealna do montażu na obudowie filtra powietrza. Dzięki temu serwis będzie wiedział, że filtr jest wielokrotnego użytku, co pomoże uniknąć nieporozumień podczas konserwacji.
Dane Techniczne Filtra Alco do Opla Astry G/H
Poniżej przedstawiono dane techniczne filtra powietrza Alco, pasującego do wybranych modeli Opla Astry G i H:
| Parametr | Wartość |
|---|---|
| Wysokość [mm] | 44 |
| Długość [mm] | 303 |
| Szerokość [mm] | 224 |
Lista samochodów, do których pasuje część:
- OPEL ASTRA G coupe (F07_) 2.2 16V coupe 108kW/147KM (2000.09 - 2005.05) (BENZYNA)
- OPEL ASTRA G hatchback (F48_. F08_) 2.2 16V hatchback 108kW/147KM (2000.06 - 2005.01) (BENZYNA)
- OPEL ASTRA G kabriolet (F67) 2.2 16V kabriolet 108kW/147KM (2001.03 - 2005.10) (BENZYNA)
- OPEL ASTRA G kombi (F35_) 2.2 16V kombi 108kW/147KM (2001.03 - 2004.07) (BENZYNA)
- OPEL ASTRA G sedan (F69_) 2.2 16V sedan 108kW/147KM (2001.03 - 2005.01) (BENZYNA)
- OPEL ZAFIRA A (F75_) 2.2 16V nadwozie wielkopojemne (MPV) 108kW/147KM (2000.09 - 2005.06) (BENZYNA)
- OPEL ZAFIRA B (A05) 2.2 nadwozie wielkopojemne (MPV) 110kW/150KM (2005.07 - ) (BENZYNA)
- VAUXHALL ASTRA Mk IV (G) coupe (F67) 2.2 16V coupe 108kW/147KM (2000.03 - 2005.08) (BENZYNA)
- VAUXHALL ASTRA Mk IV (G) hatchback 2.2 16V hatchback 108kW/147KM (2001.03 - 2005.05) (BENZYNA)
- VAUXHALL ASTRA Mk IV (G) kabriolet 2.2 16V kabriolet 108kW/147KM (2001.03 - 2005.10) (BENZYNA)
- VAUXHALL ASTRA Mk IV (G) kombi 2.2 16V kombi 108kW/147KM (2001.03 - 2005.05) (BENZYNA)
- VAUXHALL ASTRA Mk IV (G) sedan 2.2 16V sedan 108kW/147KM (2001.03 - 2005.05) (BENZYNA)
- VAUXHALL ZAFIRA Mk I (A) (F75) 2.2 16V nadwozie wielkopojemne (MPV) 108kW/147KM (1998.11 - 2004.08) (BENZYNA)
- VAUXHALL ZAFIRA Mk II (B) (M75) 2.2 nadwozie wielkopojemne (MPV) 110kW/150KM (2005.07 - 2014.11) (BENZYNA)
Kody Porównawcze Części (OE, OEM):
- GENERAL MOTORS: 13271043, 9202382, 9194405
- OPEL: 835624, 9194405
- VAUXHALL: 9194406
- CLEAN FILTERS: MA1322
- HENGST FILTER: E576L
- KNECHT: LX1503
- MAHLE FILTER: LX1503
- MANN-FILTER: C301381, C30126
- SogefiPro: PA7436
- UFI: 3020300
tags: #filtr #powietrza #wkład #sportowy #opel #astra

