Wymiana Dolotu Powietrza i Filtra w Renault Megane 2: Porady i Wskazówki

Artykuł omawia kwestie związane z wymianą dolotu powietrza i filtra w Renault Megane 2, a także potencjalne modyfikacje mające na celu zwiększenie mocy silnika. Użytkownik Renault Megane 2 1.5 dCi z 2005 roku zgłasza problem z brakiem mocy, co sugeruje uszkodzenie turbiny. Po konsultacji z mechanikiem, planuje samodzielną wymianę turbiny, ale poszukuje wskazówek dotyczących tego procesu.

Filtr Powietrza i Dolot w Megane 2 - Co Warto Wiedzieć?

Jeśli chcesz się bawić w zmiany, pomyśl nad wymianą filtra powietrza na sportowy - np. z K&N wkładany w miejsce fabrycznego. Podobno na świecie szaleje jakiś kryzys. Ale my postanowiliśmy w nim nie brać udziału.

Stożkowy Filtr Powietrza - Czy Warto?

Mam ten sam silnik co ty kolego też LPG i sam stożek to kupa raczej. O przyroście mocy zapomnij, jedyne co możesz zyskać to ładniejszy dzwięk i to tyle z plusów. Ja chcialem kiedys zalozyc stozek do swojego E2 2,0 8V 103KM J7R z LPG. Podzwonilem po kilku firmach zajmujacych sie sprzedaza takich filterow i w kazdej odradzono mi to, jesli jezde na gazie. Powiedzieli ze nie ma sensu i tylko zbedny wydatek, a i klopoty z gazem moga sie zaczac. Zrezygnowalem wiec z montazu. Teraz Jezdze E3 2,0 8V 114 KM F3R i tez zalozylem gaz tym razem sekwencje.

Generalnie, jeśli zaczniesz majstrować przy dolocie powietrza, to poszperaj trochę po Google. Aby dało to jakieś widoczne efekty, musiałbyś pogrzebać w sofcie silnika, potem ustawić porządnie LPG, żeby nie wariowało, jak dostanie inne proporcje paliwa/powietrza.

Wymiana Turbosprężarki - Krok po Kroku

Uczestnicy dyskusji podkreślają, że przed wymianą turbiny należy sprawdzić i ewentualnie wymienić przewody powietrza, filtr powietrza oraz uszczelki. Ważne jest również przeczyszczenie układu dolotowego i intercoolera, a także upewnienie się, że przewody olejowe są drożne.

Przeczytaj także: Optymalizacja dolotu powietrza do filtra

Wskazówki dotyczące montażu turbosprężarki:

  1. Zalać turbosprężarkę niewielką ilością czystego oleju i obrócić wałkiem turbosprężarki kilkukrotnie - obrót powinien być swobodny.
  2. W zależności od typu turbosprężarki przymocować turbosprężarkę do kolektora wydechowego lub bloku silnika używając nowych uszczelek.
  3. Przewód doprowadzający i odprowadzający olej musi być drożny i czysty. Przepływ oleju nie może być ograniczony. W przypadku elastycznych przewodów należy sprawdzić czy nie są uszkodzone wewnątrz. Sprawdzić czy przewód doprowadzający nie jest zbyt blisko źródła ciepła.
  4. Jeżeli to możliwe obracać wałem korbowym przez 10-15 sekund bez uruchomienia silnika w celu pełnego zalania olejem przewodów oraz samej turbosprężarki. Uruchomić silnik i utrzymywać wolne obroty przez 3 do 4 minut.

"...Istotny wpływ na żywotność turbosprężarki ma szczelność układu doprowadzania powietrza do silnika (włączając w to intercooler). Nawet niewielkie nieszczelności w tym układzie powodują, poza spadkiem mocy silnika, rozbiegiwanie się układu wirującego turbosprężarki (ponieważ w przewodach spada ciśnienie powietrza)."

Inne Potencjalne Przyczyny Braku Mocy

Kolego nie był bym pochopny i skłonny do wymiany. Bo jest kilka innych rzeczy które będą powodować brak doładowania. Najpierw wymienilem przeplywomierz powietrza ale nic nie pomoglo. Sprawdzilem dzis wszystkie przewody,weze itd i wygladaja ok.

Przeczytaj także: Poradnik: Wymiana dolotu filtra powietrza Audi A4 B5

Przeczytaj także: Mercedes W204 - Wymiana Dolotu Filtra

tags: #dolot #powietrza #filtr #renault #megane #2

Popularne posty: