Wymiana Dolotu Filtra Powietrza w Mercedesie W204 Avantgarde: Kompleksowy Przewodnik

Wielu użytkowników Mercedesów, w tym modelu W204 Avantgarde, spotyka się z różnymi problemami, w tym ze stukaniem w silniku. Źródła tego stukania mogą być różnorodne, dlatego diagnostyka jest kluczowa. Jednym z potencjalnych powodów problemów może być dolot filtra powietrza.

Potencjalne Przyczyny Stukania w Silniku

W tym modelu źródeł „pukania” może być wiele. Nie zawsze stukanie pochodzi z poduszek. Musisz jeszcze sprawdzić wszystkie tuleje metalowo-gumowe, a jest ich tam trochę.

  • Uszkodzona panewka może postukiwać tylko w określonych warunkach.
  • Sprzęgło metalowo gumowe za skrzynią (na wale) najprawdopodobniej się rozlazło i stuka.
  • Stukał wtryskiwacz w mocowaniu.
  • Hydrosztosy / samo regulatory.

Dodatkowo, w przypadku Actrosa 3343 V6 z 1999 roku, duży luz na laski zaworowe (około 4-5 mm) może wskazywać na problem ze szklanką. Ważne jest, aby zdiagnozować przyczynę stukania, zanim podejmiesz jakiekolwiek kroki naprawcze.

Problemy z Dolotem Filtra Powietrza

Istnieje taka możliwość, że przypchany dolot (więc i filtr powietrza) może powodować zwyżkę obrotów i zwiększone zużycie paliwa (głównie LPG). Ale uwaga - paradoksalnie nowy wkład filtra może spowodować kłopoty z regulacją instalacji LPG o ile jest ona źle dobrana.

Użytkownicy zauważają również, że w przewodzie idącym do przepływki jest olej. Może mam walnięty ten przewód a przepływka jest dobra? Kontrolka jest, bo masz przepływomierz conajmniej zaolejony. Najpierw to go umyj z tego oleju, tak jak i wszystko gdzie ten olej stoi, później zadaj o odpowietrzenie klawiatury, później sprawdzaj przepływomierz. Przepływomierz myje się alkoholem wyłącznie. Czysty spirytus albo isopropanol. Spróbuję jutro tak zrobić, a ten przewód dochodzący do przepływki też mogę alkoholem potraktować?

Przeczytaj także: Optymalizacja dolotu powietrza do filtra

Dodatkowo, zauważono dziurawą elastyczną rurkę, która prowadzi powietrze od wlotu do filtra powietrza. Ostatnio na zimnym silniku jak odpali to go szarpie przez jakies 3 sek., a potem juz pracuje dobrze. Wymieniłem świece, dałem do wyczyszczenia przepustnicę, a teraz zauważyłem dziurawy dolot powietrza. Mogą być takie objawy przez tę nieszczelność ?

Wymiana Filtra Powietrza Krok po Kroku

Wymiana filtra powietrza jest banalnie prosta. Do wykonania tej czynności potrzebujesz max 10 minut.

  1. Otwórz maskę silnika.
  2. Filtr jest przykręcony 6 wkrętami.
  3. Następnie należy podnieść pokrywę do góry.
  4. Filtr jest osadzony za pomocą gumowego trzpienia. Wyciągamy go pociągając do góry.
  5. Należy dokładnie wyczyścić wnętrze komory filtra oraz pokrywę. Nie używać sprężonego powietrza! Sprężone powietrze unosi drobinki kurzu i może osadzić je na przepływomierzu powodując jego nieprawidłowe działanie.
  6. Włożenie nowego filtra zaczynamy najpierw umieszczając go w otworze dolotu do silnika a następnie tym gumowym "dzyndzlem" mocujemy w podstawie.
  7. Montaż powtarzając punkt 3 oraz 2. Z uwagą aby nie przekręcić wkrętów. Są one wkręcane w tworzywo sztuczne. Musicie to przykręcać z wyczuciem.

Filtr powietrza (w moim przypadku użyłem Denckermann A1402909 1901).

Dodatkowe Aspekty i Rozważania

Przepływomierz

Po diagnozie komputerowej okazało się że mam uszkodzony przepływomierz, odłączyłem więc przewód prowadzący do niego i spalanie było takie same jak z podłączonym czyli średnie 16l lpg. Martwi mnie jedna rzecz że w przewodzie idącym do przepływki jest olej, skąd on mógł się tam wziąć? Może mam walnięty ten przewód a przepływka jest dobra?

Filtry K&N

Koledzy, filtr K&N stosuje już od 5 lat w w 203 270 cdi i jestem bardzo zadowolony. Mam nawet dwa żeby jeden był zawsze gotowy na zmianę ,chodzi o to że po umyciu trzeba czekać aż wyschnie. Moja uwaga jest taka że jeśli ktoś nigdy nie miał w swoim aucie tego typu filtra to niech się nie wypowiada na jego tema w sposób taki jak wyżej. Ja miałem taki filtr nawet w fiacie ducato 2.5 d z 93r i to był kamper. Różnice zaobserwowałem właśnie w tym dukacie bo fabrycznie miał 75 KM po zmianie filtra wszyscy się dziwili że tak dobrze przyspiesza po przebiegu 240 tys km.

Przeczytaj także: Poradnik: Wymiana dolotu filtra powietrza Audi A4 B5

Oczywiście nie zdradzałem że mam K&M bo jak zwykle życzliwi kazali by się puknąć w głowę żeby sprowadzać wkład ze stanów. A jednak opłaciło się bo ten diesel mniej palił przy maksymalnych prędkościach rzędu 110 km/h. Niestety teraz nie mogę założyć tego filtra bo mercedes poszedł w złą stronę i zaprojektował filtr łącznie z obudową i na razie tylko oryginalny pasuje, nie ma nawet zamienników, tak, tak jest w mojej w 212 350 cdi 265 KM. Filtr ten naprawdę zbiera ogromne ilości śmiecia, nigdy na suchym filtrze tego nie widziałem. Dobrze nasmarowany filtr nie szkodzi przepływomierzowi, sprawdzałem przepływomierz kilka krotnie po założeniu filtra i zaskoczeniem było to że jest czysty do tego stopnia że nie pozostawiał brudu na białym ręczniku jednorazowym. Jeżeli chcecie to przetrzyjcie białym papierem przepływkę na normalnym filtrze.

Interwały Wymiany

Ok ja też jestem tego zdania to dlaczego w książce serwisowej mercedesa jest zaznaczone że co 4 lata ? No tak jest. W USA nawet maja 40tys mil albo 4lata... Coz, jak uwazasz, ze to wystarczy... Tylko to jest "under normal dust condition"... Na zywo, to ja jeszcze tej kontrolki zeby zmienic filtr powietrza to nie widzialem. Urban legend Ten czteroletni interwal to absurd.

Podsumowując, diagnostyka i regularna wymiana filtra powietrza oraz dbałość o dolot powietrza to kluczowe elementy utrzymania sprawności Mercedesa W204 Avantgarde. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze stukaniem w silniku warto skonsultować się z doświadczonym mechanikiem.

Przeczytaj także: MZ TS 150: wymiary dolotu filtra

tags: #dolot #filtra #powietrza #w204 #avantgarde #wymiana

Popularne posty: