Zabezpieczenie gumy filtra powietrza w motocyklu – poradnik DIY

Wielu motocyklistów dba o swoje maszyny, starając się zapewnić im jak najlepszą ochronę i wydajność. Jednym z elementów, który wymaga szczególnej uwagi, jest guma filtra powietrza. W tym artykule omówimy, jak zabezpieczyć gumę filtra powietrza w motocyklu, aby przedłużyć jej żywotność i zapewnić optymalne działanie silnika.

Montaż zbiornika LPG - krok po kroku

Jednym z przykładów modyfikacji, które można wykonać samodzielnie, jest montaż zbiornika LPG. Poniżej przedstawiamy proces montażu zbiornika LPG, który może być inspiracją do innych modyfikacji w motocyklu.

Wybór wnęki:

  • Należy rozważyć kilka aspektów i wybrać odpowiednią wnękę na zbiornik.
  • Wnęka powinna być blisko schowka na butle, aby ułatwić podłączenie do "sieci" gazowej.

Montaż wielozaworu:

  • Wielozawór montuje się na stole.
  • Drut z pływakiem należy wygiąć tak, aby wskazanie rezerwy sygnalizowane było na ostatnich 10-12 litrach gazu, zachowując 80% napełnienia.

Podłączenie elektryki i przewodów:

Przeczytaj także: Zabezpieczenie filtra powietrza Simson S51

  • Podpiąć elektrykę i przewody FARO.
  • Rozważyć umiejscowienie wlewu pod pistolet.

Montaż reduktora:

  • Reduktor umieścić w schowku, jeśli nie ma dojścia z zewnątrz.
  • Sterowanie elektrozaworem należy obmyślić na nowo.

Wykorzystanie opustoszałego schowka

Opustoszały schowek po butlach można wykorzystać na brudno-śmierdzące przedmioty, narzędzia, lewarek, gaśnice itp.

Sterowanie elektrozaworem - praktyczne rozwiązania

Sterowanie elektrozaworem to kolejny aspekt, który warto rozważyć, aby zwiększyć bezpieczeństwo i kontrolę nad instalacją gazową. Cewka elektrozaworu pobiera 11W, ale przy napięciu 5-6V utrzymuje stan otwarty. Można zastosować rezystor przy włączniku z układem rozruchowym dla tej cewki - krótki impuls 12V dla 11W byleby otworzyła, a podtrzymanie już na 3-4W.

Alternatywnie, zamiast opornika można dać przetwornicę DC-DC za kilka PLN, co da jeszcze większą sprawność i możliwość regulacji napięcia na wyjściu. Dodatkowo, kawałek czasówki, która przez pierwsze 2-3s puści pełne napięcie, stworzy automat za niewielkie pieniądze.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Podczas montażu zbiornika LPG ważne jest, aby pamiętać o bezpieczeństwie. Niekontrolowany wypływ gazu jest możliwy jedynie na odcinku w/zawór<>reduktor. Aby temu zapobiec, można zastosować solidne stalowe opaski i blokadę wypływu. W przypadku zbiornika na solidnych stalowych opaskach, on nie wyleci a nawet jak mu się uda, to zrywa się zasilanie dla cewki=zamykanie gazu, a nawet jest blokada wypływu.

Przeczytaj także: Peugeot 407 1.6 HDI: Gumy mocowania filtra powietrza i rezonans

Sposób załączania i odłączania cewki

Można opracować sposób załączania i odłączania cewki w/zaworu na czas jazdy. Po odpaleniu silnika gaz zostanie zamknięty, co zwiększa bezpieczeństwo.

Połączenie sprzecznych elementów - lutowanie

W instalacjach LPG często występuje problem połączenia sprzecznych elementów. W takiej sytuacji można zastosować lutowanie. Najpierw należy "pobielić" cyną dziurkę oraz rurkę. Następnie, puścić gorące powietrze i operując dwiema lutownicami w rękach oraz cyną i bursztynem w zębach, zatopić rurkę w dziurkę. Ważne jest, aby sprawdzić drożność po zlutowaniu i ewentualnie usunąć nadmiar cyny wiertłem.

Przegląd techniczny a zbiornik LPG

Podczas przeglądu technicznego diagnosta ma obowiązek sprawdzania dokumentacji urządzenia podlegającemu dozorowi, jeśli takie jest zamontowane w pojeździe. Zbiornik legalny, homo na 10 lat. Diagnosta sprawdzi dane, porówna ze świadectwem i na tym koniec jego roli. Niestosowanie się do tych zasad przez niektórych diagnostów lub niezauważanie zbiornika LPG zamontowanego na stałe to inna sprawa.

Dozór Techniczny pilnuje zbiornika i tylko zbiornika a nie tego co się dzieje z paliwem poza nim. To jest zbiornik do gromadzenia paliwa gazowego. Palniki mają swoją homo, instalacja wewnętrzna w kamperze również i wykorzystywane są zgodnie z przeznaczeniem, zasilane gazem zgodnym i o zgodnym ciśnieniu.

Montaż zbiorników i butli - przepisy

Zbiorniki na gaz płynny oraz butle powinny być tak umieszczone, aby w pozycji roboczej wypływ gazu następował w stanie ciekłym. Zasadniczym zagadnieniem, na które należy zwracać uwagę przy montażu zbiornika jest zapewnienie odpowiedniego mocowania zbiornika do karoserii (ramy) tak, aby zostały spełnione warunki wytrzymałości w kierunku wzdłużnym oraz poprzecznym dla wykonanego mocowania.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?

W przypadku samochodów osobowych i ciężarowych do 3,5 tony dopuszczalnej masy całkowitej jest to warunek wytrzymałości w kierunku wzdłużnym (jazdy) do przodu - 20 “g” i w kierunku poprzecznym - 8 “g” (“g” - przyspieszenie ziemskie).

Tankowanie zbiorników LPG - aspekty prawne

Tankowanie zbiorników nie do zasilania samochodu, czyli nie wymagających kontroli, itd., jako takie może być samodzielnie napełniane na stacjach LPG. Wielu użytkowników stosuje filtry liniowe, tańsze lub droższe, które wyłapują tłuste frakcje parafinowe.

Zalety zbiornika LPG nad butlami

Używanie zbiornika LPG ma swoje zalety. Obecnie można wlać więcej gazu niż do dwóch zwykłych butli jedenastolitrowych, a tara wychodzi też na korzyść. Dodatkowo, opcjonalnie można założyć LPG AUX IN, ale nie zawsze jest to konieczne.

Spalanie w motocyklach - czynniki wpływające

Spalanie w motocyklach zależy od wielu czynników, takich jak styl jazdy, prędkość, obciążenie i warunki drogowe. Poniżej przedstawiamy tabelę z przykładowymi wartościami spalania w różnych warunkach:

Warunki jazdy Prędkość Spalanie (l/100km)
Spokojna jazda do 100 km/h 5,0 - 5,5
Trasa 110-120 km/h ok. 5
Miasto (korki) - ok. 7-9
Autostrada 140 km/h ok. 8,5

Stosowanie benzyny o zwiększonej zawartości oktanów (np. 98) może poprawić komfort jazdy, zwłaszcza przy wyższych prędkościach, ale może również prowadzić do problemów, takich jak uszkodzenie korka wlewu paliwa.

Warto regularnie sprawdzać i czyścić świece zapłonowe, aby utrzymać spalanie na optymalnym poziomie. Wymiana świec wraz z olejem co sezon to dobry nawyk.

tags: #zabezpieczenie #gumy #filtra #powietrza #motor #gar

Popularne posty: