Wskaźnik zapchania filtra powietrza w Fordzie F-250: Jak sprawdzić?

Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu. Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę.

Potencjalne problemy z silnikiem i ich diagnostyka

Masz Forda Fiestę z 2015 roku z silnikiem Diesla 1.6, w którym pojawiają się dwa specyficzne kody błędów: P2562 (błąd w obwodzie czujnika położenia turbosprężarki) i P132B (niewłaściwe działanie sterowania doładowaniem turbosprężarki).

W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów.

Twój silnik ma chyba 103 KM i przypuszczam, że nie chodzi o czujnik temp. powietrza doładowanego tyko o czujnik ciśnienia doładowania czyli G71 a to już zależy który masz rocznik auta. W starszych typach był w sterowniku silnika a w nowszych w dolocie. Jak masz auto do 1997 r.

Witam Mam problem z scania 420 2004r silnik pde auto było w serwisie scanii, po diagnozie okazało się że jeden pompowtrysk do wymiany. Wymienili intercooler nowy czujnik ciśnienia turbiny nowy a auto jak było słabe i mułowate tak jest nadal pomocy. Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł lub wie co może dolegać królowej to proszę o podpowiedź.

Przeczytaj także: Pyły zawieszone, filtry i jonizacja w oczyszczaczach powietrza

Intercooler uszkodzony, ciężkie do znalezienia bez demontażu.

Witam. Trafił mi się Koleos z silnikiem M9R 2.0 dci 174KM z przypadłością zapychania dpf bez błędów w sterowniku silnika, jedyny błąd to df308, ale pojawia się dopiero po zapchaniu. poprzedni mechanik czyścił dpf wymienił sonde na turbinie naprawił wtryski, wymieniał olej, a i tak co ok 3 tygodnie zapycha dpf.

Witam, jako, że mój 2.0 TFSI BGB ostatnio się wysypał z powodu awarii pompy oleju postanowiłem wyposażyć się w dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju. Oryginalnie ten silnik ma tylko czujnik bistabilny 1.4 bara, normalnie otwarty. Pierw myślałem o wkręceniu trójnika ale widzę, że są też czujniki, które jednocześnie mają styk i pomiar analogowy (np.

Witam! Ma może ktoś z was pomysł na rozwiązanie czujnika (miernika) ciśnienia 0-10bar oczywiście za rozsądne pieniądze. Czujnik ma być umieszczony w budowanym kompresorze. Chcę go podłączyć do atmegi (sterowanie kompresora). Czy ktos może mi pomóc?

Witam. Potrzebuje czujnika ciśnienia atmosferycznego ale takiego który mierzyłby zmianę ciśnienia a nie samo ciśnienie. Czy istnieje coś takiego?

Przeczytaj także: Zasada działania wskaźnika filtra

Witam. Poszukuje mechanicznego czujnika ciśnienia działającego na małych ciśnieniach typu samochodowy czujnik ciśnienia oleju. Czujnik standardowo bez ciśnienia ma posiadać obwód zamknięty, gdy otrzyma ciśnienie ma rozłączyć obwód. Coś w stylu czujnika ciśnienia oleju standardowo - zwarty.

Witam sytuacja taka: Vito 639 2006r 220 tys. Odpalony rano, przejechane ok 10 km, postój na odpalonym ok 5 min, wsiadam gaz i nie jedzie tzn. brak mocy. Nie świeci się check. Jadę ok 10 km, zapala się check i dalej brak mocy. Zgaszony, odpalony, kręci wysoko, po chwili do 3 tys. check nie gaśnie.

Szukam dokumentacji (lub jakichkolwiek innych informacji) na temat działania czujnika ciśnienia stosowanego w samochodach VW i audi. czujnik jest 3 pinowy.

Turbina w samochodzie nie została wymieniona na nową ponieważ się rozchodziła :D. Klient odebrał samochód z odłączonym czujnikiem ciśnienia doładowania bo ( bo wtedy to jakoś jeździło) i zrobił w ten sposób około 1500 km. Zajechał z tym jeszcze do innego warsztatu że nie ma mocy itd .

Witam! Potrzebuję pomocy. Musze zaprojektować i wykonać elektroniczny miernik ciśnienia powietrza w kołach samochodów osobowych. Odczyt ma być na jakimkolwiek wyświetlaczu. Poszukałem już czujnik i chyba dobry będzie Motorolki MPX2200AP i trzeba by było teraz jakoś przetworzyć i wyświetlić na wyświetlaczu.

Przeczytaj także: Co oznaczają wskaźniki jakości powietrza?

Czujnik ciśnienia doładowania masz na rurze plastikowej, ale szambem z rury raczej nie będzie zawalony a jak nie ma błędu to nie ma potrzeby wymieniać, mówisz że cięgno się rusza a w parametrach nie ma ciśnienia odpowiedniego, czy masz podciśnienie na zaworku sterowania turbiną?

Witam. Mam problem z Premiumką 400 z 99r. A wiec kopiłem ja tydzień temu i jeżdżę pod lodka na żwirowni. Mam z nią wielki problem a mianowicie pali mi ok 56-58l/100km. Wymieniłem końcówki wtryskiwaczy, czujnik temperatury powietrza doładowującego oraz czujnik ciśnienia powietrza doładowującego i dalej jest to samo.

Witam Podaj numer błędu i typ silnika AXX Pozdrawiam nr błędu 575 "czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej" Tym silnika? Wiem że 1Z.

Zastanawia mnie ten MAP sensor. Gdzie on się znajduje w silniku ahf ? Bo google nie pomaga :( Map sensor znajduje się praktycznie w każdym samochodzie albo jako wbudowany w filtr powietrza albo na demontowalnym króćcu wylotowym z filtra, zależy jaka konstrukcja.

Mam Vivaro z 2014 roku z przebiegiem 90 tys km. Auto jest jakby lekko ospałe, ma słabą dynamikę. A mam porównanie bowiem mam drugiego identycznego tyle, że rok starszego, który jest dynamiczniejszy. Raz wyskoczył mi błąd - jak się później okazało dotyczył : Zawór wysokiego ciśnienia - błąd. Po skasowaniu błędu już więcej nie powrócił.

Witam! Posiadam Opla Astrę h z silnikiem 1.3 cdti (Z13DTH) bez dpf. Problem jest następujący. Po regeneracji turba i wymianie intercoolera bo był dziurawy samochód wkręca się tylko do 4000 obrotów i nie ma mocy. Pomocy ! Autko stoi już ponad 2 tygodnie...

Mam Renault Mastera z 2006r 2.5 dci 120KM problem tkwi w tym, że kupiłem nowe wtryski Boscha o numerze BOSCH 0445110141 po założeniu wtrysków autko nie chce odpalić nawet przy użyciu PLAKA ! Autko stało w Błoniu w serwisie 3 dni i zabrałem je do domu... Na komputerze podobno ZERO błędów wykazywało...

Auto zawsze traci moc i to tylko w tej jedynej sytuacji tj. po przekroczeniu prędkości ok 120-130 km/h i wtedy po zatrzymaniu nie słychać charakterystycznego gwizdu turbo po przygazówce. Jest to boxer z silnikiem 2,8 hdi taki jak w ducato.

Cześć, dzięki za odpowiedź, niestety sprawa jest bardziej złożona... Jest to silnik 90 a nie 110 km, nie ma on intercoolera a co za tym idzie nie jest również wyposażony w czujnik doładowania. porównanie więc ciśnienia zadanego od uzyskanego nie wchodzi w grę.

Otóż problem dotyczy układu dolotowego turbiny itd .. Lanca Dedra 2,0t rozmawia bez żadnych problemów z euroscanem z visą 1.83. Jednak jak już koledzy tutaj pisali podgląd parametrów raczej marny. Jedno co cieszy to to że Visa 1.83 posiada opcje diagnozy głównych podzespołów odpowiedzialnych za prace silnika.

2623 robiłem dwa razy. Raz był uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania ( na dole po lewej stronie obok intercoolera) a drugi raz był nieszczelny intercooler. Po każdej naprawie robiłem adaptację przepływomierza i chyba reset czujnika doładowania.

Jeśli na przewodzie od intercoolera nie ma czujnika ciśnienia tylko wężyk to ja 99% jest on przerwany, dlatego sterownik nie widzi ciśnienia doładowania.

Tak, piszę o cewkach bo chyba wszystko inne zostało sprawdzone: szczelność, intercoolera, ciśnienie paliwa, wtryski(komputerowo), doładowanie powietrza, czujnik doładowania sprawny, egr nowy, smok w zbiorniku czysty, woda z intercoolera spuszczona, dławik górski działa poprawnie.

Nieszczelności bym szukał najpierw tam, dolot,EGR ggdzie łączy sie z kolektorem. Tam na kolektorze jest taki króciec na ktory nachodzi rurka od czujnika ciśnienia-on znów na podszybiu jest.

Możesz też sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania powietrza. Jest na przewodzie dolotowym intercoolera. Lubi się bardzo mocno ,,zasmarkać,, olejem.

Witam! Potrzebuję informacji na temat podłączenia kabli do wtyczki od przepływomierza (nr 0281 002 399), który znajduje się w intercoolerze Valeo 6Q0 145 804A, ponieważ w mojej Cordobie 1,4 TDI (80KM) 2006r.

Możliwe że twój intercooler jest zawalony olejem, ciśnienie z turbiny jest ale co z tego kiedy zapycha się w syfie intercoolera, dla pewności sprawdź też wszystkie wężyki i zawory podciśnieniowe i czujnik ciśnienia może tam tkwi problem. A przy podłączeniu do kompa powinna wyskoczyc 'usterka regulacji ciśnienia doładowania'.

Witam wszystkich . Mam problem z Mercedesem c200 2.2 cdi z 2005r . Autko wchodzi w tryb awaryjny , co za tym idzie brak mocy . Diagnoza komputerowa wykazała błąd P2359 - problem z ciśnieniem doładowania . Kiedy na odpalonym silniku kolega daje tak do 2.5 tyś obrotów ja naciskając przewód intercoolera , brak ciśnienia ,miękki przewód .

Jeśli mocno oscyluje to albo uszkodzony(zawór), albo w ch..a wali czujnik ciśnienia.

Dziś to wyczyściłem troche EGR i rurę dolotu aż do intercoolera, cała była w oleju, czujnik ciśnienia dolotu również. Co się zmieniło po tym? W sumie to samo dymienie, ale teraz dostał jeszcze większego kopa.

Actros 1844 MP2 2008 WYSOKIE SPALANIE! Minął rok problem nadal tkwi!! Retarder ogarnięty. Mam już wyniki analizy spalin i tak: Powyższony bieg jałowy CO=0.626% VOL HC=189 ppm VOL Lambda=1.040 Bieg Jałowy CO=0.552% VOL HC=471 ppm VOL lambda=1019 Wynik testu w obu przpadkach negatywny.

Albo kat jakiś lipny, albo za bogata mieszanka i za dużo dopala w katalizatorze.

Jest jeszcze strona prawna- możesz nie przejść pozytywnie okresowego przeglądu technicznego.

Sprawdzisz w bardzo prosty sposób: odkręcasz 3 śruby na połączeniu układu wydechowego przed kat. i jeśli rzeczywiście masz zapchany katalizator to poczujesz jakby auto miało 2x więcej mocy.

Jak juz napisalem - czesc teoretyczna byla raczej opisem tego ze mozna sonde po katalizatorze zaemulowac i jak to zrobic. Nie polecam wstawiania uzywanego katalizatora - bez wzgledu co mowi sprzedawca to loteria co przy tej cenie uzywki jest chore.

silnik nie przekracza temperatury optymalnej (wskazówka zatrzymuje się pionowo, wisko działa) - dość duże spalanie c.a 18l/100km Podjedź na stacje diagnostyczną i zrób test spalin.

witam, miałem już to. U mnie ZATKAŁ SIĘ katalizator. Początkowo faktycznie "nie zbierał się", ale później było coraz gorzej- aż do sytuacji, gdy już nie mogłem w ogóle przyspieszać. Ale, faktem jest, że wcześniej miałem wrażenie, że zaczynał jakby grzechotać? po wymianie katalizatora śmiga jak nowy.

tags: #wskaźnik #zapchania #filtra #powietrza #ford #f250

Popularne posty: