Wymiana filtra powietrza w PEUGEOT BOXER II

Obudowa filtra powietrza to ważny element układu dolotowego samochodu PEUGEOT BOXER II. Dzięki sprawnej obudowie filtr powietrza może zostać prawidłowo zamontowany pod maską. W efekcie filtr może skutecznie oczyszczać powietrze trafiające do silnika, a tym samym chronić jednostkę napędową przed zniszczeniem spowodowanym przedostaniem się zanieczyszczeń do wnętrza komory spalania.

Znaczenie filtra powietrza

W samochodach znajdziesz kilka rodzajów filtrów. Bez względu na miejsce montażu każdy odpowiada za oczyszczanie czy to podzespołów, z którymi ma za zadanie współpracować, czy płynów eksploatacyjnych, czy powietrza. Tego rodzaju filtr do samochodu jest odpowiedzialny za filtrację powietrza w pojeździe. Oddziela zanieczyszczenia, takie jak: piasek, kurz, a nawet owady. Ponadto ma bardzo duży wpływ na to, w jaki sposób pracuje silnik.

Kiedy wymienić obudowę filtra powietrza?

Wymiana obudowy filtra powietrza samochodu PEUGEOT BOXER II może być konieczna wskutek uszkodzeń mechanicznych, które pojawiły się na korpusie lub pokrywie obudowy. Świadczą o tym m.in. pęknięcia, które mogą stanowić alternatywną drogę dla strumienia powietrza, przez co powietrze nie zostanie przepuszczone przez filtr. Ponadto nowa obudowa filtra powietrza do samochodu PEUGEOT BOXER II może być niezbędna, jeżeli uszkodzeniu ulegną zaczepy spinające korpus obudowy z pokrywą. W efekcie obudowa może uchylać się podczas jazdy, co również zaburzy pracę układu dolotowego.

Uszkodzenie obudowy filtra sprawia, że strumień powietrza może ominąć filtr, przez co nie zostanie ono oczyszczone. Zatkany filtr powietrza jest bardzo często powodem spadków osiągów jednostki napędowej.

Kiedy wymieniać filtr powietrza?

Zgodnie z powszechną wiedzą filtr powietrza zazwyczaj wymienia się co 20 tys. km. Jeśli chodzi o eksploatację pojazdu w środowisku wyjątkowo zapylonym, konserwacja (wymiana) tego elementu powinna być o wiele częstsza.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ częstotliwość wymiany filtra powietrza zależy od wielu czynników, takich jak warunki jezdni, styl jazdy i jakość samego filtra. Ogólnie zaleca się kontrolowanie stanu filtra co 15-20 tysięcy kilometrów lub przynajmniej co 12 miesięcy. Jeśli wcześniej filtr jest zbyt brudny lub uszkodzony, należy go wymienić.

Objawy zużytego filtra powietrza w motocyklu (mogą być analogiczne w samochodzie)

  • Spadek mocy silnika - silnik wyraźnie traci siłę, odczuwalne jest mniejsze przyspieszenie.
  • Wzrost zużycia paliwa - pobór paliwa staje się zauważalnie wyższy.
  • Trudności z odpaleniem silnika - szczególnie widoczne w chłodne dni lub po dłuższym postoju.
  • Dymienie z wydechu - może pojawić się siwy lub czarny dym, zwłaszcza podczas przyspieszania.
  • Głośniejsza praca silnika - silnik pracuje głośniej niż zwykle, słychać wyraźny hałas ssania powietrza.

Jeśli zauważysz którykolwiek z tych objawów, niezwłocznie sprawdź stan filtra powietrza. Wymiana zużytego filtra może szybko przywrócić motocyklowi jego pierwotną moc i efektywność.

Podsumowanie

Regularna wymiana filtra powietrza to prosty sposób na zwiększenie mocy i osiągów silnika, zmniejszenie zużycia paliwa, przedłużenie żywotności silnika, zapobieganie awariom oraz poprawę komfortu jazdy. Pamiętaj o regularnej wymianie i właściwej pielęgnacji, a Twój samochód odwdzięczy Ci się imponującą mocą, niskim spalaniem i bezproblemową eksploatacją.

Przeczytaj także: Wymiana osłony filtra powietrza w Fiacie 126p

Przeczytaj także: Wymiana filtra powietrza w BMW E90 320d krok po kroku

tags: #wymiana #filtra #powietrza #boxer #94

Popularne posty: