Wymiana stelaża filtra powietrza w Renault Master
- Szczegóły
Aby dostać się do opornic, trzeba odkręcić stelaż ochronny centrali nawiewów znajdującej się pod autem w okolicach fotela pasażera, a następnie zdjąć z niej dekiel. Opornice są przykręcone na dwóch śrubkach torx każda. Nie musimy się przejmować kolejnością, ponieważ są identyczne.
Filtr powietrza jest czysty, bo niedawno wymieniany. Warto pamiętać, że częstotliwość wymiany filtra ma wpływ na stan silnika.
Problemy z silnikiem po wymianie:
Witam. Jak w temacie Renia espace IV 1.9 dci f9k 115 KM po wymianie silnika ciężko zapala i bardzo nierówno pracuje na wolnych obrotach do tego strasznie kopci na czarno,mam wrażenie że dmucha w filtr powietrza, nie reaguje na padał gazu a jak się uda to powyżej 1000 obrotów objawy mijają. przełożone drugie wtryski i egr i dalej tak samo.
Espace 4 1.9.dci od samego początku jak był kupiony kopci na czarno, silnik zmieniony na inny bo padła panewka a problem dalej taki sam. Opiszę wszystko od początku. Silnik po zmianie brał olej i okazało się że odma konkretnie spływ do misy tak zawalony ze nie dało rady wcisnąć drutu.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?
Diagnostyka i potencjalne przyczyny problemów:
Nie znalazłeś odpowiedzi? Podaj dokładnie co to za defekt np "df205 1.def" Bo może być błąd czujnika, a dokładnie nieodpowiednie ciśnienie na rampie. A przyczyny trzeba wtedy szukać w rampie, wtryskiwaczach lub pompie ciśnieniowej. Może być również zapchany filtr paliwa, co bym sprawdził w pierwszej kolejności.
Wtryskiwacze lub pompa, rzadko filtr paliwa (chińczyk nie przepuszcza), rzadziej gruszka lub baaardzo rzadko zagięty przewód paliwa (zdarzało się w Vivaro/Trafic).
Witam u mnie problem rozwiązany, brudny filtr paliwa, który puścił syf na pompę i zapchały się zawory na pompie. Układ paliwowy po czyszczeniu Espace pali jak nowy.
Sprawdz tez filtr(wyjmij go i odpal bez filtra) powietrza. Jezeli mozesz to wrzuc fotki aparatu zaplonowego(chodzi mi o jego budowe,bo nie pamietam). W Espace silnik 2.0 16V F4R 701 . Po odkręceniu plastikowego kolektora ,okazało sie że oberwane jest mocowanie od przepustnicy .!Przepustnica trzymała się w obudowie filtra i kolektora !To w moim przypadku na wysokich obrotach (brak obrotomierza w espace) powodowało rzegot !
Przeczytaj także: Wymiana osłony filtra powietrza w Fiacie 126p
Inne możliwe problemy:
Witam, przy wymianie tarcz i klocków hamulcowych pedał sprzęgła się zapada. Chciałbym odpowietrzyć sprzęgło tylko nie wiem jak.Nie wiem gdzie jest odpowietrznik-zdemontowałem akumulator , podstawę i filtr powietrza .przestawiłem bezpieczniki i komputer nie widzę tego odpowietrznika. Są tylko linki od zmiany biegów.
Przy okazji zapytam jeszcze czy jest szansa że skrzynia przestała pracować z winy zbyt niskiego poziomu oleju. Przestała ciągnąć podczas jazdy. Ani do przodu ani do tyłu. Kupiłem takową z zamiarem przełożenia mostu ale zastanawiam się czy jej nie założyć wymienić filtr zalać olej i zobaczyć czy bedzię ok.
Mam wrażenie że moja andoria zbyt mocno "tąpie". Czy inaczej- wiem że coś jest nie tak ,bo spotkałem inne C90 które chodzą równiutko.o co chodzi- na wolnych andoria bardzo sie wierzga i co konkretny obrót silnika słychać... łupnięcie? tąpnięcie?zmierzyłem kompresje dzisiaj i wyniki są dosyć ciekawe1,2,3,42.7, 3,1, 2.9, 3,5 A znalazłem że wartość fabryczna to 3.0 Mpa!No i rzecz która mi nie daje spokoju- czy brak filtra oleju móg mieć wływ na wynik nadania?nie mam przejscóiwki kątowej do manometru i jedyne co wymyśliłem... to wykręcić zawadzajacy filtr oleju.
Dodatkowe informacje:
Przeczytaj także: Wymiana filtra powietrza w BMW E90 320d krok po kroku
Zastanawiam się nad zakupem auta Renault Espace 2006/2007 r. W internecie naczytałem się na temat gamy silników jakie idą do tego właśnie samochodu. Zastanawiam się nad dwoma, 2.0 dci lub 2.0 t . Potrzebował bym rzetelnej opinii osoby która miała styczność z tymi motorami.
Jeśli zakłócenia pochodzą z komutatora wentylatora to dodawanie jakiś przypadkowych pseudo indukcyjności czy filtrów z UPS-a zupełnie nie przygotowanych na takie zakłócenia, a już na pewno nie na takie prądy.
Pewnie coś z pochłaniaczem par paliwa - filtr węglowy... Dodatkowo, jakaś drobna nieszczelność w okolicach zbiornika.
Wymieniłem filtr paliwa( był wymieniany w sierpniu ) i oringi na przewodach i jest ok. Zatankowałem paliwa na pewnej stacji i jak na razie auto jeździ o niebo lepiej niż wczśniej. Możliwe że była jakaś nieszczelność podczas wiekszego zapotrzebowania na paliwo i ciągnął powietrze.
A widzieliście gdzie są filtry kabinowe ( bo są dwa) Reno Espace 3 ? Za zaślepkami zakręcanymi na dwie śrubki w lewym i prawym końcu podszybia, powietrze ciągną przez kratki w podstawach lusterek... Po drodze jest górny kielich amortyzatora.
witam co do parowania szyb to trzeba zmienic filtry pylkowe po obu stronach wlotu powietrza i bedzie w 100% git.
Modele Renault Espace z silnikiem dCi:
- dCi 100 FWD (EV0A, EV0B, HV0A, HV0B, UV0A, UV0B,... EV0J, HV0C, HV0D, HV0H,...)
- podwozie (EV, HV, UV) 2.3 dCi 125 RWD (HV0C, HV0D, UV0C, UV0D, UV0H, UV0J,... UV01, UV10,...)
- (EV, HV, UV) 2.3 dCi 145 FWD (EV0E, EV0F, HV0E, HV0F, UV0E, UV0F,... RWD (UV0F, UV0E, HV0E, HV0F, HV0T, HV10,... HV0P, HV0U,... HV, UV)
- 2.3 dCi 165 RWD (HV0P, HV0U, HV10, HV12, UV0P, UV0U,... FV0S,...)
tags: #stelaz #filtra #powietrza #renault #master #wymiana

