Wymiana Plastiku Filtra Powietrza w Volvo V70

Bezpieczeństwo, solidność i dbałość o najmniejszy detal - wszystkie te aspekty łączy w sobie Volvo. Samochody od szwedzkiego producenta od lat budzą zainteresowanie kierowców, co przekłada się na ich rzeczywistą liczbę na drogach. Z Volvofan możesz kompleksowo zadbać o swoje auto. Dołącz do Volvofan - wielbicieli i miłośników Volvo.

Firma Volvofan skupia wokół siebie pasjonatów i miłośników motoryzacji. Naszą działalność skoncentrowaliśmy na autach pochodzących od szwedzkiego koncernu, do których proponujemy zamienne, jak i oryginalne części samochodowe Volvo. Na prośbę klienta mamy możliwość zamówienia części, których obecnie nie ma w kategoriach produktowych.

Z uwagi na innych rok produkcji każdego z aut, w ofercie posiadamy części m.in. dla roczników: 2019, 2018, 2016, 2013, 2003, 1998, 1996. W ręce klientów oddajemy katalog części Volvo - w Volvofan masz dostęp do szerokiego asortymentu.

Proponujemy produkty przeznaczone m.in. dla:

  • Volvo S60 - model produkowany w Szwecji. Obecnie w produkcji jest 3 generacja.
  • Volvo V60 - dostępna jest już druga generacja tego auta. Sylwetka V60 jest mocno zbliżona do linii modelu V90.
  • Volvo S80 - od 1998 do 2016 roku wyprodukowano dwie wersje tego modelu. Z początkiem 2011 roku auto przeszło gruntowny lifting - z zewnątrz, jak i wewnątrz. Serce samochodu od teraz stanowił silnik wysokoprężny D5.
  • Volvo V70 - produkowany do 2016 roku. V70 doczekał się 3 generacji.
  • Volvo XC70 - następca modelu V70. Wersja XC ma podwyższone podwozie, napęd na 4 koła i osprzęt terenowy.
  • Volvo S90 - sedan klasy wyższej. Sportowa sylwetka. Ciekawym zabiegiem jest zamontowanie w tej wersji świateł, których kształt nawiązuje do młota Thora - atrybutu nordyckiego boga.
  • Volvo V90 - auto zaprezentowano w 2016 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodów w Genewie. Jest to przedłużona wersja S90.
  • Volvo V90CC - to ulepszona wersja V90. Volvo V90 Cross Country charakteryzuje się podniesionym zawieszeniem.
  • Volvo XC40 - zgrabny SUV o odważnej stylistyce.
  • Volvo XC60 - XC60 należy SUV-ów klasy średniej. Auto doczekało się drugiej generacji. Po liftingu samochód ma nieco bardziej drapieżny design.
  • Volvo XC90 - to SUV klasy wyższej. Obecnie w produkcji jest już druga generacja tego auta. Pojazd przechodził przez szereg zmian stylistycznych, aż w końcu w 2006 otrzymał nową „twarz”. Retusz dotyczył głównie nadwozia i jego wyglądu.
  • Volvo V40 - doskonały do miasta hatchback klasy premium. Charakteryzuje się dynamicznym zawieszeniem i nowoczesnym, młodzieżowym designem. V40 wyróżnia się sporą przestrzenią w kabinie.
  • Volvo V40CC - odświeżone V40 Cross Country. Następca V40 wyróżnia większy prześwit. Pojazd przeznaczony nie tylko do miasta.
  • Volvo S40 - kompaktowy samochód osobowy. Pierwsza generacja została zaprezentowana w 1995 roku. W 2003 roku auto przeszło face lifting i nabrało nowocześniejszego wyglądu.
  • Volvo V50 - wydłużona wersja S40. Kombi produkowane było do 2012 roku.
  • Volvo C30 - auto ma charakterystyczną linię nadwozia. Niskie progi nadają sylwetce nieco bardziej muskularnego wyglądu. Klapa bagażnika, w odróżnieniu od pozostałych modeli, została oszklona.
  • Volvo 850 - klasyk należący do jednych z bardziej rozpoznawalnych modeli samochodów Volvo. Auto znajdowało się w produkcji w latach 1991-1995. 850 to samochód klasy wyższej, które przechodziło kilkakrotnie lifting.
  • Volvo S70 - odświeżona wersja 850. Samochód otrzymał bardziej obłą sylwetkę w porównaniu z poprzednikiem.
  • Volvo 940 - auto należące do modeli z wyróżniającą się kanciastą linią nadwozia. Auto dostępne było w dwóch wersjach: sedan i kombi.
  • Volvo 960 - kolejny model należący do klasyki szwedzkiego producenta. 960 to nowoczesne auto lat 90. ubiegłego wieku. Na wyposażeniu znajdowały się: elektryczne szyby, elektryczne lusterka, klimatyzacja, podgrzewane siedzenia, poduszki powietrzne, ABS, czujnik cofania czy tempomat.
  • Volvo 740 - samochód produkowany w latach 1984-1992. Staruszek był odpowiednikiem takich aut, jak Audi 100, BMW E34 czy Mercedesa W124.
  • Volvo 760 - produkowane od 1982 do 1990. Dostępne były dwie wersje nadwozia: sedan i kombi.
  • Volvo Amazon - szwedzkie Volvo z roku 1957 roku. Samochód klasy średniej. Łącznie na drogi trafiło prawie 700 tysięcy modeli.

Wymiana Plastiku Obudowy Filtra Powietrza

Użytkownicy Volvo V70 mogą napotkać problemy związane z obudową filtra powietrza. Szczególnie dotyczy to elementu plastikowego, który z czasem może ulec uszkodzeniu. W wersji II na przepustnicę nałożony jest gumowy oring czy simering, a na niego nakładany jest ten czarny plastik do którego wchodzi odma, a całość w części górnej przykręcona jest dwoma śrubkami. Wchodzi na wcisk z tym, że na wcisk to bardziej odma wchodzi niż przepustnica.

Przeczytaj także: Butelkowana woda a środowisko

Obudowa wyszła ale dzielnie stawiała opór, za to musiałem się pozbyć oringa na przepustnicy, bo po założeniu kolanka i skręceniu cybantem nie bardzo się trzymał. Co Ci mam napisać, jak nie spróbujesz to nie będziesz wiedział. Zawsze da się zrobić to tak, żeby przywrócić do stanu fabrycznego i tyle. Ja zrobiłem i testuje, zobaczymy jak będzie dalej.

Nie mam pojęcia jak to się tam trzyma, ale w wersji II na przepustnicę nałożony jest gumowy oring czy simering, jak zwała tak zwał a na niego nakładany jest ten czarny plastik do którego wchodzi odma, a całość w części górnej przykręcona jest dwoma śrubkami. Wchodzi na wcisk z tym, że na wcisk to bardziej odma wchodzi niż przepustnica.

Alternatywne Rozwiązania i Modyfikacje Dolotu Powietrza

W celu poprawy elastyczności pracy silnika, niektórzy użytkownicy decydują się na modyfikacje dolotu powietrza. Można np. wywalić papierowy filtr i zamontować wkład Pipercross. Firma z Anglii produkuje od dawna filtry oparte na poliuretanowych, wielowarstwowych gąbkach. Fitr jak w przypadku KN itp.

Po przejechaniu już trochę na nowym dolocie czuć widoczną poprawę przy pracy silnika. Dołożona została rura fi77 przedłużająca zasysanie powietrza, gięta. Obudowa wyszła ale dzielnie stawiała opór, za to musiałem się pozbyć oringa na przepustnicy, bo po założeniu kolanka i skręceniu cybantem nie bardzo się trzymał.

Co do rezonatora to zastępuje go rura fi 77 i obudowa termiczna stożka średnica ponad 13cm. Więc powietrze ma gdzie falować. Wszystko jest wywalone, nie ma nic z fabrycznego dolotu, ale nie wiem czy przejdzie to u ciebie bo masz przepustnicę Dellorto, tak mi się wydaje z silniczkiem krokowym, ja mam elektronikę i otwór z fi 80 zasysania.

Przeczytaj także: Poradnik przechowywania wody destylowanej

Na pewno po jeździe odbytej teraz stwierdzam, że przy złączonej klimatyzacja dynamika jest tak jak wcześniej przy nienaruszaniu patentu fabrycznego bez załączonej klimy.

Przykładowy kosztorys modyfikacji dolotu powietrza:

  • Stożek Simota - 180zł
  • Rura alum fi 77 - 50zł
  • Łącznik z wejściem odmy 13zł JackySports
  • Łącznik gumowy - harmonijka 30zł
  • 50cm węża z Castoramy, zbrojony fi18 - 2,5zł
  • Cybanty też z Casto 10zł
  • Kolanko sylikonowe z przejściem z fi 83 na fi 77 - 70zł
  • Rura gumowa połączona do orginalnego chwytaka albo wyprowadzona na wprost - koszt takiej rozciągliwej rurki to jakieś 35zł przy niedużej jej rozciągliwości.

Reszta to już osobiste przemyślenia dotyczące samego montażu.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?

tags: #plastik #do #filtra #powietrza #volvo #v70

Popularne posty: