Obudowa Filtra Powietrza z Filtrem: Budowa i Zasada Działania

Filtr sprężonego powietrza to kluczowy element, który odpowiada za blokowanie cząstek zanieczyszczeń o określonej wielkości, znajdujących się w przepływającym sprężonym powietrzu.

Filtry chronią narzędzia, redukują koszty serwisowe oraz podnoszą wydajność.

Charakterystyka Filtrów Ciśnieniowych

Pneumat System oferuje szeroką gamę filtrów ciśnieniowych do powietrza i innych mediów.

Możemy je podzielić na:

  • Filtry powietrza wstępne
  • Filtry powietrza dokładne
  • Filtry powietrza wysokociśnieniowe
  • Filtry powietrza liniowe
  • Filtry powietrza ze stali szlachetnej
  • Filtry ciśnieniowe do wody

Filtry Powietrza Wstępne

Filtry powietrza wstępne to szeroka grupa filtrów powietrznych dostępnych w 7 zróżnicowanych seriach. Filtry sprężonego powietrza o montażu pionowym występują w wielu wersjach gwintowych: od najmniejszych G1/8 do dużych G1. Filtry do powietrza mają zakres filtracji między 5 a 20 mikrometrów. Wszystkie wstępne filtry powietrza poza najmniejszymi rozmiarami zostały wyposażone w pojemnik ochronny. W zależności od wielkości, filtry powietrzne cechują różnymi parametrami przesyłu: od 500 do 11500 l/min. Filtry do powietrza różnią się także temperaturą pracy - najczęściej maksymalna temperatura pracy wynosi 60°C. Zakres ciśnienia maksymalnego filtrów bywa zależny od użytej obudowy, lecz nie przekracza 20 bar.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?

Filtry Powietrza Dokładne

W skład tej grupy filtrów powietrznych wchodzą pre-filtry, mikro-filtry oraz filtry węglowe. Każda z tych podgrup dostępna jest w seriach. Filtry powietrza dokładne wyróżniają się przede wszystkim wysokim poziomem filtracji równym 0,3 i 0,01 um ! Filtry ciśnieniowe występują w pełnym przedziale gwintów. Filtry dokładne są nazywane także filtrami sprężonego powietrza precyzyjnymi, gdyż dokładność filtracji wynosi 99,999% ! Ze względu na wartości przepływu możemy wybrać filtry ciśnieniowe z przedziału między 130 a 4500 l/min. Zakres ciśnienia zasilania dla wszystkich filtrów sprężonego powietrza nie powinien przekroczyć 16 bar. Standardowy również jest zakres temperatur pracy oraz uszczelnień, wykonanych z NBR. Filtr powietrza dokładny posiada połowicznie zautomatyzowany zrzut kondensatu. Filtracji na poziomie 0,01 mikrona wymaga m.in. przemysł elektroniczny np. przy procesach związanych z produkcją struktur półprzewodnikowych. Aby zmierzyć zanieczyszczenie wkładu filtracyjnego mikrofiltra należy pomierzyć spadek ciśnienia na samym wkładzie.

Filtry Powietrza Wysokociśnieniowe

Są to filtry do sprężonego powietrza o zwiększonym ponad dwukrotnie ciśnieniu maksymalnym równym 40 bar. Filtr powietrzny z ręcznym zrzutem kondensatu, temperaturze medium max. 60°C i max. temperaturze pracy równej 90°C. Filtracja na poziomie 50 mikrometrów. Filtr do sprężonego powietrza dedykowany wysokim ciśnieniom oferowany jest w przyłączach gwintowych od G3/8 do G2. Relatywny przepływ od 2650 do 20000 l/min. Wszystkie filtry sprężonego powietrza posiadają aluminiowy korpus, jednak materiał zbiornika może być mosiężny - w zależności od preferencji klienta i dostępności pod względem gwintów.

Filtry Powietrza Liniowe

Ciśnieniowy filtr do powietrza pokryty mosiądzem z filtracją na poziomie 20 um. Stalowa sprężyna filtra do sprężonego powietrza zapewnia pracę przy maksymalnym ciśnieniu pracy 18 bar. Filtr powietrzny dedykowany jest pracy w temperaturze między 0°C a 80°C. Ponadto filtry ciśnieniowe liniowe dostępne są w średnicach od 17 do 30 mm, z gwintem wewnętrznym jak i zewnętrznym od G1/8 do G1/2.

Filtry Powietrza ze Stali Szlachetnej

Filtr do sprężonego powietrza stalowy o bardzo dobrym uszczelnieniu viton. Wykonany ze stali nierdzewnej filtr do powietrza dostępny w sprzedaży w 2 wersjach gwintowych: G1/2 i G1/4. Nominalna wartość przepływu wynosi odpowiednio 3400 i 2500 l/min. Wysoka jakość wykonania filtra ciśnieniowego sprawia że maksymalna wartość ciśnienia została zwiększona o ponad połowę i wynosi 30 bar. Zwiększeniu uległa także maksymalna temperatura medium i pracy, która wynosi obecnie 80°C.

Filtry Ciśnieniowe do Wody

Oferta filtrów ciśnieniowych do wody pitnej i cieczy dostępna w 2 seriach. Filtr ciśnieniowy obu serii przeszedł stosowane atesty i posiada stosowne rekomendacje. Filtracja wynosi 90 um, gwinty od G3/4 do nawet G2. Nasze filtry ciśnieniowe do wody zapewniają pełną protekcję przed działaniami korozyjnymi, skutecznie chronią armaturę w instalacjach wodnych. Mosiężny filtr ciśnieniowy do wody w obu seriach z maksymalnym ciśnieniem pracy równym 16 bar. Przepływ jaki uzyskują filtry ciśnieniowe do wody wynosi nawet do 32 m3/h.

Przeczytaj także: Wymiana osłony filtra powietrza w Fiacie 126p

Co Należy Wiedzieć o Filtrach Sprężonego Powietrza?

Aby uniknąć zapchania filtra, należy unikać użycia elementu filtracyjnego o zbyt małej średnicy w miejscach, gdzie powietrze nie zostało oczyszczone zgrubnie. Inaczej filtr powietrza jest narażony na zapchanie się zanieczyszczeniami o dużej średnicy. Efektem tego są koszty związane z wymianą wkładów w filtracji dokładnej. Dlatego też powszechną praktyką jest stosowanie za właściwymi filtrami sprężonego powietrza filtrów dokładnych. Taką kombinację stosuję się nie tylko w instalacjach pneumatycznych, lecz także dla poszczególnych narzędzi i urządzeń lokalnych zasilanych wstępnie przefiltrowanym sprężonym powietrzem. Jest to gwarantem niwelowania mikrokorozji powstających w wężach pneumatycznych, rurach itd.

Filtry ciśnieniowe powietrzne podczas eliminacji cząstek stałych i oleju ze sprężonego powietrza wykorzystują:

  1. oddziaływanie sił odśrodkowych i sił powstających w wyniku zmiany kierunku przepływu
  2. osadzenie cząstek stałych i oleju na powierzchni przegrody filtracyjnej

Budowa i Zasada Działania Filtrów Powietrza

Sprężone powietrze dochodzi do filtra przez kanał wlotowy i jest kierowany na kierownicę, która pełni rolę rozdzielacza i rozdysponowuje je na kilka strumieni i wprawia w ruch wirowy. W skutek tego cząsteczki wody, oleju i inne zanieczyszczenia stałe odprowadzone zostają przez osłonę, ściankę zbiornika aż do osadnika, gdzie przez zawór mogą być wyrzucone na zewnątrz. Komponentem filtracyjnym filtra jest wkład filtracyjny, który znajduje się w zbiorniku. Filtry powietrzne wykorzystują w tym samym czasie obie metody filtracji.

Filtr ciśnieniowy oczyszcza się poprzez wykorzystanie automatycznego spustu kondensatu. Kiedy przekroczony zostanie poziom warunkowy, wykroplony kondensat unosi pływak, przez co otwarty zostaje dopływ sprężonego powietrza przez dyszę do komory nad membraną. Skutkuje to odsunięciem w dół grzybka i wypływanie zanieczyszczeń otworem aż do sytuacji, kiedy to wspomniany pływak ponownie zamknie dyszę.

Dobór Filtrów Sprężonego Powietrza

Przy doborze filtra ciśnieniowego należy uwzględnić kilka charakterystycznych parametrów takich jak:

Przeczytaj także: Poradnik: Wymiana obudowy filtra powietrza GY6 4T

  1. wielkość przyłącza (typ, średnica gwintu) otworu przyłączeniowego
  2. rodzaj spustu (automatyczny lub ręczny)
  3. precyzja filtracji jaka jest wymagana w układzie

Przyjmuje się, że sprężone powietrze dedykowane do napędów i układu sterowania obrabiarkami i innych maszyn powinno być wolne od zanieczyszczeń większych od przedziału 0,025 - 0,04mm. W przypadku gdy zasilamy sterownicze układy niskociśnieniowe lub napędy szlifierek powinniśmy mieć pewność filtracji wolnej od zanieczyszczeń większych niż 0,005 - 0,01 mm.

Zanieczyszczenia w Sprężonym Powietrzu

Używanie sprężonego powietrza wiąże się z koniecznością właściwego przygotowywania i obróbki medium przez procesy osuszania, odolejenia czy eliminację zanieczyszczeń w różnych formach. Tylko suche (ewentualnie smarowane), czyste i posiadające właściwe ciśnienie sprężone powietrze jest w stanie zagwarantować prawidłowe działanie i maksymalną żywotność sprzętu pneumatycznego.

Czystość sprężonego powietrza definiują wymogi branżowe, w zależności w jakiej branży owe medium jest wykorzystywane. Brudne powietrze w układach pneumatyki prowadzi do szybszej eksploatacji mechanicznej elementów i komponentów w nich się znajdujących. Uszczerbek powierzchni ma przełożenie w mniejszej efektywności funkcjonowania podzespołów i całych urządzeń pneumatycznych, powoduje spadek wydajności i przyspieszoną w czasie eksploatację elementów.

Przed filtracją powietrza, sprężone powietrze posiada płynne, gazowe i stałe zanieczyszczenia tj.:

  • wodę, która występuję w formie pary wodnej w zasysanym powietrzu atmosferycznym. Ilość wody zależy wilgotności, ciśnienia i temperatury powietrza
  • cząstki stałe, które wraz z zasysanym powietrzu z atmosfery znajdują się w układach pneumatycznych maszyn i urządzeń odpowiedzialnych za transport, magazynowanie czy wytwarzanie sprężonego powietrza. Cząstki stałe mogą dostać się do powietrza wskutek wewnętrznych procesów korozyjnych urządzenia, zgorzeliny, starzenia się elementów wykonanych z tworzywa, tarcia elementów ruchomych w kompresorze, zaworach itd.
  • olej, który jako zanieczyszczenie powstaje z oparów oleju znajdujących się w powietrzu lub jako resztka zasysana jest przez wir powietrza ze ścianek węży i urządzeń.

Budowa Filtra Oleju

Najczęściej filtr oleju występuje pod postacią metalowej, skądinąd niepozornej puszki. W metalowej obudowie znajduje się papierowy wkład filtrujący, który przepuszcza olej, ale nie rozpuszcza się pod jego wpływem. Filtr ten ułożony jest w harmonijkę (podobnie, jak w przypadku filtrów powietrza).

Zawór Przeciwzwrotny (Anti-Drain Back Valve)

W budowie filtra wyróżnić możemy zawór przeciwzwrotny (anti-drain back valve). Jest to gumowa membrana, która przylega do pokrywy filtra puszkowego (od wewnętrznej strony). Specjalna membrana zakrywa otwory, przez które brudny olej mógłby dostać się do komory silnika. Zawór przeciwzwrotny jest bardzo ważnym elementem budowy każdego filtra olejowego. Zapobiega on cofaniu się brudnego oleju do misy po wyłączeniu silnika. Właśnie przez zapobieganie cofania się oleju, zawór przyspiesza dotarcie leju do pompy podczas odpalania silnika (szczególnie przydatne, gdy uruchamiamy silnik po dłuższym postoju). Zawór ten odgrywa również bardzo ważną rolę w skróceniu czasu suchego i półsuchego tarcia elementów silnika. Obecność zaworu przeciwzwrotnego zależna jest od poziomu, w jakim wkręcamy filtr oleju. Jeżeli filtr wkręcany jest pokrywą do góry - zawór zastępuje grawitacja ziemska.

Zawór Przelewowy (By-Pass)

Kolejnym ważnym zaworem w budowie filtra olejowego jest zawór przelewowy (zwany również zaworem By-pass). Zwykle zawór instalowany jest w pozycji szeregowej. Jednak w niektórych konstrukcjach silnika, zawór nie jest częścią filtra, a znajduje się w samym silniku. Rola zaworu przepływowego jest prosta i jednocześnie niezwykle ważna. Zawór ten ma za zadanie udrożnić przepływ oleju, gdy powstanie ryzyko niedostatecznego smarowania elementów silnika. Producenci filtrów olejowych zgodnie doszli do wniosku, że w sytuacjach ekstremalnych lepszym rozwiązaniem jest dopuszczenie do silnika większej ilości oleju (nawet brudnego), niż stworzenie ryzyka niedostatecznego smarowania i w konsekwencji zatarcie silnika. Ryzyko niedostatecznego przepływu oleju może powstawać chociażby zimą, kiedy gęstość oleju jest zbyt duża, aby swobodnie przepływać przez filtr.

Zawór Eko

Trzecim zaworem spotykanym w filtrach oleju jest zawór eko. Ma on podobną zasadę działania, jak zawór przeciwzwrotny. Zapobiega cofaniu się brudnego oleju z misy po wyłączeniu silnika. Różnica polega na miejscu instalacji zaworu - eko instalowany jest po czystszej stronie filtra. Dzięki zastosowaniu zaworu eko, w filtrze cały czas znajduje się olej, co skraca ryzyko suchego tarcia podczas uruchamiania silnika.

Zasada Działania Filtra Oleju

Filtr oleju montowany jest po to, aby oczyszczać olej, który trafia do komory silnika. Olej pobierany z misy olejowej jest filtrowany w pierwszym etapie przez smok (a dokładnie filtr w smoku, który zasysa olej z misy do komory). Do filtra oleju dociera olej, który jednak może mieć w sobie mikro zabrudzenia (które mogą przyczynić się do spowodowania awarii silnika). Olej odfiltrowuje drobinki o wielkości 1/50 milimetra. Tyczy się to nie tylko drobinek piasku, ale także tworzyw syntetycznych i włókien. Oczywiście filtr należy traktować jako część eksploatacyjną.

Budowa Filtra Powietrza w Ciągnikach i Maszynach Rolniczych

Filtr powietrza to element, o którym posiadacze ciągników i maszyn rolniczych często zapominają. Jak zbudowany jest filtr powietrza, jakie jego rodzaje dostępne są na rynku, na czym polega skuteczne czyszczenie? Silniki ciągnikowe pierwszych generacji, np. Ursusa C-45, nie stawiały wysokich wymagań co do paliwa i czystości powietrza. Rzecz uległa zmianie wraz z powojennym rozwojem ciągników, ponieważ rosnące wymagania wymusiły na projektantach zupełnie inne podejście do jakości powietrza zasysanego przez silniki.

Filtr Powietrza Mokry

Filtr powietrza mokry w ciągniku składa się z obudowy w kształcie walca z doczepianą od spodu miską. Wewnątrz znajdują się dwa lub trzy wkłady filtrujące wykonane z kłębków drutu, plastiku lub gąbki o różnym stopniu gęstości. Przed filtrem znajduje się monocyklon, czyli filtr wstępny. za zadanie wychwycić i zatrzymać grube zanieczyszczenia. Urządzenie posiada łopatki, dzięki którym zasysane przez silnik powietrze wprowadzane jest w ruch wirowy, ułatwiający odrzucanie piachu i cięższych frakcji. Monocyklon ma prostą budowę, jednak wymaga przeprowadzenia co jakiś czas czynności serwisowych. Polegają one na zdjęciu go z rury ssącej, rozebraniu i oczyszczeniu z zebranego piasku.

Filtr powietrza nazywamy mokrym dlatego, że ważną częścią filtracji jest przepuszczenie strumienia powietrza przez mgłę olejową. Do miski znajdującej się na spodzie obudowy wlewamy oznaczoną na podziałce pewną ilość oleju silnikowego. Zasysane przez pracujący silnik powietrze rozbryzguje olej w misce, dzięki czemu topią się w nim mniejsze zanieczyszczenia. Następnie strumień dostaje się do komory z wkładami filtrującymi. Zmiana średnicy sprawia, że masa powietrza zostaje gwałtownie rozprężona. W zależności od zapotrzebowania silnika na powietrze, czyli jego pojemności skokowej, w filtrze mokrym powietrza znajduje się kilka wkładów, których gęstość i rodzaj wypełnienia zależą od konstrukcji maszyny. Filtry powietrza mokre stosowane były od kilkudziesięciu lat w Zetorach, Ursusach, MTZ, Jumz i T-25 Władymirecach. Utrzymane w odpowiedniej czystości układy zapewniały dość skuteczną filtrację powietrza pod warunkiem dokonywania okresowej wymiany wkładów filtrujących i oleju.

Filtr Powietrza Suchy

W związku z tym do konstrukcji ciągników wprowadzono suche filtry powietrza, będące wkładami papierowymi o różnym stopniu przepustowości. W porównaniu z systemami znanymi w motoryzacji wprowadzono tu kilka zmian. W plastikowej lub metalowej tubie umieszczono dwa papierowe walce w siatkowej obudowie. Siatka ta i wykończone gumą brzegi zabezpieczają wkłady przed zassaniem i zniszczeniem ich struktury. Wkłady występują zazwyczaj w parach: duży - wstępny i mniejszy - dokładny, zwany powszechnie bezpiecznikiem.

Suche filtry powietrza w ciągnikach i maszynach rolniczych są łatwe w utrzymaniu - wystarczy odpiąć pokrywę obudowy i wyciągnąć oba filtry, które doraźnie można odkurzać. Po upływie przewidzianego przez producenta ciągnika czasu wkład filtracyjny w filtrze suchym ulegnie zapchaniu, a olej w filtrze mokrym, podobnie jak separator, będzie zbyt zanieczyszczony, by móc dalej efektywnie pracować. Dla zachowania silnika w dobrym stanie konieczne będzie systematyczne czyszczenie filtrów oraz ich wymiana. W większości maszyn dopuszczalny czas pracy wynosi około kilkuset motogodzin i jest ściśle uzależniony od specyfiki danej konstrukcji.

W przypadku filtrów suchych najlepszym rozwiązaniem jest ich delikatne przedmuchanie sprężonym powietrzem tak, by zgromadzone zanieczyszczenia zostały wyrzucone na zewnątrz. Strumień powietrza powinien być skierowany od strony wylotu filtra, a jego siła dobierana w ten sposób, aby gwałtowny podmuch nie uszkodził powierzchni filtracyjnej. Zabiegi te mogą przedłużyć trwałość filtra, nie eliminują jednak konieczności jego wymiany, która powinna być połączona nie tylko z wyjęciem starego filtra i włożeniem nowego, ale również z dokładnym czyszczeniem obudowy, w jakiej się znajduje.

Budowa Filtra Cząstek Stałych (DPF/FAP)

W gruncie rzeczy filtr cząstek stałych, nieważne czy to DPF, FAP czy też katalizator, składa się z trzech części: wkładu, jego izolacji oraz szczelnej, metalowej obudowy. Wszystkie te elementy łącznie, odpowiadają za ograniczenie ilości zanieczyszczeń powietrza cząstkami stałymi, pochodzącymi ze spalin i ta zasada działania filtra cząstek stałych jest tożsama dla każdego typu filtra.

Grupę urządzeń odpowiedzialnych za oczyszczanie spalin, można podzielić na: suche DPF, mokre FAP i katalizatory. Dwa pierwsze typy instaluje się jako podzespoły silników wysokoprężnych, najczęściej w samochodach pochodzących kolejno z niemieckiego koncernu VAG oraz francuskiego PSA. Natomiast katalizatory stosuje się w pojazdach i maszynach wszelkiego rodzaju, nie ma znaczenia czy silnik jest wysokoprężny, czy benzynowy.

Najważniejszą ich cechą jest to, że są wielorazowego użytku, a to znaczy, że gdy filtr się zapełni, po odpowiednich zabiegach można bezpiecznie używać go dalej. Tym samym, chcemy zaznaczyć, że decydowanie się na tak drastyczne kroki, jakim jest na przykład wycięcie filtra cząstek stałych, jest niewłaściwe, gdyż taka decyzja obarczona jest niemal stuprocentowym ryzykiem związanym z potrzebą ponownego montażu podzespołu. Natomiast usługa, jaką jest regeneracja filtra cząstek stałych, sprawia, że w pełni bezpieczny sposób przywraca się fabryczne właściwości filtrowi, płacąc jedynie ułamek ceny nowego elementu.

Podstawowe Elementy Filtru

Podstawowe elementy każdego filtru stanowią: sieć drenażowa, warstwa podtrzymująca złoże, złoże filtracyjne właściwe, obudowa filtru. Sieć drenażową stanowi dolna część filtru i ma za zadanie równomierne odprowadzenie filtratu. Służy on także do okresowego płukania filtrów pośpiesznych, wówczas do rur rozdzielczych wprowadza się wodę płuczącą, którą kieruje się na filtr od dołu. Warstwa podtrzymująca złoże składa się z podkładu żwirowego o grubości warstwy od 0,2 do 0,6 m i zróżnicowanym uziarnieniu. Dolną część ułożoną na drenażu stanowi ziarno największe o średnicy ok. 50 mm (jest to gruby żwir lub tłuczeń) Złoże właściwe składa się z materiału filtracyjnego o zróżnicowanym uziarnieniu, odpornego na czynniki chemiczne i mechaniczne (piasek kwarcowy, rozdrobniony marmur, antracyt, koks, piasek rzeczny. Najczęściej stosuje się piasek o wymiarze czynnym d10 = 0,7 - 0,8 mm. "Wymiar czynny" - odpowiada wielkości oczek sita, przez które przechodzi 10% wagowych piasku podczas analizy sitowej. "Wymiar średni" oznaczany d60 odpowiada wymiarowi oczek sita przez które przechodzi 60% wagowych piasku.

Oferta Rynkowa Filtrów

PZL Sędziszów produkuje szerokie spektrum filtrów przeznaczonych do samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych i rolniczych. Firma istnieje na rynku ponad 75 lat i należy do światowych liderów z dziedziny filtracji.

Wix Filters to amerykański producent filtrów działający od 1939 roku. Firma spełnia normy w zakresie projektowania i wytwarzania filtrów oraz posiada liczne patenty technologiczne.

Filtron to firma specjalizująca się w produkcji wysokiej jakości filtrów. Została założona w 1982 roku w Gostyniu, a w 2016 roku dołączyła do grupy Mann+Hummel.

Typy Filtrów Sprężonego Powietrza

Filtry sprężonego powietrza usuwają wszelkie zanieczyszczenia w kilku etapach. W pierwszej fazie filtry sieciowe oddzielają duże ilości kondensatu olejowego, wody oraz cząstek stałych, takich jak rdza, pył czy krople oleju. Stosujemy wtedy filtry zgrubne lub wstępne filtry pneumatyczne. Gdy sprężone powietrze ma kontakt z żywnością, lekami lub jest używane w medycynie, stosujemy filtry procesowe. Najpierw są to filtry z węglem aktywnym, które usuwają zapachy i opary oleju. Na końcu stosujemy filtry sterylne serii SPF, eliminujące wirusy i bakterie.

Oferujemy szeroki wybór filtrów wysokociśnieniowych, które stosuje się przy rozdmuchu butelek PET, odwiertach i testach wymagających ciśnienia do 400 barów. Wysokociśnieniowe filtry sprężonego powietrza HF przeznaczone są do filtracji przemysłowej sprężonego powietrza o ciśnieniu do 50 bar. Bezsilikonowe filtry sprężonego powietrza AAFs skutecznie oczyszczają powietrze z zanieczyszczeń, takich jak cząstki stałe, woda i olej. Filtry AAF O2 usuwają zanieczyszczenia ze sprężonego tlenu, zapewniając czystość w aplikacjach medycznych i przemysłowych. Wysokociśnieniowe filtry tlenu HF O2 usuwają cząstki stałe, wodę i olej, zapewniając czystość w aplikacjach przemysłowych i medycznych. Wysokociśnieniowe filtry sprężonego powietrza CHP ze stali węglowej przeznaczone są filtracji przemysłowej sprężonego powietrza o ciśnieniu do 400 bar. Filtry sterylne SPF usuwają bakterie ze sprężonego powietrza, seria wykonana ze stali nierdzewnej, posiada przyłącza gwintowane. System Pro Paint - PP został specjalnie zaprojektowany do oczyszczania sprężonego powietrza od stałych, ciekłych i częściowo gazowych składników. Filtry sprężonego powietrza CF przeznaczone są do skutecznego usuwania cząstek stałych, wody, oleju resztkowego, a także smaku i zapachu ze sprężonego powietrza w aplikacjach przemysłowych.

Dodatkowe Informacje

B-Kondensat jest stale usuwany za pomocą automatycznego spustu kondensatu. G-Nasady z tworzywa sztucznego bez plastyfikatorów zapobiegają korozji. F-Wysokowydajny wkład zapewnia maksymalną powierzchnię filtracyjną dzięki specjalnemu zoptymalizowanemu owijaniu materiału filtracyjnego. Konstrukcja oparta na filtracji powierzchniowej, w odróżnieniu od dwuwarstwowych wkładów plisowanych, oferuje znacznie większą powierzchnię wewnętrzną (objętość filtra) w celu zapewnienia maksymalnej filtracji wgłębnej. Filtry mają za zadanie wychwytywanie ze sprężonego powietrza cząstek stałych, oleju oraz pyłu.

W zależności od modelu filtra przyłącza gwintowane zaczynają się od 1/8” a kończą na 3”. Oferujemy zarówno typ gwintu BSP i NPT. Obudowy filtrów do 16 bar wykonane są zazwyczaj z aluminium lub ze stali węglowej.

Dren kondensatu jest konieczny, ponieważ skutecznie odprowadza skropliny poza system pneumatyczny. Do tego celu służy wskaźnik różnicy ciśnień, który zamontowany jest na obudowie filtra sprężonego powietrza.

Filtr odpylający w zależności od konfiguracji systemu, instalujemy za osuszaczem adsorpcyjnym lub za "suchym" zbiornikiem sprężonego powietrza. Ich montaż odbywa się tak jak pozostałych filtrów sieciowych. Jedyna różnica polega na tym, że instalujemy go odwrotnie, tak aby kierunek przepływu sprężonego powietrza przez element filtracyjny był od zewnątrz do wewnątrz. Niektórzy producenci oferują obudowy filtrów już przystosowane do takiego kierunku przepływu powietrza przez wkład filtracyjny.

tags: #obudowa #filtra #powietrza #z #filtrem #budowa

Popularne posty: