Wymiana Obudowy Filtra Powietrza w Skoda Fabia 1.4 Benzyna z 2002 Roku
- Szczegóły
Wymiana obudowy filtra powietrza w Skodzie Fabii 1.4 benzyna z 2002 roku może być konieczna z różnych powodów, takich jak uszkodzenia mechaniczne, nieszczelności lub w celu uzyskania dostępu do innych podzespołów silnika.
Demontaż Obudowy Filtra Powietrza
Puszkę filtra powietrza wymontujesz w minutę. Aby to zrobić, najlepiej zdemontować akumulator, filtr powietrza i jego obudowę.
Wymontowałem filtr powietrza razem z obudową, i akumulator razem z obudową.
Problemy Związane z Obudową Filtra Powietrza
Dla potomnych: Obudowa filtra powietrza obluzowała się podczas wymiany płynu hamulcowego i obijała się na wyżej wymienionych obrotach silnika o metalowe pudełko od sterownika w miejscu podszybia.
Użytkownicy zgłaszali, że zmiażdżona obudowa filtra powietrza spowodowała, że auto nie utrzymywało obrotów.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?
Sprawdź doloty powietrza, zanieczyszczenie wewnętrzne chłodnicy powietrza, siłownik hamulca silnikowego, obudowę filtra powietrza, czy nie jest popękana.
Wiązka Przewodów
Wiązka, o którą pytasz, znajduje się pod akumulatorem i najlepiej zdemontować akumulator, filtr powietrza i jego obudowę. Co do samej wiązki to oczywiście, że można wymienić, tylko trochę cierpliwości.
Wyciąg akumulator i filtr powietrza łącznie z obudowami po prawej stronie stojąc przodem do silnika masz korytko w którym są przewody w wężu peszla.
Wiązka idąca wzdłuż lewej podłużnicy pod obudową filtra powietrza.
Newralgiczne punkty to fragment wiązki pod obudową filtra powietrza, oraz odcinek biegnący za łapą silnika.
Przeczytaj także: Wymiana osłony filtra powietrza w Fiacie 126p
Czyszczenie Przepustnicy
Fabia 1.4MPI - miałem problemy z zabrudzoną przepustnicą. Czyszczenie narazie załatwiło tą sprawę ale na jak długo ??? Czy nie będzie lepiej usunąć przyczynę a nie skutek?
Przyczyną powstawania nalotu na gardzieli przepustnicy jest odma komory korbowodu i wkładu wegla aktywnego, których ujście znajduje się tuż nad klapką przepustnicy.
Chciałem wyczyścić przepustnice ale najlepiej bez odkręcania jej. Słyszałem że są różne spraye, nawet byłem w sklepie motoryzacyjnym gdzie był specyfik firmy K2. Czy jest to bezpieczne ? Przecież preparat i zanieczyszczenia dostaną się do silnika.
Problem z obrotami silnika jest na to rada. Należy sprawdzić: 1. Szczelność na kolektorze dolotowym (Odma i obudowa filtra powietrza) 2. Silniczek krokowy 3. przepustnica (może wystarczy dokładnie wyczyścić lub wymiana)
Dodatkowe Problemy i Rozwiązania
Witam, skoda fabia 1.4 tdi 2004 rocznik nie odpala na zimnym. Odpala jedynie po psiuknieciu plakiem do filtra powietrza. Świece żarowe są ok ponieważ grzeją, co może być nie tak?
Przeczytaj także: Poradnik: Wymiana obudowy filtra powietrza GY6 4T
1)Sprawdź szczelność. Zdejmij rurę z filtra powietrza, odpal i zatkaj ręka. Jeśli zgasnie to powinien dolot być szczelny (tylko nie żadnymi szmatkami bo nie daj Boże zassie).
Jak samochód postoi 2-3 h żeby odpalił trzeba trzymać na rozruszniku ok. 15-20 sec. Gdy odpali i zgaszę silnik następnym razem odpala bez problemu. Wymieniłem świece, filtr powietrza, czujnik temperatury i filtr paliwa. Co może być przyczyną tego problemu?
Tabela Diagnostyczna
| Problem | Możliwe Przyczyny | Rozwiązania |
|---|---|---|
| Nierówne obroty | Nieszczelność obudowy filtra, zabrudzona przepustnica | Sprawdzenie i uszczelnienie obudowy, czyszczenie przepustnicy |
| Trudności z odpaleniem na zimnym silniku | Nieszczelność dolotu powietrza | Sprawdzenie szczelności dolotu powietrza |
| Spadek mocy | Uszkodzona wiązka przewodów | Sprawdzenie i naprawa wiązki przewodów |
| Gaśnięcie silnika | Problemy z czujnikiem temperatury | Wymiana czujnika temperatury |
tags: #obudowa #filtra #powietrza #skoda #fabia #1.4

