Wymiana Obudowy Filtra Powietrza w Renault 1.5 dCi 110KM

Wymiana filtra powietrza to rutynowa czynność serwisowa, która ma kluczowe znaczenie dla prawidłowej pracy silnika. Filtr powietrza w silnikach dCi, w tym popularnym 1.5 dCi, zaleca się wymieniać co 60 tysięcy kilometrów. Jednakże, w zależności od warunków eksploatacji, interwał ten może ulec skróceniu.

Częstotliwość wymiany filtra powietrza

Dodam jeszcze tylko, że filtr powietrza w dCi wymienia się co 60 tys. km.

W instrukcji Sandero napisali, ze co 60 tys km lub 4 lata. Jednak w tzw. szczegolnych warunkach eksploatacji co 30 tys km lub 4 lata.

Mimo wszystko uważam, że 4 lata lub 60 tys km to za dużo. 2 lata lub 30 tys to maks.

Dla mnie optymalna częstotliwość to 10 - 15 tys.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?

Przeczytaj dokładnie ten plan - np "jeżeli ponad 50% przejazdów odbywa się w mieście" to wtedy filtr ma być zmieniany co 30 tys.

Wymiana filtra powietrza w MCV dCi

Czy wymienial ktos w mcv , dci filtr powietrza ??

Wymieniałem dziś filtr powietrza w moim MCV dCi.

petek napisał/a: Wymieniałem dziś filtr powietrza w moim MCV dCi. 1. 2. 3. 4. Odkręcić rurę prowadzącą od obudowy filtra do przepływomierza (gruba rura wychodząca z obudowy filtra w stronę kabiny kierowcy) - 2 śruby torx. 5. 6. 7. 8.

Odkręcić rurę prowadzącą od obudowy filtra do przepływomierza (gruba rura wychodząca z obudowy filtra w stronę kabiny kierowcy) - 2 śruby torx.

Przeczytaj także: Wymiana osłony filtra powietrza w Fiacie 126p

Radosc kierowcy - bezcenna.

15 minut roboty... z odręceniem i zakręceniem wszystkiego. śrub jest więcej. jak dobrze pamiętam to z samej obudowy jest ok. 10 torx w dieslu.

Szkoda, ze nie widziałem tego filmiku wcześniej ... Pan u którego kupiłem i wymieniał mi filtry trochę się pogłowił, zanim doszedł do tego co na filmiku.

Filtr powietrza - krok po kroku

  1. Odkręcić rurę prowadzącą od obudowy filtra do przepływomierza (gruba rura wychodząca z obudowy filtra w stronę kabiny kierowcy) - 2 śruby torx.
  2. Z boków są zaczepy, które należy zwolnić.
  3. Włożyć do uchwytu nowy filtr.

Zamienniki i oryginalne filtry

Jeśli się nie mylę, to takie części określa się mianem "eksploatacyjnych" i ASO nie ma prawa odmówić ich montażu, ani odebrać nam gwarancji.

ja kupuję cały czas zamienniki - pasują do mojego dCi bez problemy. Oba filtry różnią się tylko minimalnie grubością.

Przeczytaj także: Poradnik: Wymiana obudowy filtra powietrza GY6 4T

Jaki oryg filtr zaleca Renault ? Orientuje sie ktos jaki to model i ile wedlug ASO powinien koszt ?

W moim Loganie był założony filtr powietrza oznaczony przez Filtron jako Dusty environments. Miał on dodatkową warstwę w postaci gąbki. Może stąd wydłużony okres pomiędzy wymianami. Teraz założyłem odpowiednik bez tej gąbki. Pewnie szybciej go będzie trzeba wymienić, ale powinien dawać więcej powietrza.

Wpływ stanu filtra na osiągi i zużycie paliwa

Czy Twoj filtr byl bardzo usyfiony ? Odczules jakas roznice w przyspieszeniu ?

Filtr był mocno zabrudzony. Nie wiem jak będzie z prowadzeniem, bo nie wyjeżdżałem autem po wymianie.

Brudny filtr powietrza jest mniej groźny dla silnika a bardziej dla Twojej kieszeni. Silnik jakoś przetrwa, że dostanie za mało powietrza do cylindrów. Zapłon nastąpi.

WYKAZALY spadek przepływu powietrza ok 1-2% na każdy 1kkm przebiegu w warunkach standardowego zapylenia.Najwieksze ograniczenia następowały w porze jesienno-zimowej oraz przy warunkach smogowych.Wtedy wymiana była koniczna po 10 kkm ponieważ opory stawiane przez filtr przekraczały 10% a przy silnikach wolnossacych znacznie to wplywalo na zużycie paliwa. Silniki z turbo są mniej wrażliwe ale ma to również wplyw na osiągi i spalanie.

Problemy i modyfikacje

No to zdecydowanie przesadzili ze skomplikowaniem tej czynnosci... Innymi slowy, uzytkowniku przyjedz do serwisu i zapalc nam KUPE kasy... Blee....

Nie, bo obudowa filtra ma z dołu zawias i żeby wymienić filtr musisz ją złamać na pół.

A teraz poważnie: jeśli komuś się bardzo podoba gąbka z oryginalnego filtra, a kupił filtr bez tej grubej gąbki, to niech sobie tą starą gąbkę wypierze i założy z nowym filtrem - zatrzymuje ona tylko grube sprawy - liście, piasek etc.

Obwód ładowania uszkodzony. Sprawdź doloty powietrza, zanieczyszczenie wewnętrzne chłodnicy powietrza, siłownik hamulca silnikowego, obudowę filtra powietrza, czy nie jest popękana.

Okazało się że króciec od pompy vacum ruszał się i przepuszczał. Gdy zaślepiłem dopływ świeżego powietrza było na tyle silne że przyssało króciec - stąd moje błędne założenie że to wina po stronie obudowy filtra.

tags: #obudowa #filtra #powietrza #renault #110 #wymiana

Popularne posty: