Wymiana Obudowy Filtra Powietrza w Opel Movano 2.5 dCi – Problemy i Rozwiązania
- Szczegóły
Filtry samochodowe są kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania pojazdu, wpływając na czystość powietrza, oleju i paliwa. Wymiana filtrów jest ważna dla wydajności i bezpieczeństwa jazdy.
Rola Filtrów Samochodowych
- Ochrona silnika: Filtr oleju usuwa zanieczyszczenia z oleju silnikowego.
- Wyższa wydajność paliwowa: Filtr paliwa chroni wtryskiwacze przed zablokowaniem.
- Czyste powietrze w kabinie: Filtr kabinowy filtruje pyłki i spaliny.
- Lepsza efektywność chłodzenia: Filtr powietrza zapobiega przedostawaniu się zanieczyszczeń do komory spalania.
W sklepie internetowym AutoParts można łatwo kupić filtry samochodowe online, zgodne z każdym typem pojazdu. AutoParts oferuje jakość w przystępnych cenach.
Problemy po Wymianie Filtra Powietrza
Problem wystąpił najprawdopodobniej po wymianie wkładu filtra powietrza. Po wymianie filtra i odpaleniu samochodu 30sek i gaśnie.
Po błędnym umiejscowieniu uszczelki, silnik gaśnie po 30 sekundach od uruchomienia. Temat powtarzałem min 5 razy zanim się zorientowałem że uszczelka zamiast być włożona pomiędzy nakrętkę a dolną cześć obudowy była ułożona wyżej mianowicie pomiędzy dolna a górną cześć filtra. Przez co układ nieustannie się zapowietrzał, po usunięciu "błędu" wszystko wróciło do normy.
Po niedługim czasie w trakcie jazdy zapaliła się kontrolka serwisu wraz z poduszką powietrzną i po 2 sek zgasła. Za kilka dni te same kontrolki ale już przy odpaleniu auta. Zgasły dopiero przy następnym restarcie silnika. Po podłączeniu interfejsu wyszedł błąd "Za mocne wejście obwodu sensora temperatury paliwa".
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?
Zapowietrzony Układ Paliwowy
Użytkownik zgłosił problem z zapowietrzonym układem paliwowym w Oplu Movano 2.5 DTI, który wystąpił po wymianie filtra powietrza.
Witam. Mam problem z moim movano 2,5cdti wersja 99kw rocznik 2004. Cofa się paliwo do baku. Pytanie czy w tej wersji jest pompa wstępna? Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat. Dodam że mam gruszkę przed filtrem.
Pierwszy problem polega na tym że pompując gruszka paliwo, pojawiają się pęcherzyki powietrza. Po odpowietrzeniu układu auto odpala, lecz diagnoza pokazuje duże skoki na listwie od 180-360 na biegu jałowym. Dodatkowo błąd widoczny jest od czujnika ciśnienia paliwa. Podłożyłem inny i nadal pokazuje ten sam błąd. Wtryski zakres korekcji od - 0,9 na 1; 2 i 3 około - 0,4 i na 4 +1. Po godzinie postoju auto znowu zapowietrza się, zapala i zaraz gasnie i niestety trzeba od nowa odpowietrzać...
Jeśli masz gruszkę to nie masz pompy wstępnej elektrycznej. Masz pompe wstepna zintegrowaną z pompą wysokiego cisnienia. Do sprawdzenia wszystkie przewody jak i obudowa filtru. Najlepiej pominąć ten filtr i założyć mu jakiś filtr puszkowy od starego VW.
Panowie nowa gruszka zaworek i podmieniony cały filtr z innego nadal się cofa. Zastanawiam się czy problem nie leży gdzieś między zbiornikiem a dojściem do gruszki.
Przeczytaj także: Wymiana osłony filtra powietrza w Fiacie 126p
Panowie, problem rozwiązany, po wymianie całego przewody paliwowego z nową gruszką zaworkiem i nowymi złączkami paliwo cofa się tylko o 5cm czyli tragedii nie ma. Co do falowania obrotów i gasniecia, wadliwy był i czujnik i regulator cisnienia paliwa. Wymienione i teraz działa.
Diagnostyka i Rozwiązania
Po poprawieniu uszczelki, problem ustąpił, ale pojawiły się nowe kontrolki serwisowe. Diagnostyka wykazała błąd "Za mocne wejście obwodu sensora temperatury paliwa". Uczestnicy dyskusji wskazali na możliwość zatarcia pompy paliwa, a także na problemy z diagnostyką przy użyciu interfejsów OP-COM i ELM327.
W odpowiedziach stwierdzono, że w tej wersji nie ma elektrycznej pompy wstępnej, a pompa wstępna jest zintegrowana z pompą wysokiego ciśnienia. Użytkownik wymienił gruszkę, filtr paliwa oraz złączki, co poprawiło sytuację, ale nadal występowały problemy z ciśnieniem. Po dalszej diagnostyce wymieniono czujnik i regulator ciśnienia paliwa, co rozwiązało problem z falowaniem obrotów i gaśnięciem silnika.
Filtry Powietrza - Dodatkowe Informacje
Żeby silnik działał poprawnie, ważne jest spełnienie kilku warunków. W jego otoczeniu powinna być odpowiednia temperatura, paliwo musi mieć jak najmniej zanieczyszczeń, a poszczególne części być odpowiednio nasmarowane. Oprócz tego do jednostki napędowej powinno trafiać oczyszczone powietrze. W tej kategorii znajdziesz filtry powietrza, które właśnie za to ostatnie odpowiadają.
Kiedy wymieniać filtr powietrza?
Filtr zużywa się przez wyłapywanie zanieczyszczeń. Im więcej pyłów odfiltrowuje, tym bardziej się zapycha. Dlatego tak ważna jest wymiana. Informacje o tym, jak często wymieniać filtry powietrza, znajdziesz w instrukcji samochodu. Z reguły producenci wskazują jako przejechany dystans 15-20 tys. kilometrów. Takie sygnały, jak spadek mocy samochodu czy większe spalanie, mogą być oznaką zapchanego filtra powietrza.
Przeczytaj także: Poradnik: Wymiana obudowy filtra powietrza GY6 4T
Rodzaje filtrów powietrza:
- Filtr suchy: Powietrze przechodzi przez materiał filtrujący (bawełna, poliester, celuloza).
- Filtr mokry: Za filtrowanie odpowiada specjalny olej (stosowany w autach sportowych).
Filtr powietrza stożkowy:
Zapewnia większy dopływ powietrza i sprawdza się w samochodach, w których ważne są wysokie osiągi.
tags: #obudowa #filtra #powietrza #opel #movano #2.5

