Wymiana Obudowy Filtra Powietrza w Honda Accord VII
- Szczegóły
W świeżo zakupionym Accordzie 2.0 tourer z 2005 roku pojawił się problem z obudową filtra powietrza. Okazało się, że jest ona połamana i nieszczelna, co skutkowało zasysaniem lewego powietrza. Zastanawiałem się nad wymianą fabrycznej obudowy filtra powietrza na filtr stożkowy.
Zauważyłem, że przed obudową filtra, w nadkolu, pomiędzy reflektorem a kołem, znajduje się urządzenie, prawdopodobnie tłumik szmerów ssania, który wygląda jak zbiornik na płyn do spryskiwacza. Dolot w BA V6, w Z5 pewnie podobnie zasysa powietrze zza reflektora prawego właśnie tym zbiornikiem o którym piszesz, powietrze idzie w dół przechodzi przez błotnik i w górę do filtra powietrza. Jak chcesz stożek to najlepiej upakować go tak jak ja właśnie w błotniku.
Sama obudowa na allegro i szrotach kosztuje od 100 do 150 zł, więc pomyślałem, że "dobry" stożek będzie kosztował podobnie. Pojawiło się pytanie, co zrobić z tym "tłumikiem" - czy można go ominąć.
W moim Z5 jest trochę inaczej niż w V6 oraz nie wiem co mam zrobić z czujnikiem, który wchodzi do obudowy filtra. Zakładam, że panowie z kraju kwitnącej wiśni wiedzieli co robią i ten czujnik do czegoś służy.
Gruba nie wiem po co jest i gdzie idzie, gdyż u mnie jej nie ma a otwór jest zaślepiony (sam się zastanawiam, po co ta grubsza) a co do czujnika to jest to jak sie nie myle czujnik temperatury zasysanego powietrza. Chodzi o to, że zmiana temperatury zasysanego powietrza powoduje koniecznośc zmiany dawkowania paliwa.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?
W książce serwisowej doczytałem (niestety w języku niemieckim, wiec moge sie mylić), że usunięcie go nie wpływa na dalszą jazdę, gdyż centralka podstawia wartośc zastępczą zasysanego powietrza, która wynosi 20 °C. W 1.8 czujnika w obudowie filtra nie ma. Jest on zintegrowany jak dobrze pamiętam z przepływomierzem.
Problemy z zamiennikami rury filtra powietrza
Przy próbie wymiany samej rury łączącej obudowę filtra z przepustnicą, napotkałem na trudności z dopasowaniem zamiennika. Okazało się, że guma z aukcji nie tylko ma za małą średnicę od strony filtra (akurat mi się udało naciągnąć na gorąco), ale jest po prostu za krótka. Nie nadaje się ani do 2.0 ani do 2.4.
Średnica przy filtrze również za mała ale poradziłem sobie podgrzewając we wrzątku i weszła. Rzeczywiście podaż używek jest niska, ale trafiają się - zbieg okoliczności, bo wczoraj kupiłem od sprzedającego Cairo-Honda za 135PLN.
Jak ktoś chce to da się tą rurę zamontować bez podgrzewania wystarczy dopasować kawałek rury stalowej plastikowej lub jak w moim przypadku kartonowej twardej tak abo pasownie wchodziła wewnątrz króćca obudowy filtra tak aby po wsunięciu jej do obudowy wystawało jej 2 do 3 cm pozniej smarujemy zamiennik wazelina i nakładamy go najpierw na ten wystający kawałek naszej rury a później dalej na obudowę filtra i zabezpieczamy opaską bądź oryginalną sprężyną.
Średni koszt oryginalnej nasadki to ok. Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. civic 2004r. D16V1, civic 2007r. Accord 2007r. N22A, Accord 2010r.
Przeczytaj także: Wymiana osłony filtra powietrza w Fiacie 126p
Wymiana filtra - praktyczne wskazówki
Nie ma opcji, żeby włożyć filtr w pokrywę filtra i całość włożyć do obudowy - nie zmieści się, przeszkadzają te czarne stalowe przewody wychodzące ze zbiornika płynu hamulcowego; ja najpierw włożyłem filtr i potem nakręciłem pokrywę - filtr sam się wciśnie w otwór - potem dla pewności można jeszcze raz odkręcić pokrywę i sprawdzić czy filtr wychodzi razem z pokrywą; tzn.
U mnie wlasnie wyswietlil sie komunikat z wymiana filtra paliwa. Mam filtr ktory dostalem w gratisie Blue Print ADH22342, montowac taki czy brac OEM. Gdzieś czytałem, nawet chyba na tym forum, że na Blue Princie spalanie było większe i zdarzało się że wywalało błąd ciśnienia na listwie, ja bym brał OEM tym bardziej ze auto po chipie to przepływ paliwa lekko podniesiony.
Na kluczu jest wytloczone 88.5 / 15 - jakby ktos chcial sobie zrobić samodzielnie.
Mam problem z odkręceniem filtra bo ktoś wcześniej uszkodził jeden ząbków na pokrywie ma ktoś pomysł jak to odkręcić ?
Odczucia po przejechaniu ok. - przyspieszenie - lepiej wkręca się na obroty tak od ok. Może nie wygląda to cool ale spełnia swoje funkcje. Wiedziałem, że pytanie takowe padnie ... w nalbliższy weekend będzie zamontowana ...
Przeczytaj także: Poradnik: Wymiana obudowy filtra powietrza GY6 4T
Tabela: Porównanie filtrów powietrza
Filtr | Producent | Uwagi |
---|---|---|
OEM | Honda | Zalecany, szczególnie przy chip tuningu |
Blue Print ADH22342 | Blue Print | Możliwe większe spalanie i błędy ciśnienia |
tags: #obudowa #filtra #powietrza #honda #accord #vii