Wymiana obudowy filtra powietrza w BMW M3 E92

Przedstawiam proces wymiany obudowy filtra powietrza w BMW M3 E92. Poniżej znajduje się szczegółowy opis krok po kroku, który pomoże Ci w przeprowadzeniu tej operacji.

Demontaż osłony mikrofiltra

Na początek zajmiemy się odkręceniem pokrywy mikrofiltra. Będziesz potrzebował klucza 10. Należy odkręcić 6 śrub, które są zaznaczone. Po odkręceniu wszystkich śrub, wyciągnij całość w górę.

Demontaż plastikowej osłony

Następnie odkręcamy drugą część plastikowej osłony, pamiętając, że z prawej strony znajduje się przypięty wąż - trzeba go wypiąć, aby nie uszkodzić. Tutaj używamy klucza nasadowego nr 8. Przy nadkolach pasuje klucz 11, natomiast na podszybiu 14. Śruba na podszybiu jest ukryta pod zaślepką - podważ ją czymś cienkim.

Dostęp do filtra oleju

Na zdjęciu widać wlew oleju oraz kopułę filtra. Bardzo łatwo ją odkręcić kluczem o rozmiarze 34. Następnie odkręcamy kilkanaście śrubek kluczem nr 8 i ściągamy plastikową osłonę.

Wymiana filtra paliwa

Odkręcamy obydwie części obudowy, a następnie wyciągamy zawleczkę (od strony tylnej auta). Po jej demontażu filtr obkręcamy i wyciągamy z mocowania (paliwo nie cieknie, jest blokada). Z drugiej strony mocowanie jest cybantem na klucz krzyżak - tutaj paliwo leci, więc przydaje się jakiś kubełek, aby nie zaśmiecić sobie podłogi.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?

Dodatkowe informacje o BMW M3 E92

Poniżej kilka dodatkowych informacji o BMW M3 E92, które mogą być interesujące dla właścicieli tego modelu:

  • Data produkcji: 07/2012r.
  • Kolor: Czarny niemetalizowany (smoła)
  • Skrzynia: DKG
  • Nagłośnienie: Harman/kardon
  • Zawieszenie: EDC

Samochód kupiony w Polsce z salonu jako używany, poprzedni właściciel kupił go w 2013r w niemieckim salonie. Cały w oryginalnym lakierze, bezwypadkowy. Pełna historia serwisowa. Kupiony w marcu 2017r z przebiegiem 41000km. Aktualny przebieg to 65000km.

Oleje silnikowe i temperatury

Warto zwrócić uwagę na wybór oleju silnikowego. Na Liqui Moly przy normalnej jeździe temperatura oleju wynosiła prawie 100 stopni, a przy pałowaniu i szybkim lataniu po obwodnicy grubo powyżej 100, tak na moje oko ze 105-107 stopni. Millers ma lepkość 24.4 przy 100C i 170.8 przy 40C, na tor pewnie super ale zimą w trasie może ci się długo rozgrzewać (dla porównania Castrol ma 22.7 i 160). Ja też miałem zalany LM i temperatury wyglądały podobnie jak piszesz, teraz mam Castrola, trochę szybciej się rozgrzewa, temperatura podobna, może 1mm wychylenia więcej na wskazówce.

Wymiana oleju co 7k km jest dobrym rozwiązaniem. Sprawdzę też zużycie oleju bo np na Castrolu paliła tego oleju więcej, na LM przez 10 tys km wzięła 1 litr. Co do tego Castrola to też słyszałem że to nie jest w pełni syntetyczny olej tylko produkowany w technologii syntetycznej z przepracowanego oleju (nie jest to moja opinia lecz mechaników którzy rozbierali jakiś silnik na zlocie w Warszawie w tamtym roku). Castrol obecnie nawet na swojej stronie dobierając olej informuję że nie ma oleju silnikowego do m3 E92.

Jeżeli chodzi o Millersa i Liqui Moly z testów wychodziło, że millers minimalnie lepiej chronił do 5000km przebiegu potem jego właściwości mocno spadały i średnio do 10 000 km Liqui Moly wychodziło lepiej. Millers dłużej też się nagrzewał i osiągał dobre parametry lepkości. To były testy dla poprzedniej wersji Millersa nie wiem co dokładnie zmieniono w tym najnowszym.

Przeczytaj także: Wymiana osłony filtra powietrza w Fiacie 126p

Aktualizacje i modyfikacje

Mały update: Aktualny przebieg 89tys km. Wszystkie wymienione rzeczy zrobione przy tym przebiegu, natomiast olej i filtr oleju chwilke wcześniej bo przy 86 tys km w serwisie BMW. Wymiana świec po 22tys km. Pojedyncze zdjęcie pokazuje świece po 22 tys km, natomiast na zdjęciu gdzie są dwie świece porównanie... Lewa po poprzedniej wymianie po 30 tys km... Wymiana filtra powietrza BMC po przejechaniu ok 13tys km.

Troszkę się pozmieniało przez ostatni czas, a mianowicie wleciały full carbon dokładka z firmy Schmiedmman na przód i dyfuzor też z tej firmy.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że ten artykuł był pomocny w procesie wymiany obudowy filtra powietrza w Twoim BMW M3 E92. Pamiętaj, aby zawsze dbać o regularne przeglądy i wymiany eksploatacyjne, aby Twój samochód służył Ci jak najdłużej.

Przeczytaj także: Poradnik: Wymiana obudowy filtra powietrza GY6 4T

tags: #obudowa #filtra #powietrza #bmw #m3 #e92

Popularne posty: