Jak rozebrać obudowę filtra powietrza w Skodzie Citigo?

W celu wymiany filtra powietrza (zalecane co 30 tys. km), należy zlokalizować obudowę filtra. Zaglądamy pod deskę i lokalizujemy małą, prostokątną pokrywę filtra. Wsuwamy pokrywę filtra w kierunku do góry.

Żeby wsadzić filtr kabinowy, trzeba rozebrać całość - ściągasz 8 sprężynek i wyjmujesz obudowę.

Filtr przeciwpyłkowy znajduje się w plastikowej obudowie wlotu powietrza. Żeby wsadzić filtr trzeba rozebrać całość - ściągasz 8 sprężynek i wyjmujesz obudowę.

Filtr Kabinowy w Skodzie Felicii

Chciałem powiedzieć, że filtr kabinowy w Felicii jako tako nie był stosowany, ale jest możliwość zastosowania. Filtr ma się znajdować w środku tej komory plastikowej nad wentylatorem co wentylator ciągnie powietrze w otworze w masce.

Potencjalne problemy i rozwiązania

Dyskusja dotyczy problemów z elektrycznym wspomaganiem kierownicy w Skodzie Fabii, szczególnie z pompą TRW i awariami tranzystorów BUK9508. Użytkownicy zgłaszają częste przepalanie się tranzystorów w pompie, co skutkuje brakiem komunikacji ze sterownikiem i wyłączaniem wspomagania. Tranzystory BUK9508 są trudno dostępne, a ich zamienniki nie są powszechnie znane.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Audi B4 2.0 90 KM?

Naprawy obejmują rozbieranie pompy, sprawdzanie diod i kondensatorów, suszenie elektroniki po zalaniu wodą oraz wymianę tranzystorów, choć lutowanie jest trudne ze względu na konstrukcję płytki. Problemy mogą wynikać także z nieprawidłowego ustawienia pompy w systemie VAG, słabego akumulatora lub alternatora, a także uszkodzeń mechanicznych i nieszczelności obudowy pompy.

Wymiana pompy jest kosztowna, dlatego użytkownicy szukają tańszych rozwiązań, w tym naprawy elektroniki lub użycia tranzystorów o podobnych parametrach (np. IRFP044, IRFP150N).

Wskazano również na różnice w czujnikach maglownic między modelami Skoda Fabia i Seat Cordoba, które wpływają na działanie wspomagania. Zalecane jest dokładne sprawdzenie napięć, połączeń, stanu akumulatora oraz zabezpieczenie pompy przed wilgocią.

Demontaż Pompy Wspomagania - krok po kroku

Może coś się da naprawić (ew. wymontuj pompę i rozetnij klej na dolnej obudowie pompy, podważ śrubokrętem powinno puscic, (DOBRZE ROZETNIJ KLEJ-cienkim nożem). Obudowa powinna zejśc, pod nia jest cały silnik. Po jej zdjęciu będziesz widział czy tranzystory są całe czy nie, (powinno byc 4 sztuki-po dwie na stronie).

Zdejmij zbiorniczek oleju z pompy, zobaczysz 4 duze śruby, odkręc je , zdejmiesz pompe olejową . Pod pompą na wirniku rotora będzie pierścień zabezpieczający-zdejmij go i wysuń silnik.

Przeczytaj także: Kawasaki EN 500: Jak wymontować filtr powietrza?

Żeby wyjac wirnik z elektroniką odkręc wszystkie śrubki i delikatnie wybij podstwe pompy-elektronika zostanie ci w ręku z wirnikiem. Przyłuz drewniqny kołeczek do łożyska i stuknij- napewno wyjdzie.

Oczyscic dobrze metalowa obudowe i polaczyc na dobry silikon. Na zbiorniczku dać nowy oring i wszystko mozna skręcic opaską.

Przeczytaj także: Krok po kroku: obudowa filtra powietrza

tags: #jak #rozebrać #obudowę #filtra #powietrza #Skoda

Popularne posty: