Wymiana Filra Kabinowego w Suzuki Jimny: Poradnik Krok po Kroku

Wymiana filtra kabinowego w Suzuki Jimny to ważna czynność serwisowa, wpływająca na komfort i zdrowie podróżujących. Filtr kabinowy, zwany również przeciwpyłkowym, odpowiada za oczyszczanie powietrza dostającego się do wnętrza pojazdu z zanieczyszczeń, takich jak pyłki, kurz i bakterie. W tym artykule omówimy, gdzie znajduje się filtr kabinowy w Jimny, jak go wymienić, jakie są rodzaje filtrów oraz objawy zapchanego filtra.

Gdzie Znajduje Się Filtr Kabinowy w Suzuki Jimny?

Poszukujesz lokalizacji filtra kabinowego/przeciwpyłkowego w Suzuki Jimny 1.3 z rocznika 2014 (jeszcze ten prawdziwy Jimny)?

Filtr kabinowy w Suzuki Jimny (1.3 z 2014 roku) znajduje się pod schowkiem pasażera. Aby się do niego dostać:

  • Pod schowkiem znajduje się klapka na zatrzask.
  • Użyj płaskiego śrubokręta, aby ją podważyć.
  • Filtr wychodzi do dołu.

Dlaczego Warto Wymieniać Filtr Kabinowy?

Głównym zadaniem filtra przeciwpyłowego jest filtracja powietrza, które wlatuje z zewnątrz do środka pojazdu. Niweluje on nieprzyjemne zapachy, oraz odpowiada bezpośrednio za poziom wilgoci we wnętrzu pojazdu. Dodatkowo chroni on przed przegrzaniem silnika dmuchawy, którego koszt wymiany może wynieść nawet kilkaset złotych. Jest to filtr, który dba o zdrowie kierowcy oraz pasażerów, oraz zapewnia im komfort podróży.

Co Ile Wymieniać Filtr Przeciwpyłowy?

Filtr kabinowy jest częścią eksploatacyjną, jak każdy inny filtr w samochodzie. Powinien być wymieniany co ok. 15 tyś. km. lub przynajmniej raz w roku (podobnie jak filtr oleju). Wiele osób przy wymianie decyduje się również na zabieg odświeżenia, odgrzybienia i nabicia klimatyzacji. Łącząc to wszystko, możesz mieć pewność, że powietrze w Twoim samochodzie jest świeże i nieszkodliwe dla Twojego zdrowia.

Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie

Rodzaje Filtrów Kabinowych

Na rynku dostępne są dwa główne rodzaje filtrów kabinowych:

  • Filtr kabinowy zwykły: Posiada on włókniny, które skutecznie oczyszczają powietrze z różnego rodzaju zanieczyszczeń. Możemy zaliczyć do nich m.in. bakterie i pyły. Jest to absolutne minimum dla kierowcy, który chciałby zadbać o jakość powietrza w swoim samochodzie.
  • Filtr kabinowy węglowy: Podobnie jak zwykły filtr został stworzony ze specjalnych włókien, które pozwolą zadbać o świeże powietrze. Posiada on dokładnie te same właściwości co zwykły filtr, lecz dodatkowo zastosowano w nim węgiel aktywny. Pozwalają one na odseparowanie zanieczyszczeń gazowych, które mogłyby trafić do wnętrza pojazdu. Filtr węglowy jest droższy od zwykłego filtra, ale dzięki temu producent mógł zadbać o to, aby był dużo skuteczniejszy i bardziej wydajny.

Używałem i węglowego i zwykłego. Powiem szczerze, że jakoś różnicy nie wyczułem. Zmieniam zwykły filtr co przegląd sam i problemu nie ma. Węgiel niby zapachy ma neutralizować i zapobiegać rozwojowi bakterii. Ja też zmieniam raz w roku filtr ale chodzi mi właśnie o neutralizacje zapachów.

Jeżeli różnica w cenie jest rzędu 10-15pln, to biorę węglowy jak większa, to zwykły. PSCiekaw jestem twojej opinii. Bo może tylko ja nie czuję różnicy. Albo miałem takie szczęście do takich filtrów. Może "twój" będzie skuteczniejszy.

Objawy Zapchanego Filtra Kabinowego

Niedziałający filtr będzie na pewno łatwy do zdiagnozowania. Przede wszystkim jakość powietrza w samochodzie ulegnie znacznemu pogorszeniu. Będziesz mógł to odczuć poprzez nieprzyjemny zapach, który wydobywa się z kratek wentylacyjnych. Kolejnym objawem, mogą być mocno parujące szyby, oraz słabo działający układ nawiewu. Dodatkową podpowiedzią może się okazać szybkie osadzanie się kurzu wewnątrz pojazdu.

Jak Wymienić Filtr Kabinowy?

Ciężko odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie, ponieważ każdy samochód posiada inne umiejscowienie tego filtra. W niektórych pojazdach może się on znajdować na podszybiu z dostępem od strony silnika, lub nawet i za schowkiem pasażera obok kierowcy. Jeżeli już dowiesz się, gdzie w Twoim samochodzie jest umiejscowiony filtr, to wymiana jest bardzo prosta.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?

Pewnie tak jak w SX4 i S-cross. Czyli, wyjmujesz schowek (lekko ściskając po bokach) i odpinając oganicznik z prawej strony, po czym całość lekko ale zdecydowanie w górę (zdjąć z zatrzaskiwanych zawiasów) i pokrywkę masz na wierzchu.

z boków są zaczepy, które należy zwolnić. i włożyć do uchwytu nowy filtr.

Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra

tags: #filtr #powietrza #pyłkowy #Jimny #wymiana

Popularne posty: