Wymiana Filtra Powietrza w Porsche 911 997 3.6 Turbo i Koszty Utrzymania
- Szczegóły
Rozważasz zakup pierwszego Porsche i zastanawiasz się, co kupić? Budżet jest ograniczony do kwot poniżej 200 tys. zł, a najlepiej poniżej 150 tys. zł. Dodatkowo, poszukujesz informacji o kosztach utrzymania aut Porsche, wyłączając naprawy silników i skrzyń biegów. Roczniki aut, które Cię interesują, to prawdopodobnie 2001-2011. Czy skrzynie automatyczne w tych autach dają radę i są wystarczająco szybkie, zwłaszcza w starszych modelach?
Koszty Eksploatacji Porsche 911
Poniżej przedstawiono przykładowe koszty eksploatacji Porsche 911 na przykładzie modelu 996:
- Ubezpieczenie + przegląd: ok. 900 zł
- Roczny przebieg: 2000 km x śr. 11 l/98okt./100km
- Wymiana oleju (8l Mobil 1), filtr (70 zł), korek z uszczelką (Intercars - 18 zł): co 2 lata (ok. 5000 km)
- Filtr powietrza: 170 zł
- Filtr kabinowy: 100 zł - w miarę potrzeb
Te serwisy właściciel wykonuje samemu. Naprawy przez 9 lat użytkowania (ok. 50 tys. km):
- Naprawa ciśnienia oleju (uchylenie/nieszczelność broka w jednym z wałków rozrządu): ok. 7000 zł (wraz z łańcuszkami, ślizgami i innymi koniecznymi rzeczami)
- Łożysko tylnej piasty: 300 zł (wymiana we własnym zakresie)
- Czujnik położenia wału: ok. 300 zł (zakup i wymiana we własnym zakresie)
- Regeneracja alternatora: 350 zł (wymiana samemu)
- Pęknięta membrana w odmie: 700 zł (z rabatem)
Wiadomo, że sporo zaoszczędzono własną pracą, czerpiąc przy tym przyjemność z dłubania przy aucie.
Przykład Inwestycji w Używane Porsche 996
Jeden z użytkowników, szukając 996 do 150 000 zł przez około pół roku, skupił się na możliwie najniższym przebiegu ze względu na potencjalny stan jednostki napędowej. Kupił 996.2 manual w pakiecie aero z przebiegiem 46-48 tys. km z roku 2002. Po zakupie oddał auto do serwisu na serwis pozakupowy:
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
- Olej
- Wszystkie filtry
- Wymiana płynu chłodniczego
- Wymiana płynu hamulcowego
- Usunięcie usterki niedomykania szyby kierowcy
- Usunięcie usterki "zapominania" centralnego zamka
- Eliminacja wszystkich usterek, jakie się pojawią podczas przeglądu
Koszt całości wyniósł około 2,5 tys. zł.
Po roku auto trafiło do innego serwisu, gdzie usunięto zgłoszone usterki oraz doszły nowe:
- Wszystkie wahacze przód (założono zregenerowane oryginały)
- Oba łożyska przód
- Klocki hamulcowe przód
- Łączniki stabilizatora przód
- Górne mocowania amortyzatorów przód
- Regeneracja tłoczka hamulcowego prawy tył
Koszt samych części wyniósł 7 000 zł, a do tego doszły indywidualne dystanse kół, przegląd i ewentualne wymiany zawieszenia tył, koszt zakupu i wymiany pompy wspomagania, koszt założenia zawieszenia gwintowanego BC Racing, kąty geometria, ustawienie zawieszenia i robocizna.
Porady Dotyczące Zakupu
Kup zadbane 996 C2 lub Caymana. Zrób przegląd przedzakupowy u kogoś, kto robi tylko Porsche, a będziesz miał spokój. Na pewno nie 997, bo budżet jest za mały. W tych rocznikach automat zabiera frajdę z jazdy, bo zakładam, że nie będzie to Twoje jedyne auto.
Ważne, przy zakupie, zachować rozwagę, ale.... takie auto musi szarpnąć za serce!
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
Filtr Kabinowy - Dlaczego Jest Ważny?
FILTR KABINY PORSCHE 911 97- BOXTER/CAYMAN, nazywany również filtrem przeciwpyłowym, jest jednym z elementów układu wentylacji w samochodzie. Jego zadaniem jest oczyszczanie powietrza, blokując przedostawanie się pyłów, grzybów, kurzu, piasku oraz innych zanieczyszczeń do wnętrza samochodu. Umiejscowiony jest zazwyczaj w okolicach podszybia pojazdu.
Wyróżnia się głównie dwa typy filtrów kabinowych: filtry cząstek aktywnych oraz filtry z węglem aktywnym. Filtr kabinowy zmniejsza zagrożenia infekcji oczu, ust, nosa lub układu oddechowego. Skutki zatkanego filtra kabinowego odczują szczególnie alergicy.
Co Ile Wymieniać Filtr Kabinowy?
FILTR KABINY PORSCHE 911 97- BOXTER/CAYMAN należy wymieniać przynajmniej raz w roku lub po przejechaniu 15 tysięcy kilometrów. Filtr kabinowy stopniowo traci swoje właściwości podczas pracy samochodu. Objawami zatkanego filtra będzie m.in.
Element | Koszt / Częstotliwość |
---|---|
Ubezpieczenie + przegląd | Ok. 900 zł / rocznie |
Olej + filtr | Ok. 200-300 zł / co 2 lata (5000 km) |
Filtr powietrza | 170 zł / w miarę potrzeby |
Filtr kabinowy | 100 zł / w miarę potrzeby |
Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra
tags: #filtr #powietrza #porsche #911 #997 #3.6