Filtr Powietrza BFQ - Opinie i Analiza
- Szczegóły
Wybór odpowiedniego filtra powietrza jest kluczowy dla prawidłowej pracy silnika. W tym artykule przyjrzymy się opiniom na temat filtra powietrza BFQ, szczególnie w kontekście silnika 1.6 MPI grupy VAG.
Specyfikacja i Zastosowanie Filtra Powietrza BOSCH 1 457 433 714
Przedmiotem zakupu jest filtr powietrza firmy BOSCH o numerze katalogowym 1 457 433 714. Jest to towar oryginalny, fabrycznie nowy, a zakup dotyczy 1 sztuki.
Zastosowanie w Samochodach SKODA OCTAVIA I (1U2, 1U5)
Filtr ten znajduje zastosowanie w samochodach SKODA OCTAVIA I (1U2, 1U5) produkowanych w latach 1996 - 2010 z następującymi silnikami:
- 1.4i / AME / 50 kW / 68 KM
- 1.4i / AMD / 44 kW / 60 KM
- 1.6i / AFT / AKL / 74 kW / 101 KM
- 1.6i / AEH / 74 kW / 101 KM
- 1.6i / AVU / BFQ / 75 kW / 102 KM
- 1.8i 20V / AGN / 92 kW / 125 KM
- 1.8T 20V / ARX / AUM / 110 kW / 150 KM
- 1.8T 20V / AEB / AGU / 110 kW / 150 KM
- 1.8T 20V / AUQ / 132 kW / 180 KM
- 2.0i / AZJ / 85 kW / 115 KM
- 2.0i / ATF / 88 kW / 120 KM
- 2.0i / AEG / APK / 85 kW / 115 KM
- 2.0i / AQY / AZH / 85 kW / 115 KM
Uwaga! W jednym samochodzie może występować kilka wersji montowanych części. Należy zweryfikować numer VIN auta przed zakupem.
Silnik 1.6 MPI BSE, BGU, BFQ - Analiza Okiem Praktyka z Serwisu
Silnik 1.6 MPI BSE to jedna z popularniejszych jednostek napędowych, która zyskała popularność w wielu modelach samochodów na przestrzeni lat. Jego prostota konstrukcyjna oraz odpowiednie osiągi sprawiły, że zyskał wielu zwolenników.
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Dane Techniczne Silnika 1.6 MPI BSE
- Maksymalna moc: 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min
- Maksymalny moment obrotowy: 148 Nm (15 kg*m) przy 3800 obr/min
- Typ paliwa: Benzyna AI-95
- Zużycie paliwa: 6.8 - 8.2 l/100 km
- Typ silnika: Rzędowy, 4-cylindrowy
- System wtrysku: Wielopunktowy wtrysk paliwa (MPI)
- Stosunek sprężania: 10.5
- Średnica cylindra: 81 mm
- Skok tłoka: 77.4 mm
- Emisja CO2: 167 - 195 g/km
- Napęd zaworów: OHC
- Liczba zaworów na cylinder: 2
- Blok silnika wykonany jest z aluminium i zawiera "mokre" tuleje żeliwne
- Zasób pracy silnika wynosi 600,000 km
Silnik BSE został również zaoferowany w kilku różnych wersjach, w tym wersji podstawowej BFQ (Euro 4) z jednostką sterującą Simos 3.3, BGU (Euro 4) przystosowanym do nowej platformy - PQ35, BSF (Euro 2) z niższymi wskaźnikami ekonomiczności, CCSA (Euro 5) pracującym na mieszance benzyny z etanolem (paliwo E85), oraz CHGA (Euro 5) przeznaczonym do pracy na zredukowanym gazie.
Spalanie Oleju w Silniku 1.6 MPI - Mit czy Rzeczywistość?
U wielu użytkowników silnika 1.6 MPI, nadmierna utrata oleju silnikowego, dym wylatujący z rury wydechowej o niebieskim zabarwieniu oraz zwiększone zużycie paliwa to główne objawy wskazujące na spalanie oleju w silniku, które stały się niestety codziennością. Zanieczyszczenie świec zapłonowych przepalanym olejem silnikowym prowadzące do wypadania zapłonu.
Przyczyny Spalania Oleju
Istnieje kilka czynników, które mogą przyczynić się do spalania oleju w silniku. Wśród nich najczęściej wskazuje się na uszkodzenie pierścieni tłokowych, zużyte zawory lub problemy z uszczelkami. Na forach dyskusyjnych użytkownicy opisali swoje doświadczenia z tym silnikiem, zwracając uwagę na większe zużycie oleju silnikowego w pewnych warunkach lub po osiągnięciu określonego przebiegu.
Najczęściej jednak do skokowego wzrostu zużycia oleju dochodzi w samochodach z przebiegiem powyżej 200 000 km. Niestety naprawa jest kosztowna i wiąże się z remontem kapitalnym jednostki.
Alternatywne Rozwiązanie: Silniki Po Remoncie od MOTOGOP
Firma MOTOGOP oferuje silniki 1.6 MPI po remoncie. Silnik został zregenerowany z uwzględnieniem wielu szczegółów, takich jak ultradźwiękowe czyszczenie tłoków, chemiczne i mechaniczne czyszczenie głowicy oraz bloku, planowanie płaszczyzny głowicy dla idealnego dopasowania, wymiana uszczelniaczy zaworowych i panewek, nanoszenie nowej siatki honowniczej na cylindry oraz montaż nowej uszczelki głowicy i śrub głowicy. Dodatkowo, silnik ma zmodyfikowane pierścienie, co znacząco zmniejsza spalanie oleju.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
W cenie silnika otrzymasz również olej silnikowy, płyn chłodniczy, filtr powietrza i filtr oleju. Firma oferuje roczną gwarancję na swój produkt, aby klient mógł mieć pełne zaufanie do zakupu. W warsztacie MOTOGOP montowany jest silnik wraz z niezbędnymi częściami, a dodatkowo oferują transport samochodu lawetą (usługa dodatkowo płatna).
Inne Problemy Związane z Silnikiem 1.6 MPI BSE
Oprócz kwestii spalania oleju, niektórzy użytkownicy silnika 1.6 MPI BSE zgłaszali również problemy związane z elektroniką, takie jak awaryjne czujniki, problemy z zapłonem (uszkodzenie cewki zapłonowej i kabli). Silniki ze zwiększonym poborem oleju mają kłopoty ze świecami, które są brudzone przez olej silnikowy co prowadzi do wypadania zapłonu.
Niektóre egzemplarze tego silnika miały również problemy z układem paliwowym. Uszkodzenia pompy paliwowej czy zanieczyszczone wtryskiwacze mogą prowadzić do niestabilnej pracy silnika i zwiększonego zużycia paliwa.
Jak Dbać o Silnik 1.6 MPI, by Uniknąć Problemów?
Kluczem do długowieczności każdego silnika, w tym 1.6 MPI BSE, jest regularne serwisowanie. Wymiana oleju co 10-15 tys. km oraz kontrola wszystkich płynów eksploatacyjnych znacząco wpłynie na kondycję jednostki.
Regularne Przeglądy i Wymiana Oleju
Silnik jest zbudowany ze stopu aluminium i jest wrażliwy na przegrzanie spowodowane niskim stanem oleju. To samo tyczy się głowicy w której wałek zamontowany jest bezpośrednio w głowicy bez zastosowania panewek. Brak oleju lub jego niska jakość doprowadza czasem do zniszczenia głowicy poprzez wytarcie gniazd wałka rozrządu. Silnik traci wtedy ciśnienie oleju co doprowadza w krótkim terminie do zatarcia. Należy bezwzględnie stosować olej syntetyczny minimum 5w30.
Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra
Zestaw Paska Rozrządu
Należy kontrolować stan paska rozrządu przynajmniej raz w roku. Podczas eksploatacji należy zwracać uwagę na dźwięki dobywające się ze strony napinacza paska rozrządu. Jego głośna praca może świadczyć o wycieku smaru z łożyska napinacza i awarii. Należy wtedy szybko dokonać wymiany zestawu. Nie jest to droga naprawa i razem z częściami nie powinna przekroczyć 600 pln.
Kontrola Układu Chłodzenia
Należy pamiętać o regularnym sprawdzaniu układu chłodzenia. Odpowiedni poziom płynu chłodniczego oraz sprawność termostatu są kluczowe dla odpowiedniej temperatury pracy silnika. Jest to szczególnie istotne w przypadku silnika ze stopów aluminium jakim jest jednostka 1.6 MPI. Silnik ten jest podatny na uszkodzenia termicznie co może powodować znaczne zużycie oleju, rozszczelnienie silnika między głowicą a blokiem oraz wycieki.
Czy Instalacja LPG Szkodzi Silnikom 1.6 MPI?
Instalacja systemu LPG w silnikach 1.6 MPI o kodach BSE i BFQ BGU cieszy się zainteresowaniem wielu właścicieli pojazdów, głównie ze względu na korzyści ekonomiczne płynące z korzystania z tańszego paliwa. Jednak kwestia wpływu LPG na te konkretyzowane jednostki napędowe wywołuje pewne kontrowersje. Kluczem do sukcesu jest staranna instalacja oraz dokładna regulacja systemu LPG. Wiele osób podkreśla, że po prawidłowym zamontowaniu i kalibracji nie doświadczyło problemów związanych z gazem.
Opinie Użytkowników o Olejach Silnikowych
Poniżej przedstawiamy zebrane opinie użytkowników na temat różnych olejów silnikowych, które mogą być przydatne w kontekście dbałości o silnik 1.6 MPI.
| Olej | Opinia |
|---|---|
| Amsoil ASL 5W-30 | "Ku pozytywnemu zaskoczeniu wszystko było na plus, spalanie spadło o 0,7 l na 100km. Rozruch zimnego silnika na mrozie nie stanowił teraz żadnego problemu, zupełnie jakby to było lato w porównaniu do starego oleju. Kultura pracy również na plus." |
| Millers EE 10W40 | "EE 10W40 sprawił ze kultura pracy silnika jest wyzsza. Pracuje teraz ciszej i rowniej. A co do zuzycia paliwa, wierzcie mi lub nie, od 0.3-0.5 litra mniejsze. Takze olej wart kazdej zlotowki." |
| Millers XF Longlife C2 5w30 | "W porównaniu do poprzednich olejów, na których pracował silnik w mojej Maździe, Millers zapewnia najlepszą kulturę pracy." |
| Fuchs Titan Race Pro S 5w40 | "Ale dopiero po zalaniu Titan Race Pro S jest tak jak być powinno. Oleju nie ubywa mimo że mam ciężką nogę. W zimę nie było najmniejszego problemu z odpaleniem samochodu czy jego bezproblemową pracą." |
Filtr Stożkowy - Czy Warto?
Wielu użytkowników zastanawia się nad montażem filtra stożkowego w silniku 1.6 MPI. Filtr stożkowy nie podnosi mocy silnika, ale zależałoby mi raczej na poprawie akustyki na wyższych obrotach. Według testów zysk mocy jest minimalny i może być w granicach błędu statystycznego.
W 1.6 16V warto zastosowac stozek z racji zwezki w dolocie na dzien dobry mamy ok.10KM , 10Nm na plus. W naszych 8v dolot jest policzony pod silnik ktory charakteryzuje sie plaska charakterystyka momentu obrotowego. Zobacz ze zaden powazny producent nie oferuje do tego silnika nic po za wkladka-panelem bawelnianym.
Muszę ci powiedzieć że aby ten filtr działał właściwie KONIECZNIE musi ssać zimne powietrze. Do tego potrzebna jest również specjalna power rura albo lepiej kompletnie przebudowany dolot np. od p. Po takich zabiegach Ibiza latała jak wściekła spokojnie konkurowała z modelem 1,6 lub wyższym. Szczególnie zbierała się od samego dołu co było przydatne w jeździe miejskiej.
Dobrze zrobiony wydech na pewno da kilka KM i Nm...
tags: #filtr #powietrza #bfq #opinie

