Wymiana Filtra Powietrza w Renault Twingo 1 – Instrukcja Krok po Kroku

Aby silnik działał poprawnie, ważne jest spełnienie kilku warunków. W jego otoczeniu powinna być odpowiednia temperatura, paliwo musi mieć jak najmniej zanieczyszczeń, a poszczególne części być odpowiednio nasmarowane. Oprócz tego do jednostki napędowej powinno trafiać oczyszczone powietrze. W tej kategorii znajdziesz filtry powietrza, które właśnie za to ostatnie odpowiadają.

Filtr Powietrza - Do Czego Służy?

Filtry powietrza pojawiały się w samochodach niemal u zarania motoryzacji. Pierwszy powstał w 1916 roku. Oczywiście od tego czasu wiele się zmieniło i teraz zarówno filtry, jak i samochody wyglądają zupełnie inaczej. Zadaniem takiego filtra jest oczyszczanie powietrza, które dostaje się do silnika.

Jest to ważne ze względu na bezpieczeństwo oraz funkcjonalność pracy silnika. Gdyby powietrze nie było w ten sposób czyszczone, do jednostki napędowej dostawałyby się liczne zanieczyszczenia. Te z kolei mogą doprowadzić do uszkodzenia takich elementów, jak tłoki czy cylindry.

Filtr powietrza ma zatrzymać wszelkie pyły, na które składają się: kurz, piasek, a także zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach innych samochodów. Na każde przejechane 1000 kilometrów samochodem zasysane jest nawet 20 gramów kurzu. Na szczęście współczesne filtry, czyli takie, jakie mamy w swojej ofercie, zatrzymują niemal całość zasysanych zanieczyszczeń.

Kiedy Wymieniać Filtr Powietrza?

Filtr zużywa się przez wyłapywanie zanieczyszczeń. Im więcej pyłów odfiltrowuje, tym bardziej się zapycha. Dlatego tak ważna jest wymiana. To, jakie powietrze trafi do silnika, jest niezwykle ważne dla jego działania. Przedłuża się w ten sposób żywotność silnika.

Przeczytaj także: Filtr powietrza Renault Twingo – wymiana

Koszt wymiany filtra jest też nieporównywalnie mniejszy niż cena, jaką będzie trzeba zapłacić za ewentualny remont jednostki napędowej. Informacje o tym, jak często wymieniać filtry powietrza, znajdziesz w instrukcji samochodu. Z reguły producenci wskazują jako przejechany dystans 15-20 tys. kilometrów.

Takie sygnały, jak spadek mocy samochodu czy większe spalanie, mogą być oznaką zapchanego filtra powietrza. Oznacza to, że znalazło się na nim sporo zanieczyszczeń i wspomniany filtr jest niedrożny. To z kolei powoduje, że do silnika trafia zbyt mało powietrza i nie może on efektywnie pracować.

Rodzaje Filtrów Powietrza

Często myśląc o filtrach powietrza, kierowcom do głowy przychodzą dwa rodzaje filtrów.

  • Filtr suchy: Powietrze przechodzi przez materiał filtrujący, który może być wykonany z bawełny, poliestru, czy celulozy. Są to tkaniny, które mają odpowiednia przepustowość i odporność na działania wilgoci.
  • Filtr mokry: Tutaj za filtrowanie odpowiada także specjalny olej. Jednak obecnie w samochodach standardowo stosuje się filtry suche. Te mokre były używane w przeszłości.

Trzeba dodać jeszcze, że filtry mokre spotykane są w autach sportowych i usportowionych. Bywają też stosowane jako element tuningu, zwiększający wydajność jednostki napędowej.

Filtr Powietrza Stożkowy - Co To Takiego?

Jest to typ budowy filtra, który zapewnia większy dopływ powietrza od takiego o standardowej konstrukcji. Ten rodzaj sprawdza się szczególnie w tych samochodach, w których ważne są wysokie osiągi. Zależą one nie tylko od konstrukcji silnika, ale też tego, ile powietrza się do niego dostanie. Dlatego tego rodzaju filtry są często stosowane w samochodach sportowych.

Przeczytaj także: Wymiana filtra powietrza w motocyklu Ferro 900 – poradnik

Do tego typu jednostki filtrującej powinno trafiać zimne powietrze, dlatego nie zawsze możliwa jest zmiana zwykłego filtra na stożkowy bez dodatkowych modyfikacji. Dodatkowo, jeśli poruszasz się często po drogach polnych, placach budowy czy innych miejscach o wysokim zapyleniu nie jest zalecane używanie tego rodzaju filtra.

Gdzie Znajdują Się Filtry Powietrza w Samochodzie?

Filtr powietrza mieści się w komorze silnika, czyli pod maską. Widoczny jest z daleka, ponieważ jest usytuowany w skrzynce, dlatego łatwo go zlokalizować. W niektórych modelach można go znaleźć się za pokrywą silnika, ale dalej jest do niego dość prosty dostęp. Skrzynka mocowana jest na śruby lub haczyki sprężynowe. Aby wymienić całą obudowę, trzeba je zdemontować.

Instrukcja Wymiany Filtra Powietrza w Twingo 1

Poniżej przedstawiamy kroki, które należy podjąć, aby wymienić filtr powietrza w Renault Twingo 1:

  1. Otworzyć korek uzupełniania i wyjąć bagnet.
  2. Od spodu odkręcić osłonę zespołu napędowego - odkręcić 2 śruby od zderzaka aby go poluzować i dostać się do 2 śrub z przodu, 3-cia jest widoczna na środku plus po 3 śruby po bokach. Wszystkie "10" (wszystkie śruby polecam posmarować całościowo aby zawsze się odkręcały).
  3. Pokrywa obudowy filtra jest zamocowana na klamry z lewej i prawej strony (podważyć dużym, płaskim śrubokrętem).
  4. Pokrywę podnosimy lekko do góry od przodu i wysuwamy do przodu samochodu.
  5. Ze środka wysuwamy do góry pod kątem filtr w pomocniczej ramce. Wymiana bardzo prosta.
  6. Wsunąć do środka nowy filtr w ramce i docisnąć górą w stronę kabiny.

Dodatkowe Wskazówki

  • Uważać aby nic nie wpadło do tej gumowej rury dolotu powietrza do silnika.

Filtry LPG

Filtr Gazu Fazy Ciekłej

Oryginał wraz z dwoma oringami 169 196 566R lub wersja z której pasuje filtr i oring zewn. Czaja Tomasetto TMSP01 - obudowa z tworzywa, wzmacniana. Oba mają te same wymiary (filtr z otworem z jednej strony, średnica zewn.).

Filtr Gazu Fazy Lotnej

Wstępnie: zakręcić zawór na butli (zdjąć osłonę z prawej strony zbiornika - 2x "10-tka") i wypalić resztę gazu; teoretycznie są 2 elektrozawory a w przewodach nie ma strasznie dużo gazu, ale zgodnie z zasadami bezpieczeństwa (...).

Przeczytaj także: Jak Wymienić Filtr Powietrza w Kymco Downtown 125?

Filtr jest w elektrozaworze za osłoną termiczną mniej więcej na środku podszybia. Trzeba wypiąć linkę regulacji prawego reflektora i odkręcić jego mocowanie oraz kilka mocowań pod podszybiem (odkręcają się a potem wystarczy je wcisnąć). Odchylenie osłony pozwala na dostanie się do filtra. 3 śrubki "8" do których można użyć płasko-oczkowej "ósemki". Uwaga na zgubienie śrubek, dekla i zewn. oringu . Filtr delikatnie wyciągnąć małym płaskim śrubokrętem. Uwaga na wypadnięcie oringu wewn.

Filtr znajduje się pod obudową filtra powietrza. Aby ją zdjąć ściągnąć plastikowy przewód doprowadzenia powietrza w górę (na wcisk, 2 stopnie wciskania) a potem wyjąć go z okolic przedniej atrapy i odłożyć na bok. Odkręcić gumową rurę (karbowana) wyjścia z filtra, opaska na "7-kę", a następnie ją poluzować. Odkręcić mocowanie obudowy z prawej strony (patrząc od przodu auta) - klucz "10". Zdjąć gumową karbowaną rurę i jednocześnie wyciągnąć obudowę do przodu (tylna guma mocująca) i do góry (dolna guma mocująca). Filtr gazu jest mocowany nakrętką "10". Najpierw zdjąć zacisk i górną rurkę, potem odkręcić obejmę, następnie wyciągnąć nieco filtr do góry i zdjąć dolną rurkę. Montaż w ... odwrotnej kolejności .

tags: #wymiana #filtra #powietrza #twingo #1 #instrukcja

Popularne posty: