Wymiana wkładu filtra powietrza w Router Sport 50s: Klucz do wydajności i trwałości silnika
- Szczegóły
Silnik twojego motocykla nieustannie potrzebuje dużej ilości czystego powietrza. Bez dobrego filtra powietrza, nawet najlepszy motor nie da ci oczekiwanych osiągów i szybko ulegnie zużyciu czy uszkodzeniu. Tylko, czy dobry filtr powietrza motocyklowy to zawsze to samo? Żeby wybrać dobry filtr do motoru warto wpierw wiedzieć, dlaczego jest on tak ważny dla silnika.
Filtr powietrza to kluczowy element dla tworzenia mieszanki i sprawności silnika. Dzięki czystemu powietrzu twój silnik nie tylko skutecznie spala mieszankę i generuje moc, ale i nie ulega zabrudzeniu. A to może być kosztowne i zgubne, szczególnie gdy brud osadza się na powierzchniach bocznych cylindra.
Znaczenie filtra powietrza w skuterach
Jak łatwo się domyśleć, uszkodzenie filtra powietrza wpłynie na pracę silnika. Co ważne, tych objawów nie doświadczysz od razu, a przynajmniej nie zawsze. Coraz bardziej brudny filtr powietrza będzie ci stopniowo pogarszał osiągi motocykla. Przy typowej jeździe, filtr powietrza do motoru powinien wystarczyć ci na 20 tysięcy kilometrów lub 2 lata pracy. Przy takich parametrach zauważysz zresztą sam, że filtr nie spełnia już oczekiwań. Jeśli jednak jeździsz agresywnie, w trudnych warunkach atmosferycznych czy terenowych i mocno zużywasz silnik, sprawdzaj i wymieniaj filtr częściej.
Filtr powietrza to element niezbędny w każdym motocyklu. Router WS 50 4T wymaga użycia go do oczyszczenia powietrza wpływającego do silnika. Zużycie lub uszkodzenie filtra powietrza przyniesie katastrofalne szkody dla jednostki napędowej i całego motocykla, dlatego zadbaj o jakość i stan filtra. Router WS 50 4T możesz wyposażyć w filtry powietrza o różnych materiałach filtrujących. Niektóre z nich cechuje większa wytrzymałość lub pozwala na bardziej agresywne wykorzystanie silnika.
Wymiana filtra powietrza - krok po kroku
Czy mogę samodzielnie wymienić filtr powietrza? W motocyklach spotkasz filtry różnych typów i w różnych formach. To głównie forma pokazuje, jak łatwo wymienić filtr powietrza. W niektórych wystarczy, byś usunął zewnętrzne elementy ochronne i uszczelniające, a następnie wymienił filtr na nowy. Czasem jednak, wymiana zmusi cię do demontażu elementów nadwozia motocykla kierujących powietrze oraz elementów uszczelniających łączenia. W większości motocykli, do wymiany filtra powietrza wystarczą ci typowe narzędzia, klucze i śrubokręty. Z ich pomocą bez trudu ściągniesz obudowę, rozłączysz i usuniesz filtr oraz umieścisz nowy wraz z uszczelnieniami.
Przeczytaj także: Wkład filtra Zipp Vapor 2011
Czyszczenie filtra powietrza
Zacznijmy od tego, że nie wszystkie filtry powietrza do motocykli możesz wyczyścić. W praktyce, taką możliwość dadzą ci jedynie filtry gąbkowe. Ich struktura pozwala je czyścić bez wpływu na ich funkcje. Musisz jedynie zastosować odpowiednie środki do czyszczenia filtrów i podążać według zalecanych procedur.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze filtra powietrza?
Na wybór filtra powietrza do motocykla składa się kilka kwestii związanych z jego konstrukcją i cechami. Ogromna większość filtrów powietrza motocyklowych to produkty dedykowane. Aby znaleźć filtr odpowiedni dla danego modelu i rocznika, wystarczy skorzystać z naszej wyszukiwarki. Produkty OEM są przygotowane tak, by długo spełniały swoją rolę we w miarę typowych warunkach użytkowania motocykla. Producenci zamienników starają się im dorównać, czasem wykorzystując do tego inne materiały czy nawet konstrukcję filtra. Droższe filtry mogą być nawet lepsze, te tańsze dać nieco gorsze rezultaty za dużo niższą cenę. Przykładem nietypowych filtrów są właśnie filtry powietrza tuningowe i sportowe. Wykorzystując taki filtr powietrza motocykl będzie miał lepszy przepływ mimo agresywnej jazdy sportowej.
Najprostsze, podstawowe papierowe filtry powietrza Kengo czy JMP do małych jednośladów kupisz już za kilkanaście złotych. Zwróć jednak uwagę na ich materiał i gwarancję, a także opinie i oceny. Nieco wyżej stoją bardziej skomplikowane filtry HifloFiltro, Twin-Air czy Athena, w których znajdziesz też nowoczesne rozwiązania i alternatywne technologie. Najdroższe filtry K&N to już wydatek kilkuset złotych.
Specyfika filtra powietrza do skuterów 4T 139QMB
Obudowa filtra powietrza z wkładem została specjalnie zaprojektowana dla skuterów z silnikami 4T o pojemności 139QMB oraz z kołami o średnicy 12 cali i kształcie obudowy L. Obudowa filtra powietrza wykonana jest z trwałych i odpornych na uszkodzenia materiałów, co zapewnia jej niezawodność i trwałość w czasie eksploatacji skutera. Wymiana filtra powietrza z obudową i wkładem w skuterze 4T 139QMB z kołem 12" o kształcie obudowy L jest łatwa i wymaga niewielkiego nakładu czasu.
Ten kompletny filtr powietrza w kształcie litery U, przeznaczony do skuterów z silnikiem 139QMB/QMA (GY6 50) 4T, to gwarancja czystego i wydajnego działania Twojego pojazdu. Wyposażony w dłuższą gumę dolotową, zapewnia lepsze dopasowanie i uszczelnienie, minimalizując ryzyko przedostawania się zanieczyszczeń do silnika. Dbanie o czystość filtra powietrza to klucz do utrzymania silnika w doskonałej kondycji. Regularna wymiana filtra zapewnia optymalną wydajność i zmniejsza zużycie paliwa.
Przeczytaj także: Rodzaje wkładów do filtrów powietrza
Przeczytaj także: Filtr powietrza Kymco Super 8 2T - dlaczego jest ważny?
tags: #wkład #filtra #powietrza #Router #Sport #50s

