VW Polo 6N: Przyczyny wycieku oleju do filtra powietrza
- Szczegóły
Wyciek oleju do filtra powietrza w VW Polo 6N to problem, który może budzić niepokój wśród właścicieli tych pojazdów. Przyczyn tego zjawiska może być kilka, a zidentyfikowanie źródła problemu jest kluczowe do jego skutecznego rozwiązania.
Potencjalne przyczyny wycieku oleju
Odma - układ odpowietrzenia skrzyni korbowej
Z tego co widać na zdjęciach jest to odma - układ opowietrzenia skrzyni korbowej. Częstą przyczyną wycieków oleju do filtra powietrza jest problem z odmą, czyli układem odpowietrzenia skrzyni korbowej. Miałem to samo , lało się z odmy jak z kranu. Odma odpowiada za odprowadzanie gazów ze skrzyni korbowej do układu dolotowego silnika. W przypadku jej zatkania lub uszkodzenia, ciśnienie w skrzyni korbowej wzrasta, co może prowadzić do wycieków oleju, w tym do filtra powietrza.
Wiem że to jest problem zamarzająca odma . Zacznij od tego co już ja sprawdziłem i działa to . Wymontowałem wypłukałem z tego syfu w środku , ropa , benzyna , zostawiłem na noc aby się wymoczyła , wysuszyłem , założyłem na nowym oringach i śmiga.
Sprawdzał tylko przewody odmy czy również zajrzał do separatora oleju ( czarna puszka z tyłu bloku ) ? W zasadzie to tam zamarza maż.
- Sprawdź, czy odma nie jest zatkana lub uszkodzona.
- Upewnij się, że przewody odmy są drożne i prawidłowo podłączone.
- Zwróć uwagę na separator oleju, który może być zanieczyszczony.
Nieszczelności i uszkodzenia
Ozncza to, że ten olej pochodzi z filtra powietrza. A wiec uszczelniłem połączenie filtra z gaźnikiem i wyczyściłem benzyną odmę. A zapomniałem napisać że ten problem zaczął się pojawiać po wymianie uszczelnień odmy bo wyciekał olej i przewodu do odmy bo był pęknięty.
Przeczytaj także: Filtr powietrza Polo 6N - poradnik
Sprawdź kolego podciśnienia, odmę z głowicy czy jest podłączona do filtra powietrza. Kolega mi podpowiedział, że on (też ma VW Polo) odłączył tą gumową rurkę odmy od obudowy filtra powietrza, że tak zawsze robił we wszystkich autach którymi jeździł, że to zapobiega przytykaniu i zamarzaniu odmy.
- Sprawdź uszczelki odmy i wymień je w razie potrzeby.
- Upewnij się, że przewody odmy nie są pęknięte lub uszkodzone.
Zużycie silnika
Te silniki nie biorą oleju, one po prostu mieszczą się w normie, a że norma dla tego silnika jest ogromna to inna sprawa. W przypadku zużytego silnika, zwiększone przedmuchy gazów do skrzyni korbowej mogą prowadzić do większej ilości oleju w układzie odpowietrzenia, co z kolei może powodować wycieki do filtra powietrza.
- Sprawdź stan silnika i rozważ jego remont w przypadku nadmiernego zużycia.
Inne potencjalne problemy
Ostatnio przyszło mi też wiele czasu spędzić na poszukiwaniu odpowiedzi na ten problem. Jedną z nich jest czujnik halla lecz jego awaria spowodowała by brak iskry, jednak natknąłem się że iskra może być za słaba by zapalać mieszankę i lecz to raczej masz wyeliminowane przez te wymiany kabli i cewek.
Dziwna rzecz która odkryłem to podczas pompowania hamulca obroty rosną a później spadając auto gaśnie... A jak ma się odma? Jeśli się nie mylę to te silniki mają problem z zamarzającą odmą- czy w nim jest już ta nowsza ogrzewana odma?
- Sprawdź napięcie akumulatora.
- Upewnij się, że wszystkie cylindry pracują prawidłowo.
Diagnostyka i naprawa
W celu zdiagnozowania przyczyny wycieku oleju do filtra powietrza, warto wykonać następujące kroki:
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Polo 6N2? Instrukcja
- Sprawdź stan odmy i jej przewodów.
- Zwróć uwagę na ewentualne nieszczelności i uszkodzenia.
- Oceń stan silnika i jego zużycie.
- Skonsultuj się z mechanikiem w celu przeprowadzenia bardziej szczegółowej diagnostyki.
Pamiętaj, że regularne przeglądy i dbałość o stan techniczny pojazdu mogą pomóc w uniknięciu wielu problemów, w tym wycieków oleju.
Przeczytaj także: Krok po kroku: wymiana filtra powietrza w Polo 9N
tags: #vw #polo #6n #wyciek #oleju #do

