Jak zdjąć pokrywę filtra powietrza w VW Polo 9N? Poradnik krok po kroku
- Szczegóły
Regularna wymiana filtrów jest kluczowa dla prawidłowego funkcjonowania samochodu. W przypadku filtra powietrza, zaleca się wymianę co roku lub co 15-20 tys. km. Zakup filtra powietrza to wydatek ok. 30zł.
Wymiana filtra powietrza w silniku wysokoprężnym 1.7 i 1.9
W silniku wysokoprężnym 1.7 i 1.9 musimy otworzyć klamry i zdjąć pokrywę filtru. W jednostce napędowej 1.4 sprawa wygląda podobnie z tą różnicą, że obudowa mocowana jest na śruby Torx.
Następnie wycieramy wnętrze za pomocą wilgotnej szmatki i montujemy nowy wkład. Na koniec zamykamy obudowę i opuszczamy samochód.
Alternatywne rozwiązania
Jeśli oryginalna obudowa filtra powietrza jest uszkodzona, istnieje kilka alternatywnych rozwiązań:
- Zakup oryginalnej obudowy: Najłatwiejsze i najszybsze rozwiązanie, ale może być kosztowne.
- Filtr stożkowy: Tańsza alternatywa, ale wymaga pewnych modyfikacji.
- Używana obudowa: Można poszukać na szrotach lub w internecie, ale trzeba uważać na stan techniczny.
Filtr stożkowy - alternatywa dla oryginalnej obudowy
Sam filtr stożkowy to koszt ok. 40-70 pln. Rura 8 nie będzie potrzebna, ale trzeba dorobić podobny czerpak powietrza z przodu samochodu (np. ze zderzaka).
Przeczytaj także: Filtr powietrza Polo 6N - poradnik
Jeżeli takie masz perspektywy to może być zrobione na sztukę, załóż sam filtr stożkowy i tyle. Prawdopodobnie długo już tym autem nie będę jeździł, a filtr stożkowy mogę spuścić na dół pod zderzak, tam gdzie znajdowała się obudowa filtra. Nie będzie tam nagrzanego powietrza - kwestia czy tutaj trzeba kalkulowac ew.
Problemy z odpaleniem silnika po czyszczeniu silnika krokowego
Witam posiadam VW Polo z 1995r silnik 1.3 adx po przeczyszczeniu silnika krokowego, nie mogę go odpalić. Ponownie zdjąłem obudowę filtra powietrza i cały filtr, po przekręceniu kluczyka z wtrysku paliwa "leje lub sika " paliwo na wszystkie strony i go zalewa i tak w kółko.
Dodatkowe porady i wskazówki
- Uszkodzona odma: Odma to gumowy wąż idący z pokrywy zaworów do obudowy filtra powietrza, nie trzeba niczego rozkręcać, wystarczy go zdjąć i wyczyścić.
- Nieszczelny kolektor ssący: Kolektor ssący jest nieszczelny sprawdź, czy odma nie spadła po strzale.
- Czyszczenie przepływomierza: Problem polega na tym że wymieniłem jakiś czas temu przepływomież powietrza na nowy. Autko zaczeło jeździć jak oszalałe, ale z czasem zaczeło powoli słabnąć. Ostatnio wyciągłem przepływówke i zauważyłem dziwny nagar jakim pokryty był przepływomież.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Polo 6N2? Instrukcja
Przeczytaj także: Schemat Podciśnienia w VW Polo
tags: #vw #polo #9n #jak #zdjąć #pokrywę