Uszczelki Filtra Powietrza w Kosiarce Honda GV100: Wymiary i Rozwiązywanie Problemów
- Szczegóły
Kosiarki Honda cieszą się dużą popularnością ze względu na wydajność, trwałość i solidność. Silnik Honda do kosiarki to znakomity wybór, jeśli chcemy, by nasz sprzęt posłużył nam jak najdłużej. Jednak, jak każde urządzenie, kosiarki te mogą czasami sprawiać problemy. Częstym problemem zgłaszanym przez użytkowników kosiarek Honda GV100 są trudności z odpalaniem i utrzymaniem obrotów, a także problemy z falowaniem obrotów i nadmiernym zużyciem oleju.
Typowe Problemy i Rozwiązania
Poniżej przedstawiamy listę typowych problemów związanych z kosiarkami Honda GV100 oraz potencjalne rozwiązania:
- Trudności z odpalaniem: Często przyczyną jest zanieczyszczony gaźnik, szczególnie dysza główna.
- Falowanie obrotów: Może być spowodowane nieszczelnością dolotu/gaźnika lub problemami z regulatorem obrotów.
- Nadmierne obroty i olej w filtrze powietrza: Sprawdź, czy kosiarka nie była przechylana na stronę wydechu lub filtra.
- Gaśnięcie kosiarki po przejechaniu kilku metrów: Problem może leżeć w układzie wolnych obrotów, który może być przytkany.
Czyszczenie Gaźnika
Czyszczenie gaźnika jest kluczowym krokiem w rozwiązywaniu wielu problemów z kosiarką. Wyczyściłem cały gaźnik, dolot i wszystko rozebrałem. Gaźnik czyściłem. Tak jak pisałem, z początku podejrzewałem, że coś źle poskładałem w gaźniku, więc kupiłem nowy. Jeśli zapaliła i chodziła nie sądzę że padła świeca stawiam na gaźnik. Tym bardziej, że paliwo było w zbiorniku całą zimę. Więc i tą kosiarkę widzę to czeka, czyszczenie oraz nowe uszczelki, gaźnik-dolot, gaźnik-filtr. Chcesz pomocy, a w ogóle nie bierzesz pod uwagę tego co napisałem (czyszczenie gaźnika). To, że kosiarka jest nowa, nie ma żadnego znaczenia, tym bardziej że jest produktem z bardzo niskiej półki. Jak go czyściłeś ? Skoro burka to ma problem z dopływem paliwa. Na pewno czyściłeś w środku gaźnik, na zdjęciu wygląda jakby w ogóle nie był odkręcany? Wyczyściłem cały gaźnik, dolot i wszystko rozebrałem. Pamiętaj, aby rozebrać gaźnik na czynniki pierwsze i udrożnić dysze. Po krótkim czasie 1 rok - 2 lata następuje niestety uszkodzenie w.w. . Można wtedy szarpać, "gryźć " ze złości narzędzie . Żadna regulacja nie pomaga , zdano czyszczenie ... .żadne cudowne płyny do czyszczenia gaźników. Sprzedawane w Polsce paliwo nie sprzyja gaźnikom membranowym.
Filtr Powietrza i Uszczelki
Sprawdzenie i ewentualna wymiana filtra powietrza to kolejny ważny element. Filtr powietrza suchy i czysty. Filtr powietrza czyściłem na wiosnę, nie wpłynęło to na problem, świeca czysta, gaźnik ostatnio rozebrałem - nie było tam zanieczyszczeń i złożyłem go ponownie. Falowanie nieustąpiło. Dodatkowo, warto zwrócić uwagę na uszczelki filtra powietrza oraz gaźnika, gdyż nieszczelności mogą powodować problemy z działaniem silnika. Interesujące nas uszczelki, które mogą ulec uszkodzeniu przy zdejmowaniu gaźnika, to: 1/ uszczelka podstawy filtra powietrza (gruba plastikowa. Typowo to nieszczelny dolot/gaźnik.
Regulacja Obrotów
Problemy z regulacją obrotów mogą być związane z nieprawidłowym ustawieniem sprężyn regulatora. Sprężynki były regulowane w pierwszej kolejności. Sprężynki regulatora - brak wolnych obrotów. Kupiłem ostatnio sprężynki regulatora, założyłem je (zgodnie ze zdjęciem załączonym w jednym z tematów na elektrodzie) i wg mnie obroty są zbyt duże. Wykręcanie śruby powoduje naciąganie sprężyny i kasowanie luzu. Efektem jest stabilizacja regulatora. Powodem falowania jest luźna sprężyna, albo jest za długa, albo to pogięte dźwignie mechanizmu dodawania gazu są tego powodem. Rozciągnięta sprężyna odśrodkowego regulatora obrotów. Przy gaźniku jest regulacja naciągu tej sprężyny. Zdaje się że tu ma być sprężyna. Jak wykonywałem tą regulację tego drutu na maksymalnie otwartej przepustnicy to kosiarka dostawała kosmicznych obrotów. Bo źle to zrobiłeś, a na max zamkniętej przepustnicy, hmm... Regulator działa jednak w drugą stronę, więc trzeba oś obrócić maksymalnie w prawo i dopiero wtedy dokręcić dźwignię. Rozciągać delikatnie sprężynę widoczną na pierwszym zdjęciu . Sprężyna nadal za mocno trzyma.
Przeczytaj także: Uszczelki osuszacza powietrza Scania: Poradnik
Inne Potencjalne Przyczyny
Oprócz powyższych, warto sprawdzić:
- Świecę zapłonową: Upewnij się, że jest czysta i sprawna.
- Luz zaworowy: Nieprawidłowy luz zaworowy może powodować problemy z odpalaniem i pracą silnika.
- Odpowietrzenie zbiornika paliwa: Upewnij się, że odpowietrzenie nie jest zatkane.
- Paliwo: Stare lub złej jakości paliwo może powodować problemy z gaźnikiem.
Pamiętaj, że regularna konserwacja i dbałość o kosiarkę mogą znacząco przedłużyć jej żywotność i uniknąć wielu problemów.

