Środki do Smarowania Filtra Powietrza: Rodzaje i Zastosowanie

Środki do czyszczenia filtrów powietrza motocross i enduro (ang. air filter cleaner) to specjalistyczna chemia stworzona do usuwania brudu, oleju i pyłu z gąbkowych filtrów powietrza. Ich zadaniem jest dokładne odtłuszczenie i oczyszczenie filtra, bez niszczenia jego struktury i klejów.

Filtr powietrza w motocyklu offroad chłonie kurz, piach, błoto i olej. Mycie go wodą z detergentem lub benzyną może zniszczyć strukturę gąbki i doprowadzić do jej rozklejenia.

Kiedy czyścić filtr powietrza?

Filtr należy czyścić po każdej jeździe w suchym, zapylonym terenie lub po każdej jeździe w błocie. W motocrossie - po każdym treningu lub zawodach.

Jak czyścić filtr powietrza?

  1. Wyjmij filtr i usuń nadmiar błota lub piasku.
  2. Zanurz filtr w środku do czyszczenia filtra powietrza.

Wybór odpowiednich środków

Wybierz środki do czyszczenia filtrów powietrza motocross i enduro od marek, które rozumieją offroad. Z OMOTO zyskasz skuteczność i bezpieczeństwo w najlepszej cenie, Motul i Motorex zapewnią profesjonalny poziom serwisu, a Ipone i Bel-Ray - czystość i trwałość filtra. Z Bajamoto Twój silnik zawsze będzie oddychał czystym powietrzem - nawet po najbardziej błotnym treningu!

Filtry powietrza K&N

Filtry powietrza K&N zastępują tradycyjne filtry. Zastosowanie tych filtrów w motocyklu i samochodzie nie wymaga jakichkolwiek przeróbek i udoskonaleń. Nie trzeba również zmieniać seryjnych ustawień gaźnika. Unikalne rozwiązanie filtracyjne doskonale chroni silnik przed kurzem, piaskiem itp. Większość filtrów powietrza K&N wymaga czyszczenia zwykle co 10000 km (MOTOCYKLE) 80000km (Samochody).

Przeczytaj także: Umywalki i kabiny bez chemii

Czyszczenie i pielęgnacja filtrów powietrza K&N

Poniżej przedstawiono jedyną właściwą procedurę pielęgnacji wysokoprzepływowych filtrów powietrza K&N, która zapewnia pielęgnację i utrzymanie wydajności wszystkich filtrów powietrza K&N.

  1. Filtr powietrza K&N spryskać obficie z obu stron płynem do czyszczenia filtrów powietrza lub płynem Power KleenTM.
  2. Pozostawić na 10 minut, aby płyn się wchłonął i rozpuścił zanieczyszczenia, lecz nie dopuszczaj do wyschnięcia preparatu na filtrze powietrza.
  3. Oplukac filtr chlodna woda pod niskim cisnieniem od czystej strony w celu wyplukania wszystkich brudów z filtra.
  4. Płucz filtr, aż woda będzie całkowicie czysta.
  5. Plukanie zakonczyc dopiero po calkowitym usunieciu plynu czyszczacego z filtra.
  6. Po wyplukaniu, delikatnie strzasnac nadmiar wody i pozostawic filtr do wyschniecia.
  7. Pozostaw filtr do naturalnego wyschnięcia w przewiewnym miejscu.
  8. Upewnij się, że filtr jest całkowicie suchy, zanim nałożysz olej.
  9. Spryskac filtr powietrza równomiernie olejem K&N do filtrów powietrza wzdłuż korony każdego filtra utrzymując wysokosc strumienia natrysku na poziomie ok. 8cm od jego powierzchni.
  10. Równomiernie spryskaj olej na całej powierzchni filtracyjnej. Utrzymuj dyszę około 15cm od filtra.
  11. Odczekac około 20 minut, aby olej sie wchlonal. Powinien być widoczny jednolity czerwony kolor warstwy filtracyjnej.

Po wyschnięciu i naoliwieniu, przed ponownym montażem filtra w obudowie, upewnij się, że cała powierzchnia jest pokryta.

Przeczytaj także: Klasyfikacja amortyzacji oczyszczalni

Przeczytaj także: Wilgotność w magazynie: Poradnik

tags: #środki #do #smarowania #filtra #powietrza #rodzaje

Popularne posty: