Wymiana i Modyfikacje Obudowy Filtra Powietrza w VW Polo
- Szczegóły
Obudowa filtra powietrza to ważny element układu dolotowego samochodu VW POLO. Dzięki sprawnej obudowie filtr powietrza może zostać prawidłowo zamontowany pod maską. W efekcie filtr może skutecznie oczyszczać powietrze trafiające do silnika, a tym samym chroni jednostkę napędową przed zniszczeniem spowodowanym przedostaniem się zanieczyszczeń do wnętrza komory spalania.
Kiedy Wymiana Obudowy Filtra Powietrza Jest Konieczna?
Wymiana obudowy filtra powietrza samochodu VW POLO może być konieczna wskutek uszkodzeń mechanicznych, które pojawiły się na korpusie lub pokrywie obudowy. Uszkodzenie obudowy filtra sprawia, że strumień powietrza może ominąć filtr, przez co nie zostanie ono oczyszczone. Świadczą o tym m.in. pęknięcia, które mogą stanowić alternatywną drogę dla strumienia powietrza, przez co powietrze nie zostanie przepuszczone przez filtr.
Ponadto nowa obudowa filtra powietrza do samochodu VW POLO może być niezbędna, jeżeli uszkodzeniu ulegną zaczepy spinające korpus obudowy z pokrywą. W efekcie obudowa może uchylać się podczas jazdy, co również zaburzy pracę układu dolotowego.
Samodzielna Wymiana Obudowy Filtra Powietrza
Wymiana obudowy filtra powietrza w VW Polo nie jest skomplikowana i można ją wykonać samodzielnie. Jest dosyc ciasno wiec na pewno trzeba odkrecic obudowe filtra powietrza i ja usunac na chwile (bo samo odkrecenie to za malo), zeby zrobic sobie wiecej miejsca. Oczywiscie trzeba poodpinac wszystkie kabelki od czujnikow i przewody do/odprowadzajace wode. Jezeli masz odpowiednie narzedzia (czyli zestaw podstawowych kluczy nasadowych+jakies szczypce/kombinerki zeby moc powalczyc z zaciskami trzymajacymi przewody) i nie bedziesz sie spieszyl to dasz rade sam. Tak jak kolega mówi, dasz rade sam to ogarnac - nie jest to bardzo skomplikowane.
Modyfikacje Układu Dolotowego w VW Polo
Modyfikacje samochodu nie zawsze muszą być kosztowne. Drobne zwiększenie mocy silnika często wiąże się jednak z kosztami, które należy przemyśleć. Układ dolotowy to część osprzętu silnika, którego celem jest oczyszczenie powietrza wpadającego do silnika. Część ulepszeń samochodu można wykonać samodzielnie, dzięki czemu jedyny koszt jaki będziemy musieli ponieść to zakup części. Modyfikowanie samochodu ma jednak na celu poprawienie “fabryki”, co nie zawsze się udaje.
Przeczytaj także: Problemy z Przewodami Powietrza w BMW
Bezinwazyjne Poprawy Układu Dolotowego
Bezinwazyjna poprawa układu dolotowego to zazwyczaj działania związane z oczyszczeniem i uszczelnieniem fabrycznego układu dolotowego. Do tego można także zaliczyć wymianę wkładki filtra powietrza na sportową. Sportowa wkładka filtra powietrza ma znacznie mniejszy opór, dzięki czemu więcej powietrza jest w stanie się przez nią przedostać mniejszym kosztem. Rozwiązanie tego typu zazwyczaj daje przyrost mocy w zakresie od 1% do 5%.
Założenie filtra stożkowego do samochodu bez ówczesnego przygotowania układu ssącego zazwyczaj wiąże się z poprawą brzmienia silnika. Dźwięk pracy jednostki napędowej będzie dużo głośniejszy, ponieważ wymiana puszki filtra powietrza na stożek powoduje zmianę charakterystyki tłumienia dźwięków przez układ dolotowy.
Zaawansowane Modyfikacje Układu Dolotowego
Aby skutecznie poprawić układ dolotowy, najpierw należy sobie zadać pytanie: jakiego wyniku oczekuję? Osoby, które pójdą w drugą stronę, czyli moc i osiągi, powinny skupić się na następujących elementach i czynnościach.
Przede wszystkim, należy przeprojektować układ dolotowy tak, aby całość trasy powietrza od zassania przez filtr powietrza, do wtłoczenia w kolektor ssący była jak najkrótsza. Jeśli mamy duży budżet, to warto przeprojektować punkt poboru powietrza tak, aby odległość od filtra do strony zimnej turbosprężarki była jak najkrótsza. Sam filtr powietrza należy również odseparować od komory silnika za pomocą ścian grodziowych. W ten sposób ograniczymy zasysanie gorącego powietrza spod maski.
Kolejnym krokiem jaki należy rozważyć jest wymiana turbosprężarki na turbo hybrydowe lub na większą turbosprężarkę. Do układu dolotowego należy również dobrać intercooler o odpowiedniej pojemności, dzięki czemu powietrze tłoczone do silnika będzie zawsze bardzo zimne. Rury łączące filtr, turbo, intercooler i przepustnicę powinny być możliwie proste - im mniej kolanek i zagięć, tym mniej zaburzeń w przepływie powietrza.
Przeczytaj także: Konserwacja przewodów filtra powietrza w Seicento
Warto także zastanowić się nad instalacją zmodyfikowanej przepływki i przepustnicy. Większa średnica przepustnicy pozwala na przepuszczenie więcej powietrza bez zaburzania przepływu. Ostatnim punktem jaki należy wymienić jest kolektor ssący.
Po zastosowaniu high-endowego układu dolotowego warto udać się do tunera, który przygotuje mapę wtrysku pod zastosowane rozwiązania. Pełna modyfikacja dolotu jest drogą zabawą, przy czym pozwala na uzyskanie bardzo dużych przyrostów mocy. Wsparcie modyfikacji dolotu poprzez wymianę pompy paliwa na sportową, oraz wymiana wtryskiwaczy paliwa na sportowe pozwoli na dalsze wzrosty mocy silnika.
Naprawa Uszkodzonej Rury Obudowy Filtra Powietrza
W przypadku uszkodzenia rury wychodzącej z obudowy filtra powietrza, można spróbować naprawy. Zdjąlem kierunkowskaz, reflektor i osłonę chłodnicy. Dostęp do uszkodzonego miejsca nie był całkowity, ale wystarczający. Rurę zamocowałem za pomocą dwóch blaszek i wkrętów, po czym uszczelniłem dookoła silikonem.
Filtr Kabinowy w VW Polo
Filtr przeciwpyłkowy nazywany jest również filtrem kabinowym (i z tą nazwą sugeruje się udać do sklepu) a co niektórzy mówią na ten element filtr od klimy. Jak podniesiesz maskę, to pod przednią szybą jest taka dość szeroka plastikowa osłona, która idzie wzdłuż szyby własnie. Więc filtr jest z boku, na wysokości siedzenia pasażera, trzeba odkręcić część tej osłony i można filtr łatwo wymienić. 10 minut roboty.
Przeczytaj także: Problemy z Obudową Filtra Powietrza w Audi A4 B8
tags: #przewody #obudowy #filtra #powietrza #vw #polo

