Wymiana obudowy filtra powietrza w Mazda 6 II – poradnik
- Szczegóły
Obudowa filtra powietrza uniwersalna to kluczowy element układu dolotowego każdego pojazdu. Jej głównym zadaniem jest ochrona filtra powietrza przed uszkodzeniami mechanicznymi oraz zapewnienie odpowiedniego przepływu powietrza do silnika.
Problemy z obudową filtra powietrza w Mazda 6 II Diesel
W naszych GG diesel przy każdej wymianie filtra powietrza może dojść do uszkodzenia "cycuszków" - mocowań rurek podciśnienia. Zależy to od mechanika. Owe cycuszki są na zbiorniku podciśnienia, który jest umieszczony na górnej części obudowy filtra powietrza. Mi właśnie przytrafiło się ułamanie tych cycuszków i problem z uruchomieniem turbiny.
Identyfikacja elementów obudowy filtra
Obudowa filtra składa się z części górnej i dolnej. Strony lewo - prawo podaję względem mechanika stojącego przed maską.
Jak się zabrać za wymianę obudowy filtra?
Ponieważ nie wiedziałem jak się za to zabrać wyjąłem z auta akumulator, podstawę akumulatora i rurę odprowadzającą powietrze z filtra do silnika. Teraz wiem, że powinno wystarczyć odłączenie czujnika, odpięcie grubej rury filtr powietrza -> silnik, odłączenie rurek od zbiornika podciśnienia i wyciągnięcie całej obudowy filtra do góry.
Na szczęście na portalu aukcyjnym można tanio kupić obudowę a nawet samą górną jej część.
Przeczytaj także: Filtry Powietrza: Podstawy
Dodatkowe uwagi dotyczące filtra powietrza
Filtr stoi trzema nóżkami na kawałku blachy. Ja tak miałem, problem polegał na tym że z przodu airboxa jest takie "kolanko" i ono właśnie grzechocze. Musisz je jakoś unieruchomić. Sprawdź też w obudowie dolnej filtra takie plastiki są montowane na zatrzaski , u mnie to one klekotały zwłaszcza na zimnym silniku. Chodzi o te co są w dolnej obudowie filtra . To pewnie dolot do filtra tak stuka.
Przepustowość airboxa - czy to problem?
Wychodzi na to że pudełko nie przepuszcza powietrza z zewnatrz, i jedynie jest ono zasysane przez trąbkę z komory silnika. Czy w Waszych Madziach jest tak samo?
Kolego miras81, o ile dobrze kojarze to powietrze nie dolatuje bezposrednio z zewnatrz tylko brane jest z obudowy pod tym dolotem.
Nie przepuszcza, bo i po co ? To jest rezonator - pudło z jednym otworem od strony filtra. Co to jest rezonator i do czego służy, znajdziesz w necie.
Znaczy się to działa jako tłumik dźwięków zasysanego powietrza. Dobrze zrozumiałem?
Przeczytaj także: Filtr zmywalny PUREY do odkurzaczy Kärcher
Czy przytkany filtr może powodować branie oleju?
Ten pomysł podrzucił kolega, bo Madzia wsysa olej. Ma przejechane 120000km. Powiedział ze jeżeli jest przytkany dopływ powietrza to silnik przy zbyt małej ilości zasysanego powietrza(oporze zasysania ) może wciągać olej z komory silnika. Ja się na tym nie znam wiec próbuję szukać rozwiazan problemu.
A czy przypadkiem nie chodziło mu o przytkaną odmę, czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej ?
Odmę sprawdzalismy, jest ok. Było trochę roboty bo trzeba było odkręcić kolektor ssący.
Obudowy filtrów powietrza uniwersalne - zalety
- Przede wszystkim są one wytrzymałe i odporne na uszkodzenia, co gwarantuje ich długą żywotność.
- Ponadto, dzięki swojej wszechstronności, pasują do wielu modeli samochodów, co ułatwia ich montaż.
Wszystkie nasze obudowy są wykonane z wysokiej jakości materiałów, które gwarantują ich trwałość i odporność na uszkodzenia. Dopasowanie odpowiedniej obudowy filtra powietrza uniwersalnej nie jest trudne. Przede wszystkim należy znać model i markę samochodu, do którego ma być ona zamontowana. Nasze obudowy są uniwersalne, co oznacza, że pasują do większości popularnych marek i modeli samochodów.
Warto jednak pamiętać, że obudowa filtra powietrza uniwersalna powinna być dobrana nie tylko pod kątem marki i modelu samochodu, ale także warunków, w jakich pojazd jest eksploatowany.
Przeczytaj także: Zastosowanie filtrów wstępnych powietrza
tags: #podstawa #filtra #powietrza #mazda #6 #ii

