Oring Obudowy Filtra Powietrza VW: Rodzaje i Diagnostyka

Filtry paliwa odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu prawidłowej pracy silników spalinowych. W pojazdach marki VW, podobnie jak w innych samochodach, filtry te są niezbędne do oczyszczania paliwa z zanieczyszczeń, zanim trafi ono do komory spalania.

Rola i Funkcja Filtra Paliwa

Zadaniem filtra paliwa jest oczyszczanie paliwa, zanim trafi ono do komory spalania. To, w jakim stanie się tam znajdzie, przekłada się na bezpieczeństwo pracy silnika oraz jego sprawność. Wszelkie zanieczyszczenia obniżają efektywność całego procesu. Będą to nie tylko różnego rodzaju pyły czy duże cząstki jak piasek lub opiłki metalu. Filtr do paliwa blokuje także wodę powstałą z pary oraz cząsteczki żywiczne powstające z utleniania się oleju napędowego.

Rodzaje Filtrów Paliwa

Na ogół różnego typu filtry paliwowe są do siebie bardzo podobne, jednak można podzielić je na takie przeznaczone do samochodów z silnikiem benzynowym oraz z silnikiem Diesla.

  • Filtr przepływowy (dla silników benzynowych): Ma on zatrzymywać zanieczyszczenia o wielkości 10 mikrometrów i większe.
  • Filtr dla silników wysokoprężnych: Zatrzymuje elementy o wielkości nawet 3 mikrometrów. Dzieli się go na filtr nakręcany lub paliwowy z separatorem wody i odstojnikiem.

Oprócz tego filtry można podzielić na podane niżej typy:

  • Filtr paliwa z podgrzewaczem i bez - ten pierwszy podgrzewa olej napędowy, co ułatwia rozruch w niskich temperaturach.
  • Z magnesem - dzięki działaniu pola magnetycznego wyłapuje drobinki metali.
  • Z zaworem zwrotnym - zapobiega cofaniu się paliwa.
  • Z czujnikiem wody - wykrywa zawartość wody w paliwie.
  • Z odstojnikiem - czyli miejscem, gdzie gromadzi się woda odparowana z paliwa.

Jeśli masz w swoim samochodzie silnik benzynowy, to ważne będzie, jaki jej typ tankujesz. Paliwo typu E10 jest dużo bardziej ,,agresywne”, dlatego może intensywniej oddziaływać na poszczególne elementy silnika. Warto w takiej sytuacji stosować filtr, który będzie chronił przed zawartymi w nim czynnikami.

Przeczytaj także: Problemy z Obudową Filtra Powietrza w Audi A4 B8

Wymiana Filtra Paliwa

Jak często i kiedy wymieniać filtr paliwowy? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców. Jeśli korzysta się z samochodu od nowości, warto zajrzeć do instrukcji obsługi. Producent samochodu najlepiej wie, jak długo filtr będzie działał efektywnie. W przypadku kupna auta używanego lepiej zrobić to możliwie szybko po zakupie. Chyba że masz pewność, kiedy była ostatnia wymiana.

Pamiętaj też, że jeśli w instrukcji samochodu będzie napisane, że filtr paliwa powinno wymienić się po 30 tys. kilometrów, lepiej to zrobić wcześniej, niż czekać na ostatnią chwilę. Koszt wymiany filtra będzie znacznie niższy niż zakup innych podzespołów. A te mogą się szybciej zużyć przez to, że filtr nie będzie spełniał swojej funkcji. Dobrym pomysłem jest więc wymiana filtra co roku, podczas regularnego przeglądu.

Złej jakości paliwo, mocno zanieczyszczone, może doprowadzić do tego, że filtr zapcha się szybciej, niż było to przewidziane. Wtedy powinno się go wymienić od razu. Spadek mocy silnika, problem z jego uruchomieniem, większe spalanie, zapach oleju, dym z rury wydechowej - wszystko to mogą być objawy niedrożnego filtra paliwa.

Diagnostyka Klimatyzacji w VW

Niektóre podzespoły i funkcje elektronicznego układu klimatyzacji nie są sprawdzane przez komputerową diagnozę własną (np. dmuchawa czujnika temperatury V42). Należy przeprowadzić dalsze sprawdzanie, mimo stwierdzenia przez pamięć niewystępowania usterki.

Komputer J255 sterujący elektronicznym układem klimatyzacji znajduje się za zespołem obsługi i wskazań E87. Otrzymuje on informacje z podzespołów elektrycznych i elektronicznych (czujniki zbierające informacje), które przetwarza odpowiednio do wymaganych wartości. Aby można było szybko rozpoznać przyczynę usterki, w przypadku niesprawności jednego podzespołu lub przerwania przewodu, układ wyposażono w komputer sterujący z pamięcią usterek.

Przeczytaj także: Jak zdemontować filtr powietrza w BMW E61?

Występujące usterki w czujnikach nadzorujących pracę, ewentualnie w podzespołach, zostaną zapisane w pamięci usterek z podaniem rodzaju występującej usterki. W starszych wersjach przyciski są w dwóch rzędach - aby wykonać diagnostykę należy nacisnąć OFF I TEMP + na około 2 sekundy wtedy zaczną się wyświetlać kody usterek, następny kod uzyskujemy naciskając temp.

Jeżeli usterka dotyczy jednej części, która trwale wpływa na pracę elektronicznego układu klimatyzacji, zostaje ona zapisana w pamięci usterek, a po włączeniu zapłonu przez 15 sekund miga wskaźnik wyświetlacza zespołu obsługi i wskazań E87 komputera J255 sterującego elektronicznym układem klimatyzacji. W celu rozpoczęcia wyszukiwania usterek wprowadzić komputerową diagnozę własną i odczytać zawarte w pamięci informacje za pomocą testera usterek VAG.

  • sprawne wszystkie bezpieczniki według schematu elektrycznego.

Wymienione są wszystkie możliwe usterki, które mogą być wykryte przez komputer J255 sterujący elektronicznym układem klimatyzacji i wydrukowane przez urządzenie diagnostyczne VAG, uporządkowane w kolejności pięcio cyfrowego oznaczenia. Jeżeli występują tylko usterki sporadyczne lub pamięć usterek nie została wymazana, po usunięciu usterki zostaną one wyświetlone jako „sporadycznie występujące”. Po naprawie zawsze odnowić pamięć usterek za pomocą odczytania i skasowania testerem usterek VAG.

  • wybrać [Test Outputs - 03] - Diagnozowanie (wysterowanie) podzespołów wykonawczych.
  • lub wybrać funkcję: [Meas.

W przeciwnym razie przeprowadzić wyszukiwanie zakwestionowanych usterek bez komputerowej diagnozy własnej.

  • zakończyć diagnozę własną.

Wejście do trybu diagnostycznego odbywa się poprzez naciśnięcie kombinacji [Zmniejszenie prędkości wiatraków] + [Niebieski kwadracik] + [ECON] nie ważne w jakiej kolejności. Gdy wszystkie trzy zostaną wciśnięte CLIMAtronic wejdzię w tryb diagnostyczny, co zostanie potwierdzone napisem DIAG w lewym górnym rogu.

Przeczytaj także: Jak zdemontować obudowę filtra powietrza w Peugeot 307?

Dostępność Filtrów Paliwa

W ofercie Inter Cars można znaleźć szeroki wybór filtrów paliwa różnych marek. Starannie dobieramy nasz asortyment. Każdy produkt, który trafia na europejski rynek motoryzacyjny, musi spełniać określone wymagania i normy. Współpracujemy właśnie z tymi firmami, których produkty mają wymagane prawem certyfikaty. Dzięki temu kupując filtr do paliwa w naszym sklepie, masz pewność, że jest on bezpieczny i będzie spełniał swoją funkcję.

FAQ - Najczęściej Zadawane Pytania

Na co zwrócić uwagę przed zakupem filtru paliwa?

Jak w przypadku większości filtrów stosowanych w samochodach, trzeba zwrócić uwagę na ich obudowę. Powinna być odporna na uszkodzenia mechaniczne, wilgoć, a także wysoką temperaturę. Filtr paliwa może być jedno- lub wielorazowy. W pierwszym przypadku wymienia się całą puszkę na nową. Z kolei w drugim wystarczy zakupić nowy wkład.

Gdzie mogę znaleźć filtr paliwa w swoim samochodzie?

Filtr paliwa w samochodzie nie znajduje się w jednym, konkretnym miejscu. Może to być komora silnika czy bak paliwa. Metalową puszkę możesz zlokalizować też wzdłuż przewodów paliwowych.

Jak działają filtry paliwa?

Filtry paliwa mają na celu usuwać zanieczyszczenia z paliwa. Dostające się do środka elementy, takie jak piasek, czy opiłki metali. Element wymieniaj regularnie, niezależnie od rodzaju napędu, jaki masz w aucie. W samochodach napędzanych dieslem można szczególnie odczuć konsekwencje przedostania się zanieczyszczeń do baku. Te mogą uszkodzić delikatne części, w tym wtryskiwacze i pompy wtryskowe.

tags: #oring #obudowy #filtra #powietrza #vw #rodzaje

Popularne posty: