Wymiana obudowy filtra powietrza w Peugeot 307 1.4 16V: Poradnik
- Szczegóły
Filtry do samochodu występują w wielu formach i przeznaczone są dla różnych układów. Regularna wymiana tego typu elementów jest obowiązkiem spoczywającym na każdym właścicielu auta. Świadomość tego, w jaki sposób działają filtry samochodowe, utwierdzi Cię w przekonaniu, że warto dbać o filtry.
Rola i rodzaje filtrów samochodowych
W samochodach znajdziesz kilka rodzajów filtrów. Bez względu na miejsce montażu każdy odpowiada za oczyszczanie czy to podzespołów, z którymi ma za zadanie współpracować, czy płynów eksploatacyjnych, czy powietrza. W naszym sklepie znajdziesz filtry do samochodów przeznaczone do wielu układów. Dzięki temu z pewnością dobierzesz odpowiednie rozwiązanie do Twoich potrzeb.
Najpopularniejsze filtry samochodowe:
- Filtr oleju - montuje się go w dolnej lub górnej części silnika. Jego zadaniem jest filtrowanie oleju silnikowego w Twoim pojeździe. Stan zużycia filtra ma bardzo duży wpływ na pracę całej jednostki napędowej, w tym na trwałość i niezawodność.
- Filtr paliwa - zadaniem filtra paliwa jest oczyszczanie mieszanki dochodzącej do silnika z cząstek stałych, które mogą przedostać się do jednostki napędowej podczas jazdy.
- Filtr powietrza - znajdziesz go bezpośrednio w układzie dolotowym silnika. Tego rodzaju filtr do samochodu jest odpowiedzialny za filtrację powietrza w pojeździe. Oddziela zanieczyszczenia, takie jak: piasek, kurz, a nawet owady. Ponadto ma bardzo duży wpływ na to, w jaki sposób pracuje silnik.
- Filtr kabinowy - czasami można spotkać się z nazwą „filtr pyłkowy” ze względu na to, że ten element znajduje się w układzie nawiewu powietrza. Filtr ten zajmuje się przede wszystkim oczyszczaniem powietrza tłoczonego wentylacją do kabiny samochodu.
Wymiana filtra powietrza - Peugeot 307 1.4 16V
Wymiana filtra powietrza w Peugeot 307 1.4 16V jest kluczowa dla utrzymania optymalnej pracy silnika. Zatkany filtr powietrza jest bardzo często powodem spadków osiągów jednostki napędowej. Zgodnie z powszechną wiedzą filtr powietrza zazwyczaj wymienia się co 20 tys. km. Jeśli chodzi o eksploatację pojazdu w środowisku wyjątkowo zapylonym, konserwacja (wymiana) tego elementu powinna być o wiele częstsza.
Proces wymiany filtra powietrza:
Po prostu wystarczy odpiąć zatrzaski sprężynowe, rozpołowić obudowę i już masz wkład filtra na wierzchu.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?
Problemy z obudową filtra powietrza
Uszkodzona obudowa filtra powietrza może negatywnie wpływać na pracę silnika. Nieszczelna obudowa może powodować zasysanie nieoczyszczonego powietrza, co prowadzi do zanieczyszczenia silnika i potencjalnych uszkodzeń. Warto regularnie kontrolować stan obudowy i w razie potrzeby ją wymienić.
Możliwe problemy:
- Pęknięcia i uszkodzenia mechaniczne
- Nieszczelność
- Zniekształcenia
Dodatkowe wskazówki
- Sprawdź doloty powietrza, zanieczyszczenie wewnętrzne chłodnicy powietrza, siłownik hamulca silnikowego, obudowę filtra powietrza, czy nie jest popękana.
- Upewnij się, że wszystkie elementy są prawidłowo zamocowane.
- Wymieniaj filtr oleju zawsze razem z wymianą oleju. Zostawienie starego filtra, także po przepłukaniu w warunkach garażowych czy warsztatowych, grozi błyskawicznym zanieczyszczeniem nowego oleju silnikowego i tym samym negatywnie wpływa na żywotność jednostki napędowej.
Przeczytaj także: Wymiana osłony filtra powietrza w Fiacie 126p
Przeczytaj także: Poradnik: Wymiana obudowy filtra powietrza GY6 4T
tags: #obudowa #filtra #powietrza #peugeot #307 #1.4

