Wymiana Obudowy Filtra Powietrza w Lancia Lybra: Poradnik Krok po Kroku
- Szczegóły
Wymiana obudowy filtra powietrza w samochodzie Lancia Lybra może wydawać się skomplikowana, ale z odpowiednimi wskazówkami i narzędziami, można to zrobić samodzielnie. Poniżej znajdziesz szczegółowy opis procesu wymiany, porady dotyczące demontażu opasek oraz rozwiązywania problemów z układem paliwowym.
Demontaż Obudowy Filtra Powietrza
Przed rozpoczęciem wymiany obudowy filtra powietrza, warto zapoznać się z kilkoma wskazówkami dotyczącymi demontażu poszczególnych elementów:
- Śruby mocujące: Odkręcamy 2 śruby mocujące obudowę filtra do silnika, a następnie 6 śrubek obudowy. Na zdjęciu widoczne są 3 obok siebie - 3 pozostałe są od dołu.
- Wyjmowanie filtra: Wyjmujemy filtr i wkładamy nowy. Opaski zostawiamy w spokoju!
- Alternatywna metoda: Być może wystarczy odkręcić te 6 śrubek na dole, aby wyjąć filtr (dużo tam miejsca). Tych dwóch śrubek nie potrzeba.
Pamiętaj, że całe powietrze za filtrem wylatuje tylko tą rurą, na której jest opaska click r i nigdzie więcej, cała obudowa filtra od dołu jest zamknięta. Następnie tą rurą z prawej strony obudowy filtra powietrze trafia do przepustnicy.
Opaski Systemu Click/R Click
Opaski systemu click/r click są wielorazowe i można je zdemontować przy użyciu odpowiednich narzędzi. Na sieci można znaleźć szczypce i instrukcje, jak to się zdejmuje i zaciska. Można też podejrzeć w ASO.
W przypadku braku specjalnych kleszczy, można rozważyć wymianę opasek na tradycyjne cybanty. Same opaski mogą być ale trzeba mieć specjalne kleszcze.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?
Problemy z Układem Paliwowym
Częstym problemem w układzie paliwowym jest cofanie się paliwa, co utrudnia uruchomienie silnika, zwłaszcza po dłuższym postoju.
- Zawór zwrotny: Gruchę lub zawór zwrotny należy montować między pompą paliwa a filtrem.
- Montaż zaworu: Miałem zamontowaną "gruchę" na przewodzie, którym dochodzi paliwo z baku, niestety po zdjęciu okazała się "felerna", zakupiłem w te miejsce zawór zwrotny, ale chciałbym mieć również "gruchę", lecz na przewodzie doprowadzającym do pompy, wydaje mi się on znacznie węższy i stąd te moje pytanie.
Poprawne odpalanie przy -10C po 24h to raczej kwestia dobrego akumulatora i świec żarowych. Też mi ucieka paliwo z obudowy filtra. W związku z tym mam pytanie - czy w pokrywie obudowy filtra nie powinno być "rurki" zaciągającej paliwo z dna obudowy (środkowej części filtra)?
Przepustnica i Obudowa Filtra
Warto zwrócić uwagę na połączenie obudowy filtra powietrza z przepustnicą. Po zdjęciu górnej obudowy filtra powietrza, przepustnica jest widoczna, podobnie jak w silniku 1.4 8V. Całe powietrze za filtrem wylatuje tylko tą rurą, cała obudowa filtra od dołu jest zamknięta.
Przeczytaj także: Wymiana osłony filtra powietrza w Fiacie 126p
Przeczytaj także: Poradnik: Wymiana obudowy filtra powietrza GY6 4T
tags: #obudowa #filtra #powietrza #lancia #lybra #wymiana

