Wymiana Obudowy Filtra Powietrza w Jeep Cherokee 5.2
- Szczegóły
Regularna wymiana filtrów samochodowych jest niezwykle ważna dla prawidłowego funkcjonowania pojazdu. W samochodach znajdziesz kilka rodzajów filtrów, a każdy z nich odpowiada za oczyszczanie podzespołów, płynów eksploatacyjnych lub powietrza.
W tym artykule skupimy się na wymianie obudowy filtra powietrza w Jeep Cherokee 5.2, omawiając krok po kroku cały proces.
Rodzaje Filtrów Samochodowych
W samochodach stosuje się kilka rodzajów filtrów, z których każdy pełni specyficzną funkcję:
- Filtr oleju: Filtruje olej silnikowy, usuwając zanieczyszczenia i zapewniając właściwe smarowanie.
- Filtr paliwa: Oczyszcza paliwo z cząstek stałych i wody, chroniąc układ wtryskowy.
- Filtr powietrza: Filtruje powietrze zasysane do silnika, chroniąc go przed zanieczyszczeniami.
- Filtr kabinowy: Oczyszcza powietrze wpadające do kabiny, poprawiając komfort jazdy.
W naszym sklepie znajdziesz filtry do samochodów przeznaczone do wielu układów. Dzięki temu z pewnością dobierzesz odpowiednie rozwiązanie do Twoich potrzeb.
Kiedy Wymieniać Filtry?
Częstotliwość wymiany filtrów zależy od rodzaju filtra oraz warunków eksploatacji pojazdu.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?
- Filtr oleju: Wymienia się go przy każdej wymianie oleju. Zostawienie starego filtra grozi błyskawicznym zanieczyszczeniem nowego oleju silnikowego i tym samym negatywnie wpływa na żywotność jednostki napędowej.
- Filtr paliwa: Wymiana filtra paliwa jest niezwykle ważna, by filtr samochodowy był w pełni sprawny.
- Filtr powietrza: Zgodnie z powszechną wiedzą filtr powietrza zazwyczaj wymienia się co 20 tys. km km. Jeśli chodzi o eksploatację pojazdu w środowisku wyjątkowo zapylonym, konserwacja (wymiana) tego elementu powinna być o wiele częstsza.
- Filtr kabinowy: Najlepszą praktyką jest wymiana filtra przeciwpyłowego dwa razy do roku.
Wymiana Obudowy Filtra Powietrza w Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD - WH (prod. 5-15 min. 5-30 min.)
Poniżej przedstawiamy szczegółowy opis wymiany obudowy filtra powietrza w Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD - WH. Procedura może być podobna dla modelu 5.2.
Demontaż Starej Obudowy
- Zdejmujemy ozdobną pokrywę silnika (klucz nasadowy 10 mm, 2 śruby, pociągamy pokrywę do góry i przodu).
- Popuszczamy opaski na obu końcach plastikowej rury dolotowej (nasadowy 7 mm, lub śrubokręt).
- Wypinamy wtyczki: przepływomierza (mass air flow MAF) i czujnika ciśnienia na pokrywie filtra powietrza.
- Odpinamy 2 spinki trzymające przednią krawędź pokrywy filtra - tylna jej krawędź mocowana jest na łapkach.
- Wyjmujemy pokrywę wraz z zespołem przepływomierza i wkład filtra.
- Wyjmujemy z rury dolotowej (tuż przed turbosprężarką) cały czujnik (razem z wtyczka) zespołu odpowietrzenia skrzyni korbowej. Odpinamy jego wtyczkę (trzeba podnieść jej rygielek), odłączamy czujnik od gumowej rury z drugiej strony.
- Odkręcamy śrubę mocującą (nasadowy 10 mm).
- Wysuwamy rurę chwytu powietrza.
- Odkręcamy śrubę mocującą z tyłu (jest ciasno, przeszkadza zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego, klucz nasadowy 8mm, potrzebna przedłużka).
Montaż Nowej Obudowy
- Czyścimy obudowę filtra, sprawdzamy stan uszczelki.
- Wkładamy do rury dolotowej (tuż przed turbosprężarką) czujnik odpowietrzenia skrzyni korbowej (jeszcze bez wtyczki). Używamy taśmy teflonowej nawiniętej POD czerwona uszczelka, żeby ją nieco pogrubić. Uwaga na strzałkę na czujniku - ma być w kierunku dolotu.
- Montujemy rurę dolotowa. Nałożyć najpierw samą uszczelkę (suchą) na króciec (suchy) sprężarki, a później dopiero na to, w pozycji pionowej, rurę (psiknietą sprayem w miejscu kontaktu z uszczelka) lekko nią przy tym kręcąc w te i wewte. Następnie przekręcamy rurę w lewo do jej właściwej pozycji; wymagać to będzie wyjęcia korka wlewu oleju (tylko na tę JEDNĄ CHWILĘ, UWAGA by NIC nie wpadło do środka!!!
- Dokręcamy: najpierw opaskę od strony sprężarki (dociskając przy tym rurę w kierunku do sprężarki.
- Łączymy rurę gumowa odpowietrzenia skrzyni korbowej z czujnikiem przy dolocie, wpinamy psikniętą sprayem wtyczkę, blokujemy jej rygielek.
- Wkładamy skrzynkę, celując nóżką w otwór i obejmą w stopkę.
- Dociągamy opaskę na karbowanej gumie łączącej zespół przepływomierza z rurą do turbo.
- Wpinamy psiknięte sprayem 2 wtyczki (tył obudowy i rura przepływomierza).
- Zakładamy ozdobną pokrywę silnika. Najpierw tylna krawędź w 2 uchwyty, następnie 2 śruby.
Wybór Części Samochodowych
Wybierając części samochodowe, warto zwrócić uwagę na kilka aspektów:
- Jakość: Postaw na produkty od renomowanych producentów.
- Gwarancja: Sprawdź, czy dany element objęty jest gwarancją.
- Certyfikaty: Upewnij się, że części posiadają wymagane certyfikaty bezpieczeństwa i jakości.
Znajdziesz u nas produkty takich marek, jak: 4Max, Blue Print, Donaldson, Febi Bilstein, Filtron, Knecht, Mann-Filter, Purflux, Purro czy Valeo.
Podsumowanie
Wymiana obudowy filtra powietrza w Jeep Cherokee 5.2 jest kluczowym elementem dbałości o silnik pojazdu. Regularna wymiana filtrów oraz stosowanie wysokiej jakości części zamiennych zapewnią długotrwałą i bezproblemową eksploatację Twojego samochodu.
Przeczytaj także: Wymiana osłony filtra powietrza w Fiacie 126p
Przeczytaj także: Poradnik: Wymiana obudowy filtra powietrza GY6 4T
tags: #obudowa #filtra #powietrza #jeep #cherokee #5.2

