Opinie o obudowie filtra powietrza Hypercharger do Yamaha XVS 650

Wielu entuzjastów motocykli Yamaha XVS 650 decyduje się na modyfikacje, mające na celu poprawę osiągów i wyglądu swoich maszyn. Jednym z popularnych rozwiązań jest montaż obudowy filtra powietrza typu Hypercharger. W tym artykule przyjrzymy się opiniom użytkowników na temat tego akcesorium, analizując jego wpływ na dynamikę jazdy, osiągi oraz potencjalne zmiany w spalaniu.

Hypercharger a osiągi motocykla

Użytkownicy, którzy zdecydowali się na montaż Hyperchargera w swoich Yamaha XVS 650, często podkreślają subiektywny wzrost dynamiki motocykla. Potwierdza to użytkownik, który po zmianie dysz i zamontowaniu rozwierconych wydechów oraz filtra powietrza K&N, odczuł poprawę dynamiki motocykla.

Z kolei Brat Pit zauważa, że Hypercharger działa znacznie lepiej niż POD, ponieważ przy niskich obrotach domyka dopływ powietrza, a otwiera się w pełni dopiero przy wyższych. Tym samym poprawia się zarówno dół, jak i góra wykresu mocy.

Po milionie wymian dysz i kilku razach na hamowni, jeden z użytkowników uzyskał około 60 KM mocy i 81 Nm momentu obrotowego. Dalej lepiej niż seria.

Niektórzy użytkownicy twierdzą, że przyrost mocy jest odczuwalny, inni uważają, że to tylko ładny bajer. Na koniec dodam, że pod wysoka ceną kryje się nie tylko puszka z motylkami, ale komplet dysz i filtr K&N . Teraz pytanie, czy faktycznie wzrost mocy jest ?

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?

Wpływ na spalanie

Większość użytkowników zauważa niewielki wzrost spalania po zamontowaniu Hyperchargera. Eddi ma racje wzrost spalania jest niewielki mój na trasie przy predkości 100-120 pali około 5,5 jeżeli sie troche wiecej pobawic prawą manetka to wiadomo .............

Użytkownik F.I.P. Berek, który przejechał 1800 km po górach i autostradach, zauważył, że motocykl spala około 5,5 litra na 100 km podczas jazdy po górskich winklach, a na autostradzie, przy prędkości 140-160 km/h, spalanie wzrosło do 6 litrów. Jednocześnie podkreśla, że po modyfikacjach przy 160 km/h odkręca manetkę, a motocykl dalej ciągnie.

Użytkownik podaje, że miasto , tankuje co ok. > Trasa , tankuje co ok. .... wychodzi - max. 5,5 litra miasto / 4,5 litra trasa ...

Hipercharger nie jest dla tych, którzy chcą jeździć bardzo ekonomicznie. Oczywiście da się jeździć w miarę oszczędnie. Tylko całkiem bez radości No i ostatnia rzecz na koniec - szybsze zużycie tylnego kapcia i to dość mocno zauważalne.

Montaż i regulacja

Montaż Hyperchargera często wiąże się z koniecznością zmiany dysz w gaźniku. Jako, że ciekawski jestem zbuszoałem trochę sieci i znalazłem info, że hyperchangery wymagają zmiany dysz w motocyklu, więc to nie tylko sama sprawa powietrza, ale rónież większej ilości paliwa co powinno skutkowac wzrostem mocy.

Przeczytaj także: Wymiana osłony filtra powietrza w Fiacie 126p

Po zmianie wydechów na puste i założeniu hypka niestety strasznie łapał powietrze i dusił sie, trzeba było zmienić dysze (w zestawie sprzedażnym były dedykowane do pustych, z jedna przegrogą i dwiema przegrodami - często podają w istrukcji rodzaj dysz względem marki wydechu) oraz podnieść iglicę o jeden zabek.

W zestawie fabrycznym jest zestaw i instrukcja jakie założyć w zależności od posiadanego wydechu. Jeśli mamy wydech innego rodzaju lub przerabiany, to trzeba trochę pokombinować.

Po zamontowaniu Hyperchargera, jeden z użytkowników zauważył, że między 90 a 110 km/h silnik nie kręcił się równo, ale w przedziale 110-140 km/h odczuwalny był wyraźny wzrost dynamiki jazdy.

Wygląd i estetyka

Wielu użytkowników podkreśla atrakcyjny wygląd Hyperchargera. Fajnie to wygląda... dla mnie słowo "hypercharger" zawsze kojarzyło sie z turbodoładowaniem silnika... niestety nie było okazji, żeby dostać się na hamownie...

Niewątpliwie bardzo efektowny wygląd. Z pewnością lepszy dopływ powietrza, a przy otwartych przesłonach nawet szansa na lekkie doładowanie przy większych prędkościach.

Przeczytaj także: Poradnik: Wymiana obudowy filtra powietrza GY6 4T

Czyszczenie i konserwacja

W hypku jest filtr K&N to co ile mam go wymieniac? Nie wymieniasz, tylko myjesz tak co 6 tyś km. Jeśli zapaskudzi się wcześniej (kurz owady), to trochę szybciej. To jest filtr bawełniany, wielokrotnego użytku. Wymieniasz tylko w przypadku uszkodzenia mechanicznego.

Nie wymienia sie tak czesto jak standartowy. Ja mam trzeci sezon - raz w sezonie czyszczenie. Moj sezon to okolo 8-10 tys km.

Podsumowanie opinii

Opinie na temat obudowy filtra powietrza Hypercharger do Yamaha XVS 650 są podzielone. Część użytkowników odczuwa wyraźny wzrost dynamiki i poprawę osiągów, szczególnie przy wyższych prędkościach. Inni traktują to jako element poprawiający wygląd motocykla, a ewentualne zmiany w osiągach są dla nich mniej istotne. Należy pamiętać, że montaż Hyperchargera często wiąże się z koniecznością regulacji gaźnika i wymiany dysz, aby w pełni wykorzystać potencjał tego akcesorium.

tags: #obudowa #filtra #powietrza #hypercharger #yamaha #xvs

Popularne posty: