Wymiana obudowy filtra powietrza w Golfie GTI i alternatywne rozwiązania
- Szczegóły
Wymiana obudowy filtra powietrza w Golfie GTI może być podyktowana różnymi czynnikami, od chęci poprawy osiągów po konieczność wymiany zużytego elementu. Na rynku dostępne są różne rozwiązania, które mogą znacząco wpłynąć na charakterystykę pracy silnika.
Sportowy filtr powietrza FigerSPEC
Sportowy filtr powietrza FigerSPEC to wysokiej jakości wkład będący bezpośrednim zamiennikiem seryjnego filtra powietrza w Twoim samochodzie. Jednocześnie filtr skutecznie zatrzymuje zanieczyszczenia, chroniąc silnik nawet w wymagających warunkach drogowych. Większy dopływ powietrza jest szczególnie istotny w pojazdach poddanych modyfikacjom (np. chip-tuning), gdzie zapotrzebowanie silnika na powietrze wzrasta, aby uzyskać pełnię mocy. Filtr FigerSPEC oferuje technologię rodem z motorsportu - rozwiązania używane przez czołowe zespoły wyścigowe - teraz dostępne dla Twojego auta cywilnego.
Zalety filtra FigerSPEC:
- Większy przepływ powietrza - nawet do 50% wyższa przepustowość niż w przypadku fabrycznego filtra papierowego.
- Doskonała filtracja - wielowarstwowy wkład bawełniany nasączony specjalnym olejem zatrzymuje nawet mikroskopijne cząstki kurzu, chroniąc silnik przed przyspieszonym zużyciem.
- Trwałość na lata - solidna konstrukcja (m.in. trwała uretanowa ramka uszczelniająca oraz metalowa siatka ochronna z obu stron wkładu) zapewnia żywotność filtra często przewyższającą okres eksploatacji pojazdu.
- Prosty montaż - wkład ma identyczne wymiary jak oryginalny filtr, więc pasuje do fabrycznej obudowy filtra powietrza bez jakichkolwiek przeróbek.
Zaleca się czyszczenie wkładu co około 50 tysięcy km w typowych warunkach drogowych lub częściej, jeśli pojazd eksploatowany jest w dużym zapyleniu. FigerSPEC to polska firma specjalizująca się w produkcji i dystrybucji wysokiej klasy części do motorsportu oraz tuningu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w sportach motorowych, FigerSPEC dostarcza sprawdzone rozwiązania poprawiające osiągi pojazdów - od układów dolotowych po inne komponenty wyścigowe.
Karbonowy układ dolotowy AMS Performance
Karbonowy układ dolotowy AMS do VW Golf 7 R ma za zadanie dostarczać większą ilość zimnego powietrza do fabrycznej turbiny. Oryginalna, wielka obudowa filtra powietrza została zastąpiona kanałami z włókna węglowego oraz filtrem z suchym wkładem. Takie rozwiązanie zapewnia więcej przestrzeni w komorze silnika i jednocześnie ułatwia pobieranie zimnego powietrza z zewnątrz. Dolot AMS działa znacznie lepiej od fabrycznego i sprawdza się w pojazdach o mocy nawet 600 KM!
Edycja limitowana na 20-lecie marki AMS
Aby uczcić 20 lat działalności na rynku, marka AMS Performance stworzyła limitowaną wersję układu dolotowego do VW Golf 7 R, posiadającego specjalną konstrukcję z kutego karbonu, nadającego całości wyjątkowego wyglądu. Ich ilość jest ograniczona, więc warto się pospieszyć!
Przeczytaj także: Dostępność obudowy filtra powietrza do Golfa MK2
Cechy układu dolotowego AMS Performance:
- Pobiera większą ilość zimnego powietrza.
- Zapewnia większą estetykę komory silnika.
- Skuteczny nawet przy mocy 600 KM!
Zastosowane włókno węglowe to najwyższej klasy ręcznie układany materiał, odporny na wysoką temperaturę. Inni producenci oferują zwykły zamiennik z bezbarwną powłoką, która jest podatna na odbarwienia i pękanie. Układ dolotowy AMS do VW Golf 7 R wykonany jest z 3 warstw włókna węglowego prepreg o grubości 1 mm i skośnym splocie, wytrzymującego temperaturę do 240°C z zachowaniem integralności strukturalnej oraz walorów estetycznych, bez obaw o żółknięcie, czy blaknięcie wraz z upływem czasu.
W odróżnieniu od fabrycznego odpowiednika, dolot AMS nie posiada wlotów powietrza z komory silnika, służących do pobierania ciepłego powietrza dla łatwiejszego odpalania silnika i oszczędzania paliwa, jednak ze szkodą dla osiągów. Producent pojazdu poświęcił wiele czasu i włożył wiele wysiłku, aby wyciszyć hałas płynący z turbiny, co jednak zostało osiągnięte kosztem mocy. Dostarczając turbinie tyle zimnego powietrza, ile potrzeba, dolot AMS znacząco zwiększa jej potencjał. Zastosowanie kompozytu z włókna węglowego dało inżynierom AMS Snailworks sporą swobodę w projektowaniu konstrukcji tak, aby zapewnić osiągi i walory estetyczne.
Frontowy kanał wlotowy AMS jest znacznie większy od fabrycznego i umożliwia równomierne rozprowadzenie strumienia powietrza na całym obwodzie filtra. Efektem są mniejsze spadki ciśnienia oraz dłuższe okresy skutecznego działania filtra bez konieczności czyszczenia. Dodatkowo, dobrze słychać wirującą turbinę, co doceni każdy prawdziwy entuzjasta motoryzacji. Zastosowanie włókna węglowego umożliwiło wykonanie rury o łagodnych zwężeniach oraz duży promieniu zagięć, adaptujących 3.5-calowy wylot filtra do 3-calowego wlotu bez żadnych zakłóceń przepływu. Rura następne łączy się z fabrycznym kolankiem turbiny za pomocą silikonowej przejściówki 3”-2.75”. Takie rozwiązanie umożliwia łatwą adaptację w przypadku wymiany kolanka turbiny na większe, lub przy zastosowaniu modyfikacji turbiny AMS Performance - wtedy wystarczy zastosować silikonowe złącze o średnicy 3”. AMS projektuje swoje komponenty z myślą o przyszłości.
Montaż jest łatwy, bez cięcia, wiercenia, czy zdejmowania grilla. Można go przeprowadzić przy użyciu podstawowych narzędzi w krótkim czasie. Do tego dochodzi dedykowany filtr wielokrotnego użytku z wysokoprzepływowym suchym wkładem syntetycznym, który eliminuje konieczność ciągłego kupowania fabrycznych filtrów papierowych. Suchy wkład oznacza brak konieczności nakładania jakiegokolwiek oleju, co stanowi kolejne potwierdzenie, że to najlepsza opcja na rynku. Syntetyczny wkład filtra AMS powstał specjalnie do tego pojazdu. Można go myć i stosować wielokrotnie (bez olejowania) w pojeździe. Rozmiar i parametry filtra zostały dobrane tak, aby dostarczyć niezbędną ilość zimnego powietrza do każdego Golfa 7 R - łącznie z takimi, które posiadają modyfikację turbiny - bez zakłóceń przepływu, czy spadku skuteczności filtrowania.
Uwagi dotyczące układu dolotowego AMS:
- Do pojazdów wyposażonych w system SAI, konieczny jest dodatkowy filtr, dostępny osobno (AMS.21.08.0002-1).
- Elementy karbonowe są wykonywane ręcznie, więc mogą wystąpić drobne niedoskonałości.
- Filtry posiadają specjalny wkład, który przy nadmiernym zabrudzeniu łatwo przywrócić do pierwotnej wydajności filtrowania i przepływu powietrza bez konieczności częstego prania - wystarczy przedmuchać od wewnątrz sprężonym powietrzem (pod ciśnieniem 30-40 psi). Jednak przy mocnym zabrudzeniu w trudnych warunkach, można zastosować biodegradowalny środek czyszczący albo łagodny płyn odtłuszczający.
Przeczytaj także: Golf: Zamienniki Dolnej Obudowy Filtra Powietrza
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?
tags: #obudowa #filtra #powietrza #golf #gti #wymiana

