Obudowa Filtra Powietrza Fiat 51775341 - Zamienniki i Rozwiązania

Poszukiwanie odpowiedniej obudowy filtra powietrza do samochodów marki Fiat, a w szczególności modelu 51775341, może być wyzwaniem. Często okazuje się, że oryginalne części są trudno dostępne i kosztowne, co zmusza właścicieli pojazdów do poszukiwania alternatywnych rozwiązań.

Problemy z Dostępnością i Ceną

Wielu użytkowników Fiata zauważa, że obudowa filtra powietrza o numerze 51775341 jest towarem deficytowym. Nowe części są drogie, a używane często w złym stanie. Częstym problemem są pęknięcia, uszkodzone zaczepy i ogólne zużycie materiału. Dlaczego tak się dzieje, skoro do innych modeli Fiata części te są tańsze i łatwiej dostępne?

Przykładowe ogłoszenia sprzedaży obudowy filtra powietrza do różnych modeli Fiata:

  • Fiat 1.4 16V: 450 zł (używana)
  • Fiat Bravo 1,4 16V: 299 - 499 zł (używana)
  • Fiat Grande Punto, Linea 1.4: 150 zł (używana)
  • Fiat 500 1.2 8V: 230 zł (używana)

Typowe Uszkodzenia

Użytkownicy często zgłaszają, że obudowy filtra powietrza w ich Fiatach ulegają uszkodzeniom. Do najczęstszych problemów należą:

  • Pęknięcia od spodu
  • Uszkodzone zaczepy "klapki" filtra powietrza, które topiły się na kolektorze
  • Kruszenie się materiału obudowy

Alternatywne Rozwiązania

Skoro oryginalna obudowa filtra powietrza sprawia tyle problemów, warto rozważyć alternatywne rozwiązania. Niektórzy użytkownicy decydują się na adaptację obudów z innych modeli samochodów.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?

Obudowa z Lanosa

Jednym z pomysłów jest wykorzystanie obudowy filtra powietrza z Daewoo Lanos. Choć nie jest to rozwiązanie idealne, może być tańszą alternatywą. Użytkownik opisuje, że dorobienie mocowań zajęło około 40 minut, a nowa obudowa kosztuje około 90 zł. Jednakże, takie rozwiązanie może powodować rezonans w pewnym zakresie obrotów.

Obudowa z Punto II 1.2 16v

Innym rozwiązaniem jest zastosowanie obudowy filtra powietrza z Fiata Punto II 1.2 16v. Obudowa ta jest bardzo podobna do oryginalnej z Grande Punto, ale wymaga pewnych modyfikacji. Ze względu na brak zmiennych faz rozrządu w Punto II, obudowa ta nie posiada wycięcia na zawór zmiennych faz. Należy ją zamontować nieco wyżej, dorabiając tulejki dystansowe pod mocowania. Mimo to, rozwiązanie to jest chwalone za brak rezonansu i działanie zbliżone do oryginału.

Zalety obudowy z Punto II:

  • Podobna budowa do oryginału
  • Brak rezonansu
  • Niższa cena (około 50 zł za używaną)
  • Wytrzymały materiał

Naprawa i Wzmocnienie Obudowy

Innym podejściem jest próba naprawy istniejącej obudowy. Można to zrobić, zaklejając pęknięcia żywicą z włóknem szklanym i wzmacniając mocowania. Dodatkowo, oklejenie obudowy od spodu matą termoizolacyjną może pomóc w ochronie przed wysoką temperaturą.

Podsumowanie Alternatywnych Rozwiązań

Poniższa tabela przedstawia porównanie alternatywnych rozwiązań dla obudowy filtra powietrza Fiat 51775341:

Przeczytaj także: Wymiana osłony filtra powietrza w Fiacie 126p

Rozwiązanie Zalety Wady Koszt (orientacyjny)
Obudowa z Lanosa Tania, łatwo dostępna Możliwy rezonans Około 90 zł (nowa)
Obudowa z Punto II 1.2 16v Podobna do oryginału, wytrzymała Wymaga modyfikacji mocowań Około 50 zł (używana)
Naprawa i wzmocnienie Zachowanie oryginalnej obudowy Czasochłonne, efekt nie zawsze trwały Zależy od materiałów

Przeczytaj także: Poradnik: Wymiana obudowy filtra powietrza GY6 4T

tags: #obudowa #filtra #powietrza #fiat #51775341 #zamiennik

Popularne posty: