Obudowa Filtra Powietrza Renault Espace V6: Budowa i Wymiana
- Szczegóły
Artykuł omawia kwestie związane z obudową filtra powietrza w Renault Espace V6, w tym jej budowę, wymianę oraz potencjalne problemy i rozwiązania. Dodatkowo poruszone zostaną tematy związane z systemem nawiewu, filtrami kabinowymi oraz innymi aspektami eksploatacji tego modelu.
Budowa Obudowy Filtra Powietrza
Obudowa filtra powietrza w Renault Espace V6 pełni kluczową rolę w zapewnieniu czystego powietrza dostarczanego do silnika. Trzeba najpierw zdjąć taką plastikową puszkę, która łączy się z jednej strony z rurą giętką od wlotu powietrza a z drugiej strony z obudową filtra powietrza. Następnie należy odkręcić dwie śrubki (torksy) na obudowie filtra powietrza i możemy wtedy zdjąć pokrywę filtra powietrza.
Wymiana Filtra Powietrza
Regularna wymiana filtra powietrza jest kluczowa dla prawidłowego działania silnika. Filtr kabinowy należy wymieniać regularnie co pół roku, maksymalnie co osiem miesięcy. Gdy jest on zapchany, ilość powietrza przepływającego jest niewystarczająca i zaczyna się przegrzewać i na końcu się spali.
Problemy z Opornicą Nawiewu
W dyskusji poruszono problem z opornicami nawiewu w Renault Espace IV, które czasami przestają działać. Użytkownicy dzielą się doświadczeniami związanymi z demontażem i naprawą tych komponentów, wskazując na lokalizację skrzynki z wentylatorem oraz opornicami, które znajdują się pod autem. Wskazano, że regularna wymiana filtra kabinowego co pół roku może zapobiegać przegrzewaniu się opornic.
Koledzy to gdzie schowano w Espace IV całą skrzynie z wentylatorem nawiewu.nagrzewnisą.opornicami ,nagrzewnicą elektryczną i chłodniczką klimy hehe jest poprostu genialne samo w sobie . Super dostep do wszystkiego bez prucia deski rozdzielczej jak to jest w wiekszosci aut.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?
Kolego, nurkujesz pod auto, cała skrzynka jest pod autem, bliżej prawego boku, pomiędzy wózkiem a bakiem. Odkręcasz stalową ramę obejmującą skrzynkę, potem samą skrzynkę (osłonę) i masz wszystko prawie jak na dłoni.
We wszystkich renówkach jest ten sam problem opornica tylko nikt nie pisze czemu się przepalają i ja wam powiem TRZEBA REGULARNIE CO PÓŁ ROKU MAX OSIEM MIESIĘCY WYMIENIAĆ FILTR KABINOWY.
Naprawa Opornicy
Użytkownicy podają również szczegóły dotyczące wymiany tranzystorów w opornicach oraz sugerują, że w przypadku awarii lepiej jest zakupić używane opornice niż próbować je naprawiać. Nie ma sensu w tym grzebac, tylko kupic uzywki niebieskie po 50zl i wymienic. Po wymianie mierzymy orad obowiazkowo ma sie rozkladac po rowno na kazdy regukator. Oczywiscie szczotki do sprawdzenia.
Opornice są przykręcone na dwóch śrubkach torx każda. Zamienników w tej obudowie niema, a w innej są za duże i nie mieszczą się na płytce.
Problemy z Silnikiem i Układem Paliwowym
Wiele wpisów dotyczy problemów z silnikiem, takich jak spadek mocy, szarpanie, gaśnięcie podczas przyspieszania oraz problemy z układem paliwowym. Częstą przyczyną jest zanieczyszczony filtr paliwa. Witam u mnie problem rozwiązany, brudny filtr paliwa, który puścił syf na pompę i zapchały się zawory na pompie. Układ paliwowy po czyszczeniu Espace pali jak nowy.
Przeczytaj także: Wymiana osłony filtra powietrza w Fiacie 126p
Witam ! Mam problem z Renault Espace III 2.2 dci (2000r.). Mianowicie gdy nim jadę i przyspieszam powoli jest wszystko ok, a jak przyspieszę raptownie to gaśnie. Wymieniałem już zawór regulacji ciśnienia paliwa w pompie ,filtr powietrza, paliwa i nic nie pomogło.
Jeśli masz opilki w filtrze to powinieneś wykręcić zawór pompy - regulator cisnienia i na nim sprawdzić czy nie ma opilków. Ogólnie sytuacja bardzo niebezpieczna dla wtryskow i całości układu cr.
Diagnostyka i Rozwiązania
W przypadku problemów z silnikiem, warto sprawdzić kody błędów w ECU oraz skontrolować ciśnienie paliwa na rampie. Może być również zapchany filtr paliwa, co bym sprawdził w pierwszej kolejności.
Podaj dokładnie co to za defekt np "df205 1.def" Bo może być błąd czujnika, a dokładnie nieodpowiednie ciśnienie na rampie. A przyczyny trzeba wtedy szukać w rampie, wtryskiwaczach lub pompie ciśnieniowej.
Odma Olejowa
Co ciekawe, wielu kierowców w ogóle zapomina o istnieniu czegoś takiego jak odma. W momencie usterki tego układu konsekwencje mogą być bardzo poważne - zarówno dla samochodu, jak i naszych portfeli.
Przeczytaj także: Poradnik: Wymiana obudowy filtra powietrza GY6 4T
Odma silnika to nic innego, jak po prostu przewód, z którego pomocą odpowietrzana jest skrzynia korbowa. Często się zdarza, że przedostają się do niej różnego rodzaju gazy, powstające na skutek spalania, a także powietrze. W takiej sytuacji z ratunkiem przychodzi odma olejowa, która kieruje wspomniane gazy z powrotem do cylindrów.
Objawy Zatkania Odmy
- Uszkodzenia uszczelek i wyciek oleju silnikowego
- Unoszący się bagnet do pomiaru oleju
- Syk podczas wyciągania bagnetu lub odkręcania kurka wlewu
- Uszkodzenia turbiny
- Nadmierne dymienie z wydechu
- Falowanie obrotów silnika
- Nieefektywny zapłon
Profilaktyka
Najważniejsze to regularna kontrola drożności odmy i jej czyszczenie. Kolejna ważna rzecz to regularna wymiana filtrów, a także stosowanie olejów o wysokiej jakości.
System Nawiewu i Filtry Kabinowe
Witam co do parowania szyb to trzeba zmienic filtry pylkowe po obu stronach wlotu powietrza i bedzie w 100% git.
Podsumowanie
Artykuł zawiera informacje na temat budowy i wymiany obudowy filtra powietrza w Renault Espace V6, a także powiązane problemy i rozwiązania. Regularna konserwacja i wymiana filtrów są kluczowe dla prawidłowego działania pojazdu.
tags: #obudowa #filtra #powietrza #espace #v6 #budowa

