Montaż Filtra Powietrza w Fiacie 126p Krok po Kroku
- Szczegóły
Fiat 126p, popularnie zwany "Maluch", to kultowy samochód w Polsce. Właściwa konserwacja i regularna wymiana filtrów, w tym filtra powietrza, jest kluczowa dla jego sprawnego działania. Poniżej przedstawiamy szczegółowy opis montażu filtra powietrza w tym modelu.
Przygotowanie do Montażu
Przed przystąpieniem do montażu filtra powietrza, warto zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia i części zamienne. Przy silniku zrobiłem przegląd wymiana filtra powietrza, paliwa, wymiana oleju, czyszczenie filtra oleju, wymiana paska klinowego.
Demontaż Starego Filtra Powietrza
Zanim zamontujemy nowy filtr, należy usunąć stary. Problem zasysania oleju do filtra powietrza w Fiacie 126P może mieć kilka przyczyn. Najczęściej wskazywane są uszczelniacze popychaczy zaworów oraz uszczelka pod pokrywą zaworów, które po zużyciu powodują wycieki oleju i zachlapanie filtra.
Montaż Nowego Filtra Powietrza
Po usunięciu starego filtra, możemy przystąpić do montażu nowego. Silnik nie był wiele przerabiany, tylko usunąłem osłonę silnika z termostatem i wywierciłem kilka dziur przy filtrze powietrza, aby dostawał go więcej.
Dodatkowe Prace i Modyfikacje
Oprócz samego montażu filtra powietrza, warto rozważyć inne prace konserwacyjne i modyfikacje. Następnie kupiłem opony od Quada, więc trzeba było poszerzyć felgi. A mianowicie przeciąłem sztandarowe felgi od Malucha i miałem zbiornik powietrza okrągły, szczęśliwym trafem tej samej średnicy, więc wyciąłem z niego pierścienie i przyspawałem do felg. Teraz rama, prowizoryczna klatka i mocowanie amortyzatorów przód, tył i silnika. Wykorzystałem profil zamknięty 20x60mm oraz 30x50mm. Trzeba było podstawić pustaki pod podłogę bo się trochę złożył.
Przeczytaj także: Filtr powietrza w motocyklu - olejowanie
Dodatkowo założyłem nowe przeguby, standardowe i o dziwo - przy takich kołach i takim katowaniu nic im nie jest. Wymontowałem z przedniego resora jedno pióro, wydawało się, że będzie bardziej miękki, ale po krótkim czasie bardzo się przegiął i trzeba było zamontować nowy resor. Buggy wyszedł bardzo lekki i szybki. Vmax to 140km/h na asfalcie.
Problemy z Silnikiem i Rozrusznikiem
W dyskusji poruszono problemy związane z montażem silnika w Fiacie 126p. Użytkownik zmagał się z trudnościami w dopasowaniu silnika do podwozia, co skutkowało niewłaściwym ustawieniem poduszek silnika i skrzyni biegów.
Posiadaczka Fiata 126p zgłasza problem z rozrusznikiem, który przy próbie uruchomienia silnika wydaje tylko kliknięcie, a samochód odpala jedynie z pychu. Dyskusja wskazuje, że przyczyną może być uszkodzony elektromagnes rozrusznika, zużyte szczotki.
Problem słabego kręcenia silnika w Fiacie 126p po naładowaniu akumulatora 45Ah był spowodowany uszkodzeniem rozrusznika, a konkretnie zużytymi tulejkami i szczotkami. Zużyte tulejki powodowały ocieranie wirnika o stojan, co skutkowało zwarciem i utru.
Remont i Konserwacja Fiata 126p
Użytkownik posiada silnik do Fiata 126p, który jest w częściach i poszukuje pomocy w jego złożeniu. Zastanawia się, czy ma wszystkie części oraz czy potrafi samodzielnie złożyć silnik, obawiając się, że koszt mechanika przewyższy wartość silnika.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?
Okazało się że termostat jest ciągle zamknięty. Romku, nie ma tragedii. Dzięki za słowa otuchy Póki co rozbiórka postępuje, na razie zrobię blachy a potem swoim tempem pierdoły takie jak choćby ta zwrotnica... czeka mnie też remont silnika. Ogólnie to samochód dużo mówi o swoim właścicielu.
Prawy próg wspawany, prawa strona podłogi załatana, jak widać każdy ma swoje metody, mój majster na przykład najpierw łapie łatki pchełkami a potem to obspawuje... Progi tak samo, najpierw przymierzone i przyłapane takimi malutkimi wkręcikami, ogólnie wygląda to fajnie... Jestem dobrej mysli Ogólnie i tak za X lat wymiana podłogi dlatego to tylko takie doraźne łatanie. Poza tym nie zamierzam tym dużo jeździć i mój maluch nigdy nie będzie idealny...Jeszcze wyskrobię bardziej gumówką tą rdzę, na to pojdzie podkład antykorozyjny Mipy i baranek...
Bylem zobaczyć co tam u malucha, i przy okazji zawieźć komplet łożysk piast oraz zestaw naprawczy zwrotnicy, niestety nie zastałem majstra, ale za to jego córka otworzyła mi garaż, powiem tak, ogólnie prace idą do przodu i wygląda to dobrze, cała prawa strona jest już skończona, łatki wspawane i zabezpieczone, próg ładnie wstawiony i oszlifowany, kielich również obspawany... Lewy próg jednak został, chociaż leci końcówka przy nadkolu tylnym.... Jedyne gdzie mój majster średnio się postarał to nadkole przednie zrobione na.. wkręty Od razu wstępnie oszlifowałem łaczenie progu (boję się bardziej) i pomalowałem to podkładem...
Dlatego ja nie lubię też zostawiać malucha gdzieś na noc na podwórku czy pod jakimś sklepem nawet w dzień jak tracę go z pola widzenia. Wczoraj dokończyłem konserwę, zostały tylko profile zamkniete... A dzisiaj akurat zaczeli sypac sol.... Dziś w końcu zakończyłem konserwację w profile zamknięte władowałem poprzez pistolet z wężykiem 1 litr środka od K2, aż się wylewało wszystkimi otworami Wcześniej wszystkie nadkola, progi zamalowałem barankiem Bolla, a podwozie - Durabitem od K2 na pędzel.
Wymiana Filtra Klimy
Potem już tylko zdjąć klapkę komory filtra, który jest tuż nad wentylatorem i filtr jest twój. Warto co kilka miesięcy wyjąc filtr i przedmuchać go np kompresorem w kierunku przeciwnym do zasysanego przez wentylator powietrza. Ja już tak raz robiłem. W jakiejś gazecie motoryzacyjnej (chyba Auto Świat) wypowiadał się ekspert jakiś i kategorycznie odradzał przedmuchiwania kompresorem ponieważ niszczy się wewnętrzna struktura filtra i jego działanie jest niewłaściwe i nawet może powodować usterki. Dokladny opis wymiany filtra klimy jest na stronie Mann filter w postaci zdjęć krok po kroku. Można kupić filtr do Linei z Filtrona. W Katalogu go nie ma ale w punktach sprzedaży jest.
Przeczytaj także: Wymiana osłony filtra powietrza w Fiacie 126p
tags: #montaż #filtra #powietrza #fiat #126p #krok

