Króciec filtra powietrza TGB Orion: Wymiary i znaczenie dla prawidłowej pracy silnika

Czysty, sprawny i szczelny układ paliwowy motocykla to jedna z podstaw poprawnej pracy silnika. Układ paliwowy ma za zadanie dostarczyć określoną dawkę paliwa do silnika. Problemem w układzie będzie więc wszystko, co zaburzy sprawny przepływ paliwa. Pamiętaj, że w przypadku niektórych elementów, źródła problemu możesz szukać także poza układem paliwowym.

Króciec ssący i jego rola

Króciec ssący do TGB Orion 101 Pegasus wraz z zaworem membranowym jest kluczowym elementem układu dolotowego. Posiadam także obudowę filtra powietrza do tego modelu. Króciec ssący łącznik membrana TGB Orion 101 Pegasus 303 oryginał jest dostępny z Pakietem Ochronnym, co umożliwia zwrot przedmiotu, jeśli jest uszkodzony lub niezgodny z opisem. Zgłoś problem do 24 h od otrzymania przedmiotu.

Znaczenie czystości układu paliwowego

Układ paliwowy to jedna z tych konstrukcji, którą stosunkowo trudno będzie wyczyścić. Paliwo to podstawowe źródło zabrudzeń motocyklowego układu paliwowego. Nawet niewielkie zabrudzenia mogą poważnie wpłynąć na pracę układu i w efekcie silnika, szczególnie w motocyklach z nowoczesnym, dopracowanym wtryskiem. Dbaj więc o jakość dostarczanego paliwa i nie dopuść, by brud dostał się do zbiornika w trakcie tankowania.

Kontrola i konserwacja układu paliwowego

Regularnie sprawdzaj stan elementów układu. Szukaj ewentualnych uszkodzeń mechanicznych czy nieszczelności w przewodach paliwowych, zbiorniku czy łącznikach i sprawdzaj stan zużycia filtra paliwa. Stan wtrysku możesz zbadać sprawdzając ciśnienie paliwa.

Metody czyszczenia układu paliwowego

To, czym i jak wyczyścisz motocyklowy układ paliwowy, zależy w dużej mierze od jego konstrukcji. Układ z gaźnikiem to konstrukcja dość wiekowa, choć wciąż stosowana w sporej grupie jednośladów. Jej prostota, przy wiedzy na temat działania układu i odpowiednich narzędziach, pozwala ci go rozebrać i wyczyścić nawet w przydomowym garażu. Warto, byś zastosował tu specjalne płyny do czyszczenia gaźników. W przypadku wtrysku masz do czynienia z układem nowszym, bardziej precyzyjnym i skomplikowanym. W efekcie, czyszczenie i regulację listew, wtrysków i związanych z nimi czujników możesz przeprowadzić tylko w przygotowanym do tego warsztacie. To, co możesz tu zrobić, to zastosować specjalne płyny do czyszczenia układu paliwowego.

Przeczytaj także: Daelim VS 125: Króciec i filtr powietrza - co warto wiedzieć?

Dodatkowe elementy układu paliwowego

Obok elementów doprowadzających paliwo do silnika, w układzie paliwowym możesz wyczyścić także inne elementy. Zbiornik, przewody paliwowe czy kranik możesz wymontować i użyć sprężonego powietrza do usunięcia zanieczyszczeń.

Wpływ na pracę silnika TGB 101S 50

Każdy silnik wymaga czystego paliwa wprowadzonego do wnętrza w odpowiedniej ilości. TGB 101S 50 nie jest tu wyjątkiem; aby silnik działał sprawnie i wypracował pełnię mocy, zadbaj o szczelność i czystość zbiornika, przewodów i łączonych przez nie elementów. Pamiętaj, że bez nich ani gaźnik, ani wtrysk nie spełnią swojej roli przy silniku. Okresowo sprawdzaj też regulację elementów układu. Nawet w pełni sprawne i czyste, ale nieodpowiednio ustawione, te części układu paliwowego nie zapewnią sercu motocykla mieszanki w odpowiednich proporcjach.

Historia i doświadczenie TGB

Początki marki TGB siegają 1965 roku, kiedy jako firma Taiwan Vespa Co. otrzymała licencję i zaczęła produkcję oraz montaż włoskich skuterów Vespa. Wówczas produkcja wynosiła prawie 100.000 egzemplarzy rocznie. W 1978 roku firma Taiwan Vespa Co. stała się niezależną firmą TGB (Taiwan Golden Bee Co. Po jakimś czasie firma zaczęła produkować własne skutery TGB, a następnie poszerzyła swoją ofertę o produkcję quadów TGB. Obecnie producent posiada własne fabryki, w których produkuje najnowocześniejsze jednostki napędowe do swoich skuterów i quadów.

TGB jako lider w produkcji wariatorów

Firma TGB jest również wiodącym producentem wariatorów - bezstopniowych skrzyń biegów. TGB jako pierwsza firma z Tajwanu zaczęła produkcję wariatorów i ma tym samym największe doświadczenie w tej dziedzinie. Stałymi odbiorcami TGB są światowej sławy korporacje, takie jak: Piaggio, Rotax (Can-Am), Peugeot, Minarelli, Moto Morini, Polaris i inni. TGB jako firma numer jeden również wiedzie prym w produkcji wariatorów do dużych silników o wysokiej wydajności i pojemności do jednego litra. Przykładem tego jest zastosowanie ich w skuterach BMW C1, Piaggio X9, Piaggio 800/850, quadach Can-Am Outlander 800, motocyklach Aprilia 850 Mana i wielu innych.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Oplu Astrze?

Przeczytaj także: Wymiana osłony filtra powietrza w Fiacie 126p

tags: #krociec #filtra #powietrza #tgb #orion #wymiary

Popularne posty: