Wymiana filtra powietrza w Renault Koleos - Olsztyn
- Szczegóły
Renault Koleos to średniej klasy SUV, produkowany przez francuską firmę od 2008 r. Jest to stosunkowo młody model, jednak części Renault Koleos już zdążyły zyskać opinię dość solidnych. Usterki zdarzają się niezbyt często, a gdy już się pojawią, są łatwe do wyeliminowania.
Części do Renault Koleos, które najczęściej ulegają awarii to przede wszystkim: elementy elektroniki pokładowej, uszczelki, a także lampy i reflektory. To właśnie ich przeważnie szukają kierowcy, przeglądając katalog części Renault Koleos.
Większość autoryzowanych serwisów, u dealerów oraz w sklepach motoryzacyjnych można zakupić zarówno części oryginalne, jak i zamienne. Niestety wybór nie jest zwykle zbyt szeroki. Lista produktów ogranicza się do kilku najbardziej popularnych producentów. Zdecydowanie więcej propozycji można znaleźć w sklepie online. Ponadto, ponieważ jest to działalność prowadzona w trybie niestacjonarnym, generuje mniej kosztów. Dzięki temu w ofercie można znaleźć części zamienne Renault Koleos w znacznie niższej cenie.
Jeśli więc zależy ci na oszczędności pieniędzy i czasu, odwiedź sklep internetowy 2407.pl i kup części Renault Koleos wysokiej jakości od solidnych producentów.
Katalog części Renault Koleos w sklepie 2407.pl
W ofercie 2407.pl znaleźć można zarówno oryginalne części RENAULT KOLEOS, jak i ich tańsze zamienniki. Ponadto można wybrać pomiędzy tymi fabrycznie nowymi a używanymi.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Renault Koleos?
Bez względu na decyzję wszystkie Renault Koleos części w asortymencie sklepu są solidne i gwarantują bezpieczeństwo użytkowania oraz długi okres eksploatacji.
Katalog części zamiennych i oryginalnych zawiera szereg produktów, jakie mogą być niezbędne do usunięcia zarówno typowych usterek, jak i rzadko występujących awarii. Ponadto można przy okazji kupić niezbędne narzędzia i akcesoria, które pozwolą samodzielnie wykonać wszelkie prace, jeśli tylko ma się umiejętności mechanika.
Niektóre części Renault mogą nie być dostępne w magazynie sklepu 2407.pl. Wówczas konieczne jest ich sprowadzenia na zamówienie klienta. Nie trwa to jednak dłużej niż kilka dni roboczych. Aby przyspieszyć nieco tempo przywracania samochodu do życia, można zlecić przesłanie podzespołów bezpośrednio do warsztatu, który będzie wykonywał wszelkie niezbędne naprawy.
Choć najczęściej to mechanik zamawia niezbędne części, u swoich dostawców, klient może zrobić to samodzielnie, wówczas sam decyduje, ile chce za nie zapłacić, a w warsztacie opłaca wyłącznie robociznę.
W przypadku podjęcia się samodzielnego zakupu do Renault części vin warto sprawdzić, ponieważ zweryfikowanie po tym numerze pojazdu w internetowej bazie, pozwoli wybrać części odpowiednie dla konkretnego auta. Można również skorzystać z pomocy obsługi sklepu 2407.pl. Po numerze VIN jest ona w stanie dobrać odpowiednie podzespoły, które wymagają wymiany.
Przeczytaj także: Wymiana filtra powietrza - Renault Koleos
2407.pl Części Samochodowe - Wybierz części wg modelu auta
Sklep 2407.pl chcąc ułatwić klientom samodzielnie wyszukiwanie części, stworzył dedykowaną temu wyszukiwarkę. Wystarczy podać: rok produkcji samochodu, markę, model, typ modelu, modyfikacje, aby system stworzył odrębny katalog produktów dedykowanych wyłącznie wskazanemu samochodowi.
Ponadto każdy z podzespołów został szczegółowo opisany, dzięki czemu można dodatkowo zweryfikować czy będzie to udany zakup komponentów do Renault Koleos. Dane techniczne części zaprezentowane są bowiem w sposób przystępny zarówno dla zawodowego mechanika, jak i zwykłego kierowcy. Nie trzeba mieć fachowej wiedzy, żeby je zrozumieć.
W opisie każdego z produktów w katalogu znajdują się wszystkie niezbędne informacje na temat komponentu do Renault Koleos - cena części, parametry techniczne, informacja czy jest to część oryginalna, czy zamiennik, nota o producencie.
Wszystkie te dane są niezwykle istotne, ponieważ większość produkowanych części pasuje wyłącznie do jednego modelu danej marki. Jeśli więc posiadasz Renault Koleos 2012 części wybierz dedykowane I generacji. Jeśli natomiast w twoim garażu znajduje się Renault Koleos 2019 części wybierz do generacji II.
Produkty są dostępne na zamówienie.
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Filtr cząstek stałych (DPF)
Filtr cząstek stałych, tzw. DPF, odpowiada za gromadzenie zanieczyszczeń i uniemożliwia im przedostanie się do atmosfery. Siłą rzeczy z czasem zbiera się ich na tyle dużo, że konieczne staje się udrożnienie zapchanego filtra cząstek stałych. To z kolei wymaga wypalenia DPF, które da się wymusić.
Na czym polega wypalanie filtra DPF?
Proces ten polega na wypalaniu cząstek sadzy, które osadziły się na filtrze i ograniczają jego drożność. Jego zainicjowanie jest możliwe poprzez zapewnienie dostępu porcji paliwa, która nie ulega spalaniu w jednostce napędowej, lecz jest dostarczana jako dotrysk w suwie wydechu tłoka. Ponieważ w komorze spalania temperatura jest wówczas niska, paliwo ulega spalaniu w układzie wydechowym. Następnie wystarczy utrzymywać przez dłuższy czas podwyższone obroty silnika, aby zapewnić odpowiednią temperaturę, która pozwala na zainicjowanie wypalania DPF.
Kiedy wymusić wypalanie filtra cząstek stałych?
Pierwsze pytanie brzmi: jak zorientować się, że wypalanie DPF jest w ogóle konieczne? Wskazówką jest stosowna informacja wyświetlana w formie komunikatu na desce rozdzielczej, a także obniżenie osiągów silnika. Gdy pojawi się komunikat, kierowca powinien w odpowiedni sposób doprowadzić do wypalenia zalegających w filtrze cząstek stałych zanieczyszczeń.
Jak wypalić filtr DPF?
Istnieje kilka możliwości. Kiedy na podstawie komunikatu wysłanego przez samochód zorientujesz się, że wymuszenie wypalania DPF jest konieczne, możesz przeprowadzić całą procedurę w trakcie jazdy lub podczas postoju. Najlepiej, gdy samochód znajduje się w ruchu, co pozwala na bezpieczne wypalenie filtra cząstek stałych. W ostateczności możesz jednak zatrzymać się gdzieś na poboczu lub parkingu i wykonać niezbędne czynności.
Jak wypalić filtr DPF na postoju?
Jeżeli decydujesz się na wypalanie DPF podczas postoju, Twoim obowiązkiem jest utrzymanie stałych, podwyższonych obrotów silnika (2500-3500 obr./min) przez kilkanaście minut. Dzięki temu jednostka napędowa będzie w stanie zapewnić odpowiednio wysoką temperaturę, która pozwoli na wypalenie filtra cząstek stałych, a tym samym usunięcie z niego zalegających zanieczyszczeń.
Pamiętaj, żeby w trakcie postoju nie wymuszać wypalania DPF w pomieszczeniach zamkniętych - ze względu na wydzielające się spaliny jest to dopuszczane wyłącznie na otwartej przestrzeni.
W ostateczności wymuszenie wypalania DPF jest możliwe w trakcie postoju, jednak nie poleca się tego ze względu na podwyższone ryzyko usterki. Wynika to z faktu, że podczas jazdy napływające masy powietrza chłodzą silnik, do czego siłą rzeczy nie dochodzi w trakcie postoju samochodu. To niebezpieczeństwo nie występuje w przypadku wymuszonego wypalania filtra cząstek stałych podczas jazdy.
Jak wymusić wypalanie DPF w trakcie jazdy?
Gdy w drodze do celu auto wysyła Ci komunikat, że nadeszła pora na wypalenie zapchanego filtra DPF, świadomie wymuś ten proces, o ile warunki na to pozwalają. W tym celu konieczne jest bowiem utrzymywanie stałych, relatywnie wysokich obrotów silnika (2500-3500 obr./min) przez co najmniej kilkanaście kilometrów.
Co ważne, należy starać się hamować silnikiem, w miarę możliwości zmieniając biegi jak najrzadziej. To sygnał dla auta, że może bezpiecznie przeprowadzić wypalanie DPF, pozbywając się nadmiernych zanieczyszczeń z tego ważnego podzespołu.
Wypalanie filtra cząstek stałych warto wymusić podczas dłuższej trasy, np. jadąc autostradą czy drogą szybkiego ruchu. W takich warunkach utrzymanie odpowiednio wysokich obrotów silnika przez kilkanaście minut nie stanowi większego problemu.
Wymaga natomiast uważnej i odpowiedzialnej jazdy - kierowca powinien się skupić na drodze, a nie na tym, żeby prawidłowo wymusić wypalenie DPF.
Niezależnie od tego, czy wypalanie odbywa się w trakcie jazdy, czy na postoju, pamiętaj o następujących zasadach:
- nie wyłączaj silnika - może to doprowadzić do usterki wkładu filtra,
- utrzymuj stały przedział obrotów silnika - 2500-3500 obr./min,
- w miarę możliwości podczas jazdy hamuj silnikiem,
- decydując się na wymuszenie wypalania podczas postoju, nie rób tego w zamkniętych pomieszczeniach - procedurę należy przeprowadzić wyłącznie na otwartej przestrzeni.
Na czym polega wypalanie DPF w trybie serwisowym?
Nie zawsze istnieje możliwość wymuszonego wypalania filtra cząstek stałych. Niekiedy brakuje na to czasu, innym razem trzeba przerwać procedurę w trakcie jej trwania. W takiej sytuacji można zdecydować się na wypalanie DPF w trybie serwisowym, które polega na podpięciu komputera pokładowego do specjalnego oprogramowania. Pozwala ono nie tylko na usunięcie nadmiernych zanieczyszczeń z filtra cząstek stałych, ale również na przeprowadzenie diagnostyki podzespołu.
W przypadku, gdy wypalanie w trybie serwisowym będzie jednak niemożliwe, jedynym rozwiązaniem pozostaje regeneracja bądź wymiana DPF.
Jak często należy wypalać filtr cząstek stałych?
Zaleca się, żeby robić to nie wcześniej niż po przejechaniu 300 km i nie później niż po pokonaniu 1000 km od ostatniego wypalania. Częstotliwość zależy od stylu jazdy i modelu auta.
tags: #koleos #filtr #powietrza #wymiana #olsztyn

