Budowa kanału filtra powietrza N47: Kompletny przewodnik

Filtr powietrza odgrywa kluczową rolę w prawidłowym funkcjonowaniu silnika, zapewniając czyste powietrze niezbędne do procesu spalania. W silnikach N47, regularna wymiana filtra powietrza jest szczególnie ważna dla utrzymania optymalnej wydajności i uniknięcia problemów z przepływomierzem.

Kluczowe aspekty związane z filtrem powietrza w silnikach N47

  • Wymiana filtra: Zalecana wymiana co 20 000 km.
  • Koszt: Około 60 zł.
  • Korzyści: Lepsze powietrze dla silnika, mniejsze ryzyko problemów z przepływomierzem.

Wymiana filtra powietrza jest stosunkowo prosta i niedroga, a regularne wykonywanie tej czynności może znacząco wpłynąć na żywotność i sprawność silnika.

Dodatkowe aspekty dotyczące serwisu silnika N47

Oprócz filtra powietrza, istnieje kilka innych elementów, na które warto zwrócić uwagę w silnikach N47, aby zapewnić ich długotrwałe i bezproblemowe działanie. Poniżej przedstawiono kilka z nich:

  • Olej w Xdrive: Wymiana na oryginalny co 80-100 tys. km. Koszt oleju jest niewielki (około 150 zł), a wymiana pozwala uniknąć kosztownych napraw.
  • Płyn wspomagania kierownicy i pompa wspomagania: Wymiana co 2 lata lub 80 tys. km. Należy dbać o odpowiedni poziom płynu w zbiorniczku. Regeneracja pompy to koszt około 400 zł.
  • Paski klinowe: Wymiana prewencyjna co 100 tys. km (koszt około 70 zł za sztukę). Co 200 tys. km wymiana rolki i napinacza.
  • Płyn hamulcowy: Wymiana raz do roku lub co 30 tys. km. Kontrola zawodnienia płynu hamulcowego powinna być przeprowadzana co 6 miesięcy.
  • Płyn chłodzący: Wymiana co 2 lata lub 50 tys. km. Należy stosować płyn zgodny z normą BMW N 600 69.0.
  • Płukanie systemu zasilania paliwem: Zalecane co 80 tys. km, szczególnie dla silników diesla. Można stosować preparaty takie jak Petrol Fuel Additive lub Diesel Fuel Additive BMW, Archoil 6400 (D lub E), Liqui Moly Pro Line Regenerator Wtrysków.

Usuwanie nagaru karbonowego w silnikach z wtryskiem bezpośrednim

Konstrukcja silników z wtryskiem bezpośrednim, w tym silników BMW, sprzyja gromadzeniu się nagaru karbonowego w dolocie. Powinno się go usuwać cyklicznie, maksymalnie co 100 tys. km, metodą Karbon Walnut Blaster rekomendowaną przez BMW.

Nagromadzenie nagaru w dolocie może prowadzić do:

Przeczytaj także: Znaczenie Kanału Filtra Powietrza M47

  • Padających wtrysków
  • Szybszego zatkania DPFA
  • Awarii pomp paliwa
  • Spadku mocy

Dodatkowe informacje o filtrach paliwa

Warto również pamiętać o regularnej wymianie filtrów paliwa:

  • Filtr paliwa: Wymiana co 80 tys. km dla dobra systemu wtrysku (koszt oryginalnego filtra to około 150 zł).
  • Węglowy filtr paliwowy: Wymiana co 200 tys. km dla dobra środowiska i silnika (koszt około 400 zł). Niesprawny filtr węglowy może uwalniać mikrocząsteczki węgla do układu.

Podsumowanie interwałów wymiany

Część Interwał wymiany
Filtr powietrza 20 000 km
Olej w Xdrive 80 000 - 100 000 km
Płyn wspomagania kierownicy 2 lata lub 80 000 km
Paski klinowe 100 000 km
Filtr paliwa 80 000 km
Węglowy filtr paliwowy 200 000 km

Przeczytaj także: Wszystko o kanale Thomsona

Przeczytaj także: Bezpieczeństwo i komfort jazdy z Philips

tags: #kanal #filtra #powietrza #n47 #budowa

Popularne posty: