Jaki Kolor Lakieru Filtra Powietrza w Fiat 125p: Przewodnik dla Entuzjastów

Jednymi z najczęstszych pytań, jakie padają w kontekście 125p, obok tych dotyczących napraw i takich w rodzaju „ile taki egzemplarz może być warty?”, są te o kolory. Kolory nadwozi są już rozpoznane, ale jest jeszcze sporo lakierowanych miejsc w każdym egzemplarzu często wymagających renowacji. I tu pojawia się problem, bo nie pomoże ani kod na tabliczce znamionowej, ani wpis w książce gwarancyjnej. Dobieranie z próbników też często nie wchodzi w grę, bo z danego elementu zszedł cały lakier.

Najgorzej jest jednak kiedy właścicielowi nie zależy na dobraniu dobrego koloru i maluje czymkolwiek - gubi się w ten sposób oryginalny wygląd i pożądany klimat, o jaki najczęściej chodzi podczas remontu. Jakiś czas temu zaopatrzyłem się więc w RALownik i przykładam go do idealnie zachowanych fiatów, aby w jednym miejscu zebrać wszystkie potrzebne kody, które mogą się nam przydać.

Kolory i Renowacja Elementów w Fiat 125p

Właściciele Fiatów 125p często stają przed wyzwaniem doboru odpowiednich kolorów lakieru podczas renowacji swoich pojazdów. Problem ten dotyczy nie tylko nadwozia, ale również innych elementów, takich jak felgi, bloki silnika czy obudowy filtrów powietrza. Często brakuje jednoznacznych informacji, a odtworzenie oryginalnego wyglądu staje się trudne.

Na początek pokrywa zaworów. Ostatnim lakierem jest kolor filtru powietrza produkcji ZSM Brodnica. Wszystkie pięć kart gości od tej pory na stałe w dziale KOLORY. Oczywiście jest to lista bardzo niekompletna, ale mam już coś, z czym mogę wyjść w świat i prosić miłośników 125p o pomoc.

Kolor Felg w Fiat 125p

Najczęstsze są jednak pytania o felgi. Tutaj trzeba zaznaczyć, że felgi w 125p pochodziły od trzech producentów: Włoskiego Fiata (oznaczenie FIAT lub CMR), FSC Lublin i WAZ Togliatti. Bardzo często stosowano także felgi produkcji ZSRS, krótko mówiąc z Łady (oznaczenie pod oponą, na wewnętrznej stronie obręczy). W latach 70.

Przeczytaj także: Poradnik: Wybór nawilżacza

Nieużywane koło 5-calowe z 1989 roku, rosyjskie. Znalazłem też w swoich archiwach zdjęcie koła zapasowego z przejściówki z przebiegiem 5000km. Wiadomo już, że przed MRem felgi były srebrne i prawdopodobnie również najbliższy im jest RAL 9006 białe aluminium, ale trzeba jeszcze przyłożyć próbnik, a jak na razie nie miałem do czego. A czy przed 1975 były też inne niż srebrne?

Kolor Bloku Silnika i Innych Elementów

Kolejnym poszukiwanym kodem są kolory bloku silnika. Wiem, że bloki silników Poloneza są czerwone, brak mi jednak wzoru do określenia konkretnego kodu. Jest też pytanie, jakiego koloru były silniki 116C.076 i 115C076 z klasyków i przejściówek. Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.

Praktyczne Porady Dotyczące Lakierowania

Oddałem dekiel puchy filtra aby dobrali mi kolor, jutro jadę po odbiór, zobaczę co z tego będzie. Może ktoś z was przerabiał odnawianie puchy filtra powietrza i zna kod lakieru? Najwyżej jutro podjadę do mieszalni farb i mi dobiorą kolor, jak co to wrzucę tutaj kod właściwej barwy.

Jaki sens wieźć do malarni proszkowej, gdy nie znasz numeru koloru... Od razu cię pogonią. Mnie nikt nie pogonił, ale szczerze mówiąc olałem zabawę odcieniem, po prostu kazałem zdjąć kolor z puszki, dobrać podobny i tyle. Inna sprawa, że zdjęcie przed było robione w dzień na balkonie, a po w nocy w pokoju, także kolor jest trochę przekłamany. Dywan w tle ma np. białe pasy. Nawet jeśli kolor odbiega od oryginału, to ja aż tak nie przykładam do tego wagi - za 50zł aż ciężko mi wybrzydzać za taką robotę.

Czarno widzę w ogóle odnawianie czegoś sprejem, sam uparcie pomalowałem wueskę ze spreja jak miałem 17 lat, z podkładem, kulturalnie, z odtłuszczaczem, ale efekt był mizerny po zaledwie roku, także, że wam się chce tak bawić... Jak juz jesteśmy w temacie lakierowania to zapytam. Będę odnawiał zaciski z alfy co trafią do Poloneza.

Przeczytaj także: Woda destylowana: charakterystyka

Tylko po latach pewnie na rantach i ostrych krawędziach farba zacznie miejscami schodzić od uderzeń, uszkodzeń mechanicznych, ingerencji mechaników itd. Muszę zawieść jeszcze tarcze kotwiczne do tokarza i wówczas pojadę że wszystkim lakierni.

RAL 9016 mam zrobioną akrylową, pod pistolet. Resztę niezbędnej chemii oraz sprzęt - też, więc kwestia chęci...Zdecydowanie wolę coś takiego, niż wozić się dwa razy w tę i z powrotem, czekać tydzień i jeszcze bulić jak za zboże. Ja sprejem w komorze silnika bym nie malował. Pistoletem, jak już, z utwardzaczem, jak Pan Bóg przykazał.

Jak masz blachę łataną polimerami, robi się problem; niemniej, puszki filtra powietrza raczej on nie dotyczy...Ja malowałem lakierem strukturalnym (do plastików) w sprayu kolektor ssący od VVC. Tyle zapłaciłem, tylko sam rozwierciłem puszkę przed odświeżeniem, oddałem więc puchę bez termostatu i zanitowałem sobie sam w domu, i tak musiałem to rozebrać żeby wyrzucić termostat powietrza jak najmniej demolując jego obudowę.

Przeczytaj także: Filtr sportowy do Audi TT 8N: Recenzja

tags: #jaki #kolor #lakieru #filtr #powietrza #125p

Popularne posty: