Wymiana Filtra Powietrza Kabinowego w Rover 400 – Poradnik Krok po Kroku

Filtr przeciwpyłkowy, zwany często filtrem kabinowym, oczyszcza powietrze dostarczane do przedziału pasażerskiego w samochodzie. Jest to element eksploatacyjny auta, który powinien być wymieniany stosunkowo często.

Dlaczego Warto Wymieniać Filtr Kabinowy?

Niedostateczna ilość dopływającego powietrza do strefy kierowcy i pasażerów może powodować szybsze zmęczenie prowadzącego pojazd i obniżenie koncentracji. Panuje powszechne przekonanie, że filtr kabinowy ważny jest przede wszystkim dla alergików i osób chorych na astmę. Nie jest to do końca prawdą, bo kierujący pojazdem także wdycha szkodliwe substancje stojąc np. w korku czy poruszając się na zatłoczonej ulicy. Prowadzi to do tego, że stężenie szkodliwych substancji w powietrzu jest kilkakrotnie większe w kabinie pojazdu niż na drodze.

Budowa Filtra Kabinowego

Budowa filtra kabinowego nie jest wcale taka prosta, jak by się mogło wydawać. Zanieczyszczenia filtrowane są przez na trzy a nawet cztery warstwy materiału filtrującego. Pierwsza z nich zatrzymuje największe cząstki zanieczyszczeń. Druga jest naładowana elektrostatycznie i higroskopijna, co umożliwia zatrzymywanie wszelkiego rodzaju drobnych pyłków i bakterii. Trzecia pełni rolę stabilizatora całego filtra. Występują także filtry z warstwą węgla aktywnego, która ma za zadanie filtrowanie szkodliwych dla zdrowia gazów spalinowych.

Kiedy Wymieniać Filtr Kabinowy?

Generalnie zaleca się wymianę filtra przeciwpyłkowego co najmniej co 20 000 km. Jednak przy przeważającym ruchu miejskim, wymiana filtra kabinowego co 10 000 km nie jest żadną przesadą. Wskazane jest także czyszczenie filtra z nagromadzonych zanieczyszczeń co jakiś czas.

Jak Wymienić Filtr Kabinowy w Rover 400?

Filtry kabinowe w samochodach marki ROVER 200, ROVER 400 produkowanych w latach 5/95-> zamontowane są za schowkiem.

Przeczytaj także: Poradnik: Wybór nawilżacza

Potrzebne narzędzia:

  • Nowy filtr przeciwpyłkowy
  • Śrubokręt (lub imbus)

Kroki wymiany filtra:

  1. Filtr kabinowy umiejscowiony jest za schowkiem.
  2. Schowek zamontowany jest wkrętami. Odkręć wkręty za pomocą śrubokręta, a następnie zdemontuj schowek.
  3. Element zabezpieczający zdemontuj, poprzez odkręcenie wkrętów.
  4. Filtr znajduje się w komorze filtra. Wypnij pokrywę komory.
  5. Zanieczyszczony filtr delikatnie wymontuj, w jego miejsce zainstaluj nowy filtr kabinowy.
  6. Zamontuj wszystkie elementy w odwrotnej kolejności.

Przeczytaj także: Woda destylowana: charakterystyka

Przeczytaj także: Filtr sportowy do Audi TT 8N: Recenzja

tags: #filtr #powietrza #rover #400 #wymiana

Popularne posty: