Jak założyć filtr powietrza na gaźnik motocykla?

Gaźniki, uważane obecnie za przestarzałe i wyparte przez wtrysk paliwa, to u podstaw proste, analogowe rozwiązanie. Gaźniki są coraz mniej popularne i raczej spotkasz je w starszych motocyklach szosowych, niektórych motocyklach terenowych, oraz nieskomplikowanych silnikach do kosiarek i innego rodzaju maszyn ogrodniczych. Jednym odstępstwem od reguły są pojazdy made in China, gdzie gaźniki nadal mają się dobrze.

Działanie gaźnika jest co do zasady bardzo proste, nawet jeśli budowa może wydawać się skomplikowana. Wyobraź sobie rurę, przez którą pod dużym ciśnieniem zasysane jest powietrze. Tak jak widać na powyższym filmie, podciśnienie wytwarzane przez suw tłoka w cylindrze sprawia, że powietrze jest zasysane do komory spalania. Efekt Venturi sprawia, że ciśnienie spada w tym miejscu, a prędkość wzrasta.

Montaż filtra stożkowego

Posiadam MZ Ts 150 przerobiona na cos w rodzaju crossa;P musiałem zamontować filtr stożkowy, bo wywaliłem całą pokrywe w ktorej jest filtr powietrza. Po zamontowaniu stożka, przy dużym odkręceniu manetki przy obrotoach zakresu 3500-5000 moto pracuje nierówno. Tak jakby nie dostawała odpowiedniej ilości paliwa.

Po zamontowaniu stożka są mniejsze opory ssania (teoretycznie), i tutaj Szymon ma rację. Należy wyregulować gaźnik. Może regulacja iglicy?? Raczej po zamontowaniu stożka motor dostaje zbyt dużą dawke powietrza.

znajdż kawałek rurki plastikowej i umieśc filtr około 30-40cm od gaxnika ...

Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie

Regulacja gaźnika po montażu filtra stożkowego

Regulacja gaźnika powinna wystarczyć. no tak, ale mi wyglada to na cos takiego jak by brakowału mu paliwa na tych obrotach... przytkało mi ostatnio kranik... moze tez gaznik lekko zanieczyściło. bede musiał go rozebrac. a przy okazji jak powinna byc iglica ustawiona?

zwiekszyłem lekko poziom paliwa i wyregulowałem obroty(zarazem powietrze) i dalej przerywalo. Pogrzebałem przy przerwie, pomogło, ale niewiele. "Przerywanie" przenioslo sie na wyższe obroty(okolo 0,5tys wyżej). Dałem sobie juz z tym spokoj.

Problemy z brakiem powietrza

W swojej cezecie, z silnikiem Jawy 638, skróconymi kolankami 638.0, wydechem Cz 472.5 oraz airboxem 472.6, mam problem z brakiem powietrza. Na pierwszych 3 biegach silnik rozpędza się wzorowo, lecz aby wrzucić 4, muszę podkręcić go do 5tys, aby dał rade ciągnąć i sprawnie rozpędzać się dalej. Jeśli wrzucę bieg wcześniej, silnik nie reaguje na dodanie gazu. Jedzie ze stałą prędkością.

Jeśli całkowicie zdemontuje łącznik gaźnika z airboxem, lub wyjmę filtr powietrza pozostawiając łacznik, silnik pracuje wzorowo i sprawnie się rozpędza.Wnioskując, piec dostaje zbyt mało powietrza. Puszka powietrza z Cezety, albo filtr, jest zbyt mały do silnika z Jawy. Chciałbym zauwazyć, że skrócił mi się także dolot, ponieważ gaźnik jest trochę bliżej airboxu.Opuszczałem iglicę w celu zubożenia mieszanki, ale cylindry nadmiernie się grzały.

Czyszczenie gaźnika

Witam Jak w temacie... posiadam gaźnik z filtrem stożkowym i często muszę czyścić gaźnik jak jeżdże po błotach... Błoto dostaje się do środka gaźnika? W takim razie filtr i rura łącząca są nieszczelne, albo sam filtr znajduje się w niefortunnym miejscu i leci na niego woda z błotem...

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?

Najczęściej zbierają się drobinki, bardzo malutkie brudu... po prostu te najmniejsze syfy które zbiera z lasu bo jeżdże po lesie, a jak przez tydzień jeżdżenia się ich dużo zbierze to gaźnik szwankuje i trzeba go czyścić...... Na twoim miejscu starałbym się schować filtr powietrza. Skoro faktycznie szalejesz, to zrób jakąś obudowę do filtra, żeby powietrze było zasysane od dołu i przechodziło przynajmniej 1 kolanko 90'. Silnik 2 czy 4 suwowy? Dolot się wydłuży, ale gaźnik dłużej pozostanie czysty.

Czyszczenie gaźnika motocykla to jedna z podstawowych czynności w jego pielęgnacji. Szczególnie powinieneś to zrobić jeśli jego praca nie jest płynna, lub jeśli przejechałeś określoną liczbę kilometrów, oraz na początku sezonu. Gaźnik w motocyklu to jego centrum nerwowe, wokół którego kręci się wszystko inne.

Gaźnik to bardzo skomplikowany podzespół składający się z wielu części, które pełnią różne funkcje. Niektóre z tych części reguluje się w różny sposób. Regulują one stosunek powietrza do benzyny. Również mogą zmienić pracę silnika na zimno, na maksimum, na minimum itd. Gaźniki te mogą się od siebie bardzo różnić, nawet jeśli ich zasada działania jest taka sama. Niezależnie od tego, właściciele motocykli muszą przeprowadzać rutynową konserwację i czyszczenie gaźnika.

Jak wyczyścić gaźnik w motocyklu?

Największym plusem gaźnika, jest to, że możesz samodzielnie go wyczyścić. Do układu paliwowego opartego o wtryski nie ma co podchodzić bez komputera. Jeśli pokrywa wymaga czyszczenia, wyczyść ją. Oceń także stan uszczelek. Zdejmij pływak oraz zawór iglicowy. Jeżeli żadna z części nie była uszkodzona (np.

Nawet jeśli wcześniej nie czyściłeś/aś gaźnika, to nie powinno to być trudne. Elementy, takie jak chemia motocyklowa, części motocyklowe, narzędzia czy zestawy naprawcze, do czyszczenia gaźnika znajdziesz w bogatej ofercie Inter Motors.

Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra

Problemy z odpalaniem i nietrzymanie wolnych obrotów to najczęstsze problemy, które mogą (ale nie muszą!) być związane z gaźnikiem.

Typowe objawy problemów z gaźnikiem

  • Silnik zalewa paliwem.
  • Problemy z odpalaniem i utrzymaniem wolnych obrotów

Czyszczenie filtra powietrza

Poniżej znajdziesz kilka przydatnych informacji odnośnie czyszczenia, wymiany, i przygotowania gąbkowych filtrów powietrza do eksploatacji. Ponadto pokusiłem się, by w obrazowy sposób (nie naukowy i nie pisany terminami technicznymi) opisać co ważniejsze zjawiska, żeby każdy, nawet nie zaznajomiony z mechaniką, był w stanie wyobrazić sobie, jak pewne procesy przebiegają.

Otóż filtr powietrza (niezależnie od jego budowy, kształtu i przeznaczenia) obrazowo można przyrównać, nie tyle do naszych płuc (to raczej byłby gaźnik), co do maski przeciwpyłowej, którą zakłada się na usta i nos w czasie smogu lub pracy w zapylonym otoczeniu.

W motocyklach szosowych filtry są zwykle papierowe, w zasadzie takie same, jak w samochodach cywilnych. Papier o odpowiedniej grubości, ilości warstw i przepuszczalności stanowi filtr. Filtr jest suchy i nie nasącza się go żadnym preparatem. Zresztą nie ma takiej potrzeby, ponieważ w normalnych warunkach eksploatacyjnych nie występuje nadmierne zapylenie, jak podczas eksploatacji poza utwardzonymi drogami.

W motocyklach terenowych i qudach, filtr jest zwykle gąbkowy i mokry. To oznacza, że jest zbudowany z gąbek o różnych grubościach, zwykle z dwóch warstw - z zewnątrz cieńsza o większych porach, wstępnie filtrująca, a wewnątrz, grubsza i gęściejsza o bardzo drobnych otworach. Ponieważ pył w terenie potrafi być bardzo, bardzo drobny, zatem filtr dodatkowo nasącza się olejem.

Sprawdzenie, czyszczenie i wymiana filtra powietrza, to podstawowa umiejętność, jaką musi posiąść użytkownik motocykla crossowego, enduro lub quada. Czyszczenie powinno odbywać się w zależności od warunków jazdy, co 1-2-3 godziny lub przejażdżki. Tu naprawdę nie ma reguły, i to do Ciebie należy właściwa ocena.

Kroki czyszczenia filtra powietrza

  1. Zdejmij fotel lub zbiornik paliwa (tam najczęściej znajduje się filtr powietrza). Zauważysz dużą gąbkę, zwykle bardzo zakurzoną i zalepioną brudem - to filtr powietrza. Wyciągnij filtr z mocowania jak najostrożniej, tak aby żadne z zanieczyszczeń nie wpadło do kolektora wlotowego - z reguły jest to szeroka, gumowa rura prowadząca do gaźnika. Na czas czyszczenie filtra, otwór zatkaj czystą szmatą tak, aby nic nie mogło się dostać do wewnątrz.
  2. Teraz dokładnie umyj filtr, najlepiej w specjalnym preparacie do czyszczenia filtrów (ten ostatni trochę kosztuje) lub benzynie ekstrakcyjnej. Niektórzy zalecają ciepłą wodę z bardzo dużą ilością płynu do mycia naczyń. Przyda się głęboka miska lub wiaderko. Stosowałem każdą metodę i w zasadzie każda dobrze działa.
  3. Filtr delikatnie wygnieć i wytrzep z resztek wody lub innego płynu (raczej nie wykręcaj, żeby nie uszkodzić gąbek oraz ich łączenia) i umieść w czystym, suchym miejscu do wyschnięcia.
  4. Gdy filtr jest już zupełnie suchy, co sprawdzisz po zagnieceniu gąbki, z której już nie sączy się woda lub inny płyn, sprawdź ponownie czy nie pozostały tam jeszcze drobne zanieczyszczenia. Jeśli tak, to wytrząśnij je, a najlepiej wydmuchaj sprężonym powietrzem (jeśli masz pod ręką kompresor).
  5. Teraz nanieś olej na filtr lub do miski i tam włóż filtr. Nasączaj go wgniatając olej w gąbkę, by rozprowadzić go równomiernie po całej powierzchni. Uważaj, by olej nie kapnął na podłogę lub na inny przedmiot, ponieważ jest bardzo klejący i trudny do usunięcia. Z jednej strony dołóż staranności, by filtr dokładnie w całości został pokryty olejem, a drugiej strony nie przesadź z jego ilością, ponieważ nadmiar będzie ściekać z air boxu na wahacz i zabrudzi motocykl.
  6. Następnie filtr powietrza umieść na stelażu (zwykle jest to plastikowy lub metalowy koszyczek) i dociśnij do kolektora wlotowego. Upewnij się, że żadne zanieczyszczenia nie dostały do środka przy tej czynności. Upewnij się, że stelaż siedzi na właściwym miejscu i dokręć go. Załóż fotel i nie zapomnij dokręcić śrub do ramy.

Polecam zakupić 2-3 filtry i zmywać za jednym razem. To oszczędza czas i pracę. Nie eksperymentuj z uszkodzonym filtrem i wymień go niezwłocznie na nowy. Koszt to 50-80 PLN i w porównaniu z remontem silnika jest żaden! Zalecam do pracy cienkie, jednorazowe rękawiczki nitrylowe. Od biedy mogą być lateksowe, ale są mniej odporne na olej i benzynę.

Pamiętaj, że jeśli nie czujesz się na siłach, oddaj czyszczenie i regulację gaźnika w ręce specjalistów.

tags: #jak #założyć #filtr #powietrza #na #gaźnik

Popularne posty: