Regeneracja Filtra Sprężonego Powietrza Iveco Eurocargo: Kompleksowy Przewodnik
- Szczegóły
Regeneracja filtrów cząstek stałych zyskuje na popularności, również wśród klientów. Jest to proces ekologiczny, szybki i ekonomiczny w porównaniu do zakupu nowego produktu. Regeneracji można poddać filtry cząstek stałych, katalizatory, a usługa może być wykonana na różne sposoby.
Metody Regeneracji Filtrów DPF
Niektóre firmy proponują regenerację z użyciem wody i specjalnego środka. Jesteśmy jedną z pierwszych w Polsce firm, która rozpoczęła regenerację filtrów cząstek stałych w pojazdach ciężarowych poprzez wymianę wkładów ceramicznych.
Wykonanie takich usług jak regeneracja filtra cząstek stałych MAN TGL, regeneracja filtra cząstek stałych Iveco Eurocargo, regeneracja filtra cząstek stałych Volvo FL, regeneracja filtra cząstek stałych DAF IF, regeneracja filtra cząstek stałych Scania v8 realizujemy na dwa sposoby.
Regeneracja poprzez wymianę filtrów DPF
Regeneracja poprzez wymianę filtrów DPF polega na zastąpieniu zapchanego wkładu ceramicznego w środku filtra na nowy. Regenerowane są wyłącznie oryginalne filtry, przez co mamy pewność, że część będzie pasować, a po wymianie jego sprawność będzie praktycznie stuprocentowa.
Regeneracja z użyciem maszyny Hartridge DPF 300
Proces regeneracji poprzez maszynę Hartridge DPF 300 również realizowany jest wyłącznie z użyciem części oryginalnych. W początkowej fazie regeneracji następuje wydmuchanie sadzy i innych zanieczyszczeń z filtra za pomocą sprężonego strumienia powietrza. Kolejno następuje proces poluzowania zanieczyszczeń i wypalenia DPF-u w bardzo wysokiej temperaturze. Wysoka temperatura wysusza zanieczyszczenia, które kolejno raz jeszcze zostają wydmuchane pod strumieniem powietrza.
Przeczytaj także: Wymiana Obudowy Filtra Powietrza w Iveco Trakker Cursor
Znaczenie czasu regeneracji
Bardzo ważnym elementem w procesie regeneracji jest czas wykonania usługi. Każdy postój pojazdu ciężarowego jest stratą dla jego właściciela. Nasza firma posiada obszerny magazyn, w którym znajdują się zregenerowane filtry oraz katalizatory. Jeśli dany element posiadamy w naszym magazynie przy złożeniu zamówienia do południa produkt może dotrzeć już dnia kolejnego. Posiadamy także wyspecjalizowany serwis, dzięki czemu wymiany filtra DPF możemy wykonać w naszej firmie. Mamy sześć stanowisk serwisowych, w tym dwa dedykowane pojazdom ciężarowym. Nasza firma znajduje się pod Poznaniem w Chybach, bardzo blisko zachodniej części obwodnicy Poznania, drogi S-11, a także autostrady A2.
Czyszczenie, usuwanie, mycie czy regeneracja filtra cząstek stałych - różnice
Czyszczenie, usuwanie, mycie czy regeneracja filtra cząstek stałych - bardzo łatwo można się zagubić w słownictwie związanym z serwisowaniem filtrów DPF. Każdego dnia powstają nowe firmy, które regenerują filtry cząstek stałych w pojazdach osobowych oraz ciężarowych. Mimo to, kiedy nasz samochód wskazuje ikonkę sugerującą zapchanie filtra DPF, FAP czy GPF nie łatwo jest odnaleźć się w ilości firm, które mogą nam pomóc. Wszystko związane jest z nazewnictwem i różnie stosowanymi zamiennikami słowa regeneracja a także rodzajami samego procesu.
Firmy serwisujące filtry cząstek stałych opisują przywrócenie ich sprawności technicznej jako czyszczenie, regeneracja czy mycie. Co oznaczają te procesy, być może pod każdym z nich kryje się ta sama usługa? Naturalnie, jeśli trafia do nas informacja, że filtr DPF jest zapchany na myśl przychodzi nam skojarzenie, że należy go wyczyścić. W przypadku filtrów cząstek stałych fachowo proces czyszczenia nazywany jest jego regeneracją. Można również przyjąć, że czyszczenie polega na regeneracji poprzez umyciu wnętrza filtra. Do mycia używa się specjalnej maszyny, która pod wysokim ciśnieniem tłoczy do wnętrza DPF-u wodę oraz specjalny roztwór, płyn po przejściu przez filtr usuwa zanieczyszczenia, ale bardzo często również metale szlachetne. Znajdujące się w filtrach metale szlachetne są jednymi z najważniejszych i najdroższych składowych. Umycie filtra może nie tylko wypłukać metale szlachetne, ale również jest problematyczne ze względu na potrzebę dokładnego wysuszenia. Powierzchnia filtra jest bardzo złożona, wszystko to powoduje problem z jego osuszeniem. Filtr, który nie zostanie w pełni osuszony bardzo szybko ulega ponownemu zapchaniu.
Większość warsztatów, które serwisuje filtry DPF, FAP czy GPF swoje usługi określa mianem regeneracji. Regeneracja jest to proces polegający na przywróceniu sprawności danej części. Za regenerację można przyjąć opisany powyżej proces a mianowicie mycia filtra cząstek stałych, w naszej firmie natomiast regenerujemy filtry DPF poprzez wypalanie w piecu oraz wydmuchiwanie strumieniem powietrza. Do regeneracji używamy najnowszej maszyny, brytyjskiej produkcji - Hartridge DPF 300. Urządzenie rekomendowane jest przez takie firmy jak Volvo, Scania, Cattepillar. Maszyna brytyjskiego producenta służy nie tylko do regeneracji DPF-ów w pojazdach osobowych, ale również ciężarowych. Regeneracja za pomocą maszyny Hartridge DPF polega na wypalaniu filtra w specjalnym piecu pod wpływem wysokiej temperatury. Proces pozwala poluzować zalegającą sadzę, która kolejno zostaje wydmuchana poprzez strumień powietrza.
Regenerację wykonujemy również poprzez wymianę wkładów w pojazdach ciężarowych oraz osobowych. Proces ten polega na wymienieniu wnętrza filtra - wkładu ceramicznego, który się w nim znajduje. W przypadku pojazdów ciężarowych spełniających normę emisji Euro-5 regeneracja katalizatora możliwa jest wyłącznie poprzez wymianę wkładu. Katalizatory w pojazdach spełniających normę Euro-6 można regenerować poprzez wymianę wkładu ceramicznego w filtrze a także katalizatorze.
Przeczytaj także: Naprawa Obudowy Filtra Powietrza w Eurotech
Korzyści z regeneracji filtrów DPF
Za pomocą regeneracji można w zdecydowany sposób zaoszczędzić. Usługa regeneracji jest kilka a czasami kilkanaście razy tańsza niż zakup nowej części.
Oprócz profesjonalnych firm zajmujących się regeneracją, coraz częściej kierowcy we własnym zakresie starają się przywrócić użyteczność swojego filtra cząstek stałych i go wyczyścić. Z każdym miesiącem na rynku pojawiają się kolejne płyny do czyszczenia filtrów DPF. Takie środki stworzyła między innymi firma: K2, Wurth, Liqui Moly, STP, Boll, Magneti Marelli, Berger, Forch. Pierwszym preparatem do mycia był K2 DPF Cleaner. Mimo wielu pozytywnych opinii preparaty do mycia są tylko rozwiązaniem tymczasowym.
Do niedawna bardzo popularną usługą, którą wykonywano w przypadku zapchania filtra DPF czy FAP było jego usuwanie. Masowo wycinano oraz usuwano filtry cząstek stałych. Bardzo wiele warsztatów nie miało żadnych problemów, z wykonaniem takiej usługi. Po wycięciu filtra należało przeprogramować sterownik komputera i samochód nie wykazywał już usterki. Pozbywanie się filtrów powoduje, że szkodliwe związki przedostają się do powietrza, które kolejno wdychamy. W ten sposób zatruwamy samych siebie. Obecnie właściciele samochodów bez filtrów cząstek stałych są bardzo surowo karani. Serwisy samochodowe nie naprawiają już samochodów w ten sposób na taką skalę.
Takie terminy jak mycie, czyszczenie czy regeneracja filtrów stosowane są zamiennie, jednak w fachowym języku należy odróżniać te terminy. Za czyszczenie filtrów możemy przyjąć zarówno proces regeneracji jak i ich mycia. Regeneracja natomiast może polegać na myciu filtrów, wymianie wkładów, wydmuchiwaniu sadzy a także wymianie wkładów ceramicznych. Różnica w tych procesach jest znacząca, każdy z nich może wywołać inny efekt. Warto odróżniać wspominane procesy związane z filtrami cząstek stałych, nabyta wiedza pomoże nam w wybraniu najlepszego rozwiązania, oszczędności czasu i pieniędzy.
Dane Techniczne Iveco DAILY VI
Poniżej przedstawiono dane techniczne Iveco DAILY VI, które mogą być przydatne przy doborze odpowiednich metod regeneracji filtra DPF.
Przeczytaj także: Iveco Daily: Czujnik Filtra Powietrza
| Parametr | Wartość |
|---|---|
| Marka | Iveco |
| Model | DAILY VI Skrzynia |
| Produkcja od | 2016.04 |
| Moc silnika [kW] | 115 |
| Moc silnika [KM] | 156 |
| Pojemność rzeczywista [ccm] | 2287 |
| Pojemność litry | 2.3 |
| Liczba cylindrów | 4 |
| Liczba zaworów na cylinder | 4 |
Skrzynia: 33S16, 35S16, 35C16, 40C16, 42S16, 50C16 Skrzynia 156KM, 115kW (2016.04 - obecnie)
Rodzaj silnika: olej napędowy
System tworzenia mieszanki paliwowej: Wtrysk bezpośredni
Rodzaj napędu: Napęd tylnych kół
Rodzaj paliwa: olej napędowy
Rodzaj pojazdu: Skrzynia
Kody silnika: F1AGL411G, F1AGL411U, F1AGL411B, F1AGL411N
Produkcja modelu od: 2014.03
tags: #iveco #eurocargo #filtr #sprężonego #powietrza #wymiana

