Opinie o filtrach powietrza Hecht do Audi A3 8P
- Szczegóły
Wielu użytkowników Audi A3 8P poszukuje informacji na temat filtrów powietrza Hecht, a także potencjalnych problemów związanych z ich eksploatacją. Poniżej zebrane zostały opinie i porady dotyczące tego zagadnienia.
Problemy z odpalaniem i zasilaniem
Niekiedy problemy z odpaleniem silnika mogą być związane z filtrem powietrza. Rzeba 4-5 razy kręcić żeby zapalił? Przyczyną może być:
- Stan akumulatora.
- Stan wtryskiwaczy.
- Stan świec żarowych.
- Aktualne ciśnienie sprężania.
- Stan filtra powietrza.
- Stan filtra paliwa.
- Zapchany smok w zbiorniku.
- I wiele innych.
Ponadto, usterka zasilania olejem napędowym może wynikać z niskiego ciśnienia paliwa na filtrze. Przyczyną może być zapchany filtr lub smok. Na wolnych optymalnie powinno być około 3 bar.
Zapchany smok olejowy
Częstym problemem w silnikach jest zapchany smok olejowy. Kłopoty z głowicą zaczynają się jak jest zatkany smok oleju. Czasem smok oleju jest zapchany i pompa nie dostaje oleju i nie ma z czego zrobić ciśnienia. W silnikach 1,6 8V trzeba obowiązkowo czyścić smok oleju a najlepiej wymienić na nowy.
Dokładnie tak samo zrobiłem, kupiłem mazdę 2 która ma 260tys i prawdopodobnie od nowości pasek rozrządu Na takich "cwaniaczków" jak ja i Ty producenci już znaleźli sposób w nowszych samochodach. Pasek rozrządu pracujący w oleju silnikowym. Choćby nie wiem z jak dobrego materiału był wykonany to wątpię że wytrzyma 200 tysięcy km.
Przeczytaj także: Funkcje i Opinie o Chłodnicy Hecht
W takim razie powinni w miejsce czujnika wkręcić manometr i sprawdzić ciśnienie oleju (powinno być 1,3 bara na obrotach jałowych). Ciśnienie poniżej 1 bara powoduje świecenie się kontrolki. Nie wiem jak w tych większych crdi ale w no 2.0 crdi lub 2.2 częstym objawem kontrolki ciśnienia jest zapchany nagarem smok olejowy.
Jak sprawdzić ciśnienie oleju?
Jeśli jesteś pewien silnika to można wykręcić czujnik ciśnienia oleju wkręcić dobry dokładny manometr i sprawdzić ciśnienie oleju w rzeczywistości jakie jest. Ale to chyba mechanik by musiał bo powinien mieć lepszy sprzęt. Jeśli ciśnienie oleju będzie odpowiednie więc wina czujnika . Niskie ciśnienie to albo pompa padła albo zawór ograniczający ciśnienie albo silnik ma luzy na panewkach.
Nieszczelności w układzie paliwowym
Pęcherzyki powietrza nie powinny się pojawiać w przewodach paliwowych. Możesz mieć gdzieś nieszczelnośc bądź zapchany smok w zbiorniku albo zbiornik nie jest wystarczająco odpowietrzany.
Problemy z paskiem klinowym
Częste zrywanie paska 5PK 1219 w VW Polo 1.9D 95r? Mechanik sprawdzał i prócz tego łożyska od klimatyzacji poinformował mnie że wszystko jest ok napinacz też w porządku. Mówiłem mu że wymieniałem wcześniej pasek, powiedział że dobra firma nie świadczy wcale o jakości.
W Iveco Stralis 450 e5 wyskoczył błąd ECM 31 i nie mam pojęcia czego może dotyczyć. Dzień wcześniej strzelił pasek klinowy (ten z kilkunastoma rowkami nie 4pk 1041). Renault trafic - Po naprawie alternatora, po kilku tys. Kup używkę alternatora za stówę i sobie pomierz ile koło pasowe wystaje.
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Inne potencjalne problemy
BMW E90 320i N46B20B 150KM. Problemy: auto gaśnie na wolnych obrotach, nie wkręca się poprawnie do 2000 (jak się muśnie pedał gazu to wydaje dźwięk jakby nie chodziło na wszystkie cylindry). Powyżej wydaje się, że jest OK. W pozycji skrzyni D jest lepiej ale też zdarza się że gaśnie. Poza tym moim zdaniem nie ma mocy.
Ps. To znaczy że silnikowi brakuje paliwa pod obciążeniem. może po porostu wysiada czujnik, albo pompa olejowa. Witam, ostatecznie stanęło na naprawie auta przez sprzedającego z gwarancją na piśmie. Przyczyną awarii od początku był olej, a raczej jego osady i zapchany smok. Niestety założone przez producenta interwały są mocno przesadzone 30.000 km lub 2 lata oraz delikatna jazda przez Szwajcarów spowodowała zaleganie dużych osadów w całym silniku.
Podsumowanie
Problemy z filtrem powietrza w Audi A3 8P mogą objawiać się na różne sposoby, od problemów z odpalaniem, przez niskie ciśnienie paliwa, aż po zapchany smok olejowy. Regularna kontrola i wymiana filtra, a także dbałość o jakość oleju i interwały serwisowe, mogą pomóc w uniknięciu wielu z tych problemów.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
tags: #hecht #filtr #powietrza #audi #a3 #8p

