Działanie klapki ciepłego powietrza w obudowie filtra powietrza w Golfie 2
- Szczegóły
W Golfie 2, obudowa filtra powietrza zawiera klapkę sterującą dopływem ciepłego lub zimnego powietrza do silnika. Jej prawidłowe działanie ma wpływ na spalanie i moc silnika.
Jak działa sterowanie klapką ciepłe/zimne powietrze?
W obudowie filtra powietrza znajduje się termostat klapkowy, który steruje skąd silnik ma ciągnąć powietrze. Po zdjęciu górnej pokrywy filtra powietrza i wyjęciu filtra, widoczne są dwie rury: jedna doprowadzająca zimne powietrze z przodu, a druga ciepłe powietrze znad kolektora wydechowego. Między nimi znajduje się klapka sterowana ciśnieniowo.
Przewód podciśnieniowy oznaczony na biało odpowiada za otwieranie klapki ciepłego powietrza w obudowie filtra powietrza. Otwiera się, gdy silnik jest zimny, umożliwiając mu pobieranie ciepłego powietrza ogrzanego przez kolektor wydechowy. Następnie powinna się zamknąć, aby silnik ciągnął zimne powietrze.
Wpływ uszkodzenia przewodu doprowadzającego ciepłe powietrze
Uszkodzenie przewodu doprowadzającego ciepłe powietrze do filtra powietrza ma wpływ na spalanie i moc silnika. Brak dopływu gorącego powietrza do silnika może powodować jego "mułowatość", szczególnie gdy jest zimny.
Problemy z klapką ciepłego powietrza
Częstym problemem jest wyrobienie się klapki z biegiem czasu, co powoduje jej klekotanie przy zimnym silniku, dopóki termostat nie otworzy dopływu zimnego powietrza. W takim przypadku można spróbować ją podregulować, ale często kończy się to pęknięciem cięgielka termostatu.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Golfie 5?
Innym problemem jest zablokowanie klapki w pozycji zamkniętej, uniemożliwiając dopływ powietrza z zewnątrz. Może to powodować długie nagrzewanie się silnika.
Diagnostyka i naprawa
Aby sprawdzić działanie klapki, należy zdjąć rurę od filtra powietrza i sprawdzić, czy klapka przepustnicy prawidłowo się uchyla. Jeśli klapka nie spełnia swojej funkcji i źle uszczelnia, może być konieczna jej wymiana.
W przypadku montażu instalacji gazowej, klapka znajdująca się pod filtrem powietrza może zostać zablokowana, a rurka odpięta od kolektora. Należy sprawdzić, czy nie powoduje to problemów z pracą silnika.
Spalanie 15 litrów benzyny może wskazywać na nieprawidłowe działanie klapki, ale należy również sprawdzić stan filtra powietrza i niebieski czujnik temperatury.
Dodatkowe informacje
Warto sprawdzić naklejkę pod maską ze schematem przewodów podciśnieniowych, aby upewnić się, że wszystkie są prawidłowo podłączone. Czarny przewód idzie do aparatu zapłonowego i odpowiada za przyspieszanie zapłonu.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Golfie 5?
Jeżeli auto gaśnie po wymianie filtra paliwa, należy sprawdzić regulator ciśnienia paliwa i przepływomierz powietrza. Uszkodzony przepływomierz powietrza może również powodować problemy z pracą silnika.
Przeczytaj także: Jak wymienić osuszacz klimy w Golfie 4?
tags: #golf #2 #obudowa #filtra #powietrza #klapka

