Modyfikacje i Ulepszenia w Golfie 2: Filtr Powietrza, Kierownica i Montaż

Filtr powietrza jest jednym z kluczowych elementów, które wpływają na wydajność i trwałość silnika samochodowego. Jednym z popularnych rodzajów filtrów powietrza stosowanych przez entuzjastów motoryzacji jest tzw. filtr stożkowy.

Filtr Stożkowy - Co to takiego?

Filtr stożkowy to rodzaj filtra powietrza, który różni się od tradycyjnych filtrów pod wieloma względami. Jego nazwa pochodzi od charakterystycznego stożkowatego kształtu, który zapewnia większą powierzchnię filtrowania powietrza. W przeciwieństwie do standardowych filtrów, filtr stożkowy jest wykonany z włókniny lub gąbki, co sprawia, że jest zdecydowanie bardziej wytrzymały niż zwykłe filtry papierowe.

Zalety Filtra Stożkowego

  • Poprawa przepływu powietrza: Filtry stożkowe charakteryzują się znacznie większą powierzchnią filtrującą niż tradycyjne filtry powietrza.
  • Zwiększenie osiągów: Dzięki lepszemu przepływowi powietrza do silnika, filtr stożkowy może przyczynić się do zwiększenia mocy i momentu obrotowego.
  • Dźwięk i estetyka: Montaż filtra stożkowego może także wpłynąć na dźwięk silnika, nadając mu bardziej sportowy charakter. Po zamontowaniu stożkowego filtra powietrza dźwięk staje się bardziej basowy i głośniejszy.
  • Łatwa konserwacja: W przeciwieństwie do tradycyjnych filtrów papierowych, które często trzeba wymieniać, filtry stożkowe można stosować przez dłuższy czas, co jest korzystne zarówno dla środowiska, jak i portfela właściciela samochodu.

W zależności od rodzaju filtra stożkowego konserwacja odbywa się w różny sposób. Filtry suche często wystarczy przedmuchać od środka kompresorem, jeżeli są bardzo zabrudzone można je umyć i wysuszyć i są gotowe ponownie do montażu.

Filtr stożkowy do samochodu to element, który może znacząco poprawić wydajność i wygląd pojazdu. Dzięki lepszemu przepływowi powietrza, możliwości zwiększenia mocy, personalizacji dźwięku i estetyki, a także prostszemu utrzymaniu, stał się on popularnym wyborem wśród pasjonatów motoryzacji. Jego montaż jest często jedną z pierwszych modyfikacji, które robimy w aucie i jest fundamentem do dalszego tuningu silnika.

Golf 2 - Modyfikacje i Ulepszenia

Entuzjaści Golfa 2 często decydują się na różnego rodzaju modyfikacje, aby poprawić jego osiągi i wygląd. Poniżej przedstawiono niektóre z popularnych zmian:

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Golfie 5?

Swap Silnika

Wielu właścicieli Golfa 2 decyduje się na wymianę silnika na mocniejszy model. Częstym wyborem jest silnik 2E o mocy 115 KM, który pochodzi z Passata B3 lub Golfa MK3. Przykładowo, użytkownik forum opisuje swoją modyfikację, polegającą na przełożeniu silnika z Passata B3 (2.0 115KM 2E) do Golfa 2 GL (rok 86, silnik RF 72KM).

Przy swapie silnika ważne jest, aby uwzględnić następujące aspekty:

  • Silnik potrzebny cały z wiązką.
  • Podłączenie proste jesli roczniki odpowiadają, troszkę dłubania jak golf poniżej 89.
  • Hamulce z Paska (wentylowane 256 z przodu i tył tarcza).
  • Wydech zaadoptowany od Paska.
  • Pompa paliwa jeśli jest zewnętrzna i daje 3 bary cisnienia.

Efekt takiej modyfikacji to auto, które jeździ na 15" i starej skrzyni prawie 200km/h i przyspiesza w okolicy 8 sekund do stówki.

Układ Hamulcowy

Przy wymianie silnika na mocniejszy, warto również zadbać o ulepszenie układu hamulcowego. Często stosuje się hamulce z Passata B3, które są wentylowane i zapewniają lepszą skuteczność hamowania. Dodatkowo, można zastosować pompę hamulcową o większej średnicy (np. 22mm) oraz większe serwo.

Wspomaganie Kierownicy

W przypadku, gdy silnik posiada pompę wspomagania, warto rozważyć montaż wspomagania kierownicy w Golfie 2. W tym celu należy zakupić maglownicę od Golfa 2 z wspomaganiem.

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Golfie 5?

Inne Modyfikacje

Oprócz powyższych modyfikacji, właściciele Golfa 2 często decydują się na:

  • Montaż filtra stożkowego, aby poprawić przepływ powietrza do silnika.
  • Wymianę kierownicy na sportową, aby poprawić komfort i wygląd wnętrza.
  • Modyfikacje zawieszenia, takie jak montaż gwintu, aby obniżyć auto i poprawić jego prowadzenie.
  • Zmiany w wyglądzie zewnętrznym, takie jak montaż zderzaków US, listew GTI, czy polerowanie elementów nadwozia.

Tabela Modyfikacji Golfa II - Przykład

Rok Modyfikacja
2009 Odnowiony grill starego typu, zmieniony lakier z LN6V na LO41, polerowane zamki, gwinty przód/tył, usunięta wycieraczka z tylnej szyby, szeroka dokładka GTI, koła 7x16 et 35 NOTHELLE + 195/40/16, zmieniony gaźnik z 2e2 na gaźnik z fiata 125p, dołożony silniczek szyber dachu, czarna podsufitka, pół skóry z mkIII Otmar Art. Alt Edition, tylne lampy biało czerwone.
2010 Czarna wykładzina we wnętrzu, malowanie ramion wycieraczek, nowy lakier na felgach, chromowane zamki z audi, swap motorowni i hamowania, czarne boczki, klimatyzacja, zmiana dokładki na wąską, zmiana opon.
2011 Swap na vr6, ciemne lampy z tyłu, przyciemnione lampy z przodu, polerka felg.
2012 Ogarnięcie silnika, wymiana hamulców, lampy tył GTI, przeróbka puszki filtra powietrza.
2013 Zmieniona kierownica, poszerzone tylne koła, zmiana opon, wymiana oleju,pompy paliwa,pompy wspomagania,akumulatora, wybebeszone wnętrze, dodatkowo wzmocnione łączenia blach na podłodze, wyklejona cała podłoga matami wygłuszającymi, czerwone pasy, zegary z audi 80, el. szyby.
2014 Wymiana foteli na RECARO z GTi Edition, poszerzenie przednich felg, wymiana przednich opon, chromowane listwy na zderzaku.
2015 Wymiana opon na dunlop 195/40/16, wymiana wszystkich łożysk i przednich piast, wymiana osłon tarcz przednich, odświeżenie polerki na kołach i ponowne lakierowanie wnęk, wymiana wybieraka skrzyni biegów, dorobienie maskownicy silniczka szyberdachu, wymiana zegarów dodatkowych, serwis silnika, wymiana rozpórki przedniej, wymiana miski olejowej i pompy oleju.

Przeczytaj także: Jak wymienić osuszacz klimy w Golfie 4?

tags: #golf #2 #kierownica #puszki #filtra #powietrza

Popularne posty: