Modyfikacje i Ulepszenia w Golfie 2: Filtr Powietrza, Kierownica i Montaż
- Szczegóły
Filtr powietrza jest jednym z kluczowych elementów, które wpływają na wydajność i trwałość silnika samochodowego. Jednym z popularnych rodzajów filtrów powietrza stosowanych przez entuzjastów motoryzacji jest tzw. filtr stożkowy.
Filtr Stożkowy - Co to takiego?
Filtr stożkowy to rodzaj filtra powietrza, który różni się od tradycyjnych filtrów pod wieloma względami. Jego nazwa pochodzi od charakterystycznego stożkowatego kształtu, który zapewnia większą powierzchnię filtrowania powietrza. W przeciwieństwie do standardowych filtrów, filtr stożkowy jest wykonany z włókniny lub gąbki, co sprawia, że jest zdecydowanie bardziej wytrzymały niż zwykłe filtry papierowe.
Zalety Filtra Stożkowego
- Poprawa przepływu powietrza: Filtry stożkowe charakteryzują się znacznie większą powierzchnią filtrującą niż tradycyjne filtry powietrza.
- Zwiększenie osiągów: Dzięki lepszemu przepływowi powietrza do silnika, filtr stożkowy może przyczynić się do zwiększenia mocy i momentu obrotowego.
- Dźwięk i estetyka: Montaż filtra stożkowego może także wpłynąć na dźwięk silnika, nadając mu bardziej sportowy charakter. Po zamontowaniu stożkowego filtra powietrza dźwięk staje się bardziej basowy i głośniejszy.
- Łatwa konserwacja: W przeciwieństwie do tradycyjnych filtrów papierowych, które często trzeba wymieniać, filtry stożkowe można stosować przez dłuższy czas, co jest korzystne zarówno dla środowiska, jak i portfela właściciela samochodu.
W zależności od rodzaju filtra stożkowego konserwacja odbywa się w różny sposób. Filtry suche często wystarczy przedmuchać od środka kompresorem, jeżeli są bardzo zabrudzone można je umyć i wysuszyć i są gotowe ponownie do montażu.
Filtr stożkowy do samochodu to element, który może znacząco poprawić wydajność i wygląd pojazdu. Dzięki lepszemu przepływowi powietrza, możliwości zwiększenia mocy, personalizacji dźwięku i estetyki, a także prostszemu utrzymaniu, stał się on popularnym wyborem wśród pasjonatów motoryzacji. Jego montaż jest często jedną z pierwszych modyfikacji, które robimy w aucie i jest fundamentem do dalszego tuningu silnika.
Golf 2 - Modyfikacje i Ulepszenia
Entuzjaści Golfa 2 często decydują się na różnego rodzaju modyfikacje, aby poprawić jego osiągi i wygląd. Poniżej przedstawiono niektóre z popularnych zmian:
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Golfie 5?
Swap Silnika
Wielu właścicieli Golfa 2 decyduje się na wymianę silnika na mocniejszy model. Częstym wyborem jest silnik 2E o mocy 115 KM, który pochodzi z Passata B3 lub Golfa MK3. Przykładowo, użytkownik forum opisuje swoją modyfikację, polegającą na przełożeniu silnika z Passata B3 (2.0 115KM 2E) do Golfa 2 GL (rok 86, silnik RF 72KM).
Przy swapie silnika ważne jest, aby uwzględnić następujące aspekty:
- Silnik potrzebny cały z wiązką.
- Podłączenie proste jesli roczniki odpowiadają, troszkę dłubania jak golf poniżej 89.
- Hamulce z Paska (wentylowane 256 z przodu i tył tarcza).
- Wydech zaadoptowany od Paska.
- Pompa paliwa jeśli jest zewnętrzna i daje 3 bary cisnienia.
Efekt takiej modyfikacji to auto, które jeździ na 15" i starej skrzyni prawie 200km/h i przyspiesza w okolicy 8 sekund do stówki.
Układ Hamulcowy
Przy wymianie silnika na mocniejszy, warto również zadbać o ulepszenie układu hamulcowego. Często stosuje się hamulce z Passata B3, które są wentylowane i zapewniają lepszą skuteczność hamowania. Dodatkowo, można zastosować pompę hamulcową o większej średnicy (np. 22mm) oraz większe serwo.
Wspomaganie Kierownicy
W przypadku, gdy silnik posiada pompę wspomagania, warto rozważyć montaż wspomagania kierownicy w Golfie 2. W tym celu należy zakupić maglownicę od Golfa 2 z wspomaganiem.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Golfie 5?
Inne Modyfikacje
Oprócz powyższych modyfikacji, właściciele Golfa 2 często decydują się na:
- Montaż filtra stożkowego, aby poprawić przepływ powietrza do silnika.
- Wymianę kierownicy na sportową, aby poprawić komfort i wygląd wnętrza.
- Modyfikacje zawieszenia, takie jak montaż gwintu, aby obniżyć auto i poprawić jego prowadzenie.
- Zmiany w wyglądzie zewnętrznym, takie jak montaż zderzaków US, listew GTI, czy polerowanie elementów nadwozia.
Tabela Modyfikacji Golfa II - Przykład
| Rok | Modyfikacja |
|---|---|
| 2009 | Odnowiony grill starego typu, zmieniony lakier z LN6V na LO41, polerowane zamki, gwinty przód/tył, usunięta wycieraczka z tylnej szyby, szeroka dokładka GTI, koła 7x16 et 35 NOTHELLE + 195/40/16, zmieniony gaźnik z 2e2 na gaźnik z fiata 125p, dołożony silniczek szyber dachu, czarna podsufitka, pół skóry z mkIII Otmar Art. Alt Edition, tylne lampy biało czerwone. |
| 2010 | Czarna wykładzina we wnętrzu, malowanie ramion wycieraczek, nowy lakier na felgach, chromowane zamki z audi, swap motorowni i hamowania, czarne boczki, klimatyzacja, zmiana dokładki na wąską, zmiana opon. |
| 2011 | Swap na vr6, ciemne lampy z tyłu, przyciemnione lampy z przodu, polerka felg. |
| 2012 | Ogarnięcie silnika, wymiana hamulców, lampy tył GTI, przeróbka puszki filtra powietrza. |
| 2013 | Zmieniona kierownica, poszerzone tylne koła, zmiana opon, wymiana oleju,pompy paliwa,pompy wspomagania,akumulatora, wybebeszone wnętrze, dodatkowo wzmocnione łączenia blach na podłodze, wyklejona cała podłoga matami wygłuszającymi, czerwone pasy, zegary z audi 80, el. szyby. |
| 2014 | Wymiana foteli na RECARO z GTi Edition, poszerzenie przednich felg, wymiana przednich opon, chromowane listwy na zderzaku. |
| 2015 | Wymiana opon na dunlop 195/40/16, wymiana wszystkich łożysk i przednich piast, wymiana osłon tarcz przednich, odświeżenie polerki na kołach i ponowne lakierowanie wnęk, wymiana wybieraka skrzyni biegów, dorobienie maskownicy silniczka szyberdachu, wymiana zegarów dodatkowych, serwis silnika, wymiana rozpórki przedniej, wymiana miski olejowej i pompy oleju. |
Przeczytaj także: Jak wymienić osuszacz klimy w Golfie 4?
tags: #golf #2 #kierownica #puszki #filtra #powietrza

