Problem z Obudową Filtra Powietrza w Fordzie i Volvo: Uszkodzone Śruby i Ich Wpływ na Pracę Silnika
- Szczegóły
Wielu użytkowników samochodów marki Ford i Volvo spotyka się z problemami związanymi z obudową filtra powietrza. Jednym z częstszych problemów są uszkodzone śruby mocujące obudowę. Niesprawność ta, choć wydaje się błaha, może prowadzić do poważnych konsekwencji dla pracy silnika.
Wpływ Uszkodzonych Śrub na Działanie Silnika
Nieszczelna obudowa filtra powietrza, spowodowana np. przekręconymi śrubami, może prowadzić do zasysania przez silnik niefiltrowanego powietrza. Problem polega na tym, że rura z filtra powietrza chodząca na przepustnicę nie miała opaski oraz śruby obudowy filtra powietrza były przekręcone przez co przy dodaniu gazu lekko się dławil a pozniej przyspieszal.
Konsekwencje tego mogą być następujące:
- Spadek dynamiki samochodu, szczególnie w dolnym zakresie obrotów. W moim przypadku uszkodzony jeden z zaworów sterowania odebrał dynamikę samochodu z dolnego zakresu obrotów do 3000tys, powyżej auto działało normalnie.
- Falowanie obrotów silnika. Bump: Ogolnie to jest tak jak stoję na luzie i go przegazuje to obroty mocno spadają i nie raz zgaśnie (Tak tez mam na skrzyżowaniu jak stane). Na gazie mocniej faluje na benzynie.
- Zwiększone zużycie paliwa.
- Potencjalne uszkodzenie elementów silnika przez dostające się zanieczyszczenia.
Diagnostyka i Rozwiązania Problemu
Pierwszym krokiem w rozwiązaniu problemu jest dokładna diagnostyka. Należy sprawdzić stan obudowy filtra powietrza, a w szczególności gniazd śrub mocujących. Często okazuje się, że gwinty w tych gniazdach są zerwane lub uszkodzone.
Możliwe rozwiązania to:
Przeczytaj także: Filtr powietrza Ford - wymiana krok po kroku
- Wymiana całej obudowy filtra powietrza na nową.
- Naprawa uszkodzonych gniazd śrub, np. poprzez zalanie ich żywicą lub poxipolem, a następnie nagwintowanie. Zalanie żywicą czy poxipolem - też o tym myślałem, można później cieńszego wkręta wsadzić.
- Zastosowanie dłuższych wkrętów, jeśli pozwala na to konstrukcja obudowy. To też jest pomysł, jak będzie mniej mroźnie muszę tam zobaczyć czy dłuższy wkręt rozwiąże problem - to by była najlepsza opcja.
Dodatkowe Problemy z Obudową Filtra Powietrza
Oprócz uszkodzonych śrub, problemem może być również nieszczelność samej obudowy filtra powietrza. Spowodowane jest to np. starzeniem się uszczelek lub uszkodzeniami mechanicznymi. W takim przypadku należy wymienić uszczelki lub całą obudowę.
Warto również zwrócić uwagę na stan samego filtra powietrza. Zapchany filtr ogranicza przepływ powietrza do silnika, co negatywnie wpływa na jego pracę. Należy go wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta samochodu.
Filtry powietrza pojawiały się w samochodach niemal u zarania motoryzacji. Pierwszy powstał w 1916 roku. Oczywiście od tego czasu wiele się zmieniło i teraz zarówno filtry, jak i samochody wyglądają zupełnie inaczej. Zadaniem takiego filtra jest oczyszczanie powietrza, które dostaje się do silnika. Jest to ważne ze względu na bezpieczeństwo oraz funkcjonalność pracy silnika.
Informacje o tym, jak często wymieniać filtry powietrza, znajdziesz w instrukcji samochodu. Z reguły producenci wskazują jako przejechany dystans 15-20 tys. kilometrów. Takie sygnały, jak spadek mocy samochodu czy większe spalanie, mogą być oznaką zapchanego filtra powietrza.
Przykładowe Filtry Powietrza Dostępne na Rynku
Na rynku dostępnych jest wiele filtrów powietrza różnych producentów. Poniżej przedstawiono kilka przykładów:
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Fordzie Focus 1.8 benzyna?
| Producent | Model |
|---|---|
| BOSCH | F 026 400 492 |
| FILTRON | AK 372/1 |
| HENGST | E1010L |
| KNECHT | LX1780/3 |
| MANN-FILTER | C 16 134/2 |
| PURRO | PUR-PA4026 |
Wybierając filtr powietrza, należy kierować się zaleceniami producenta samochodu oraz jakością wykonania filtra.
Przeczytaj także: Problemy z klimatyzacją w Fordzie Focus MK1? Sprawdź osuszacz!
tags: #ford #volvo #obudowa #filtra #powietrza #problem

