Wymiana Filtra Powietrza w Ford Focus Mk2
- Szczegóły
Wymiana filtrów w samochodzie, w tym filtra powietrza, jest kluczowa dla utrzymania silnika w dobrym stanie. Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna, pozwala na utrzymanie silnika w bardzo dobrym stanie. Wymianę filtrów przeprowadzimy w modelach z silnikiem benzynowym oraz wysokoprężnym. Zaczniemy od filtra powietrza a na końcu wymienimy filtr w silniku benzynowym oraz Diesla.
Dlaczego Warto Wymieniać Filtr Powietrza?
Silnik spalinowy posiada układ dolotowy, którego zadaniem jest doprowadzenie powietrza do komory spalania. Powietrze to jest niezbędne do zapłonu i spalania paliwa. Środowisko komory spalania jest sterylne, a powietrze pobierane jest z zanieczyszczonego otoczenia. Filtr powietrza zapobiega uszkodzeniom silnika, oczyszczając powietrze z pyłu i innych zanieczyszczeń.
Gdyby samochód nie był wyposażony w filtr powietrza, silnik w krótkim czasie uległ by zniszczeniu. Filtry powietrza zbudowane są z kilku warstw filtrujących, na które stosowana jest często bawełna, celuloza, a czasami materiały sztuczne. Swoim wyglądem w znakomitej większości przypominają harmonijkę otoczoną gumową uszczelką.
Typy Filtrów Powietrza
Filtry powietrza można podzielić na dwa rodzaje:
- Suche - jednorazowe.
- Mokre - wielokrotnego użytku.
Te drugie najczęściej kojarzą się z tuningiem i jednocześnie wyższą ceną.
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Ford Focus MK2?
Kiedy Wymieniać Filtr Powietrza?
W przypadku filtra powietrza producent zaleca czyszczenie go co roku natomiast wymiana przewidziana jest co trzy lata. Standardowy filtr powietrza powinno wymieniać się według zaleceń producenta lub po przejechaniu ok. 15-30 tys. km. W ostateczności należy zastosować się do wytycznych producenta. Jeżeli zlekceważymy interwały wymiany filtra powietrza, spodziewać się możemy problemów związanych z mocą silnika, wzrostem zużycia paliwa, a w konsekwencji awarii samych elementów jednostki napędowej.
Brak mocy wynikający z ograniczonego dostępu do powietrza silnik będzie próbował kompensować zwiększając ilość podawanego paliwa, jednak w efekcie wzrośnie jedynie spalanie, a mocy i tak nie przybędzie. Źle zamontowany filtr może przepuszczać powietrze nie filtrując go, umożliwiając dostęp zanieczyszczeń do silnika.
Dodatkowo jakiekolwiek nieszczelności będą powodowały dostawanie się tak zwanego „lewego powietrza”, które zakłóci pracę przepływomierza i wpłynie na wielkość dawki paliwa. W efekcie silnik nie będzie równo pracował i straci moc.
Wymiana Filtra Powietrza w Silniku Benzynowym
Koszt zakupu filtra powietrza to wydatek około 30 złotych. Nie jest to wysoka cena dlatego zamiast corocznego czyszczenia proponujemy wymieniać filtr na nowy.
- Poluzuj opaskę zaciskową na przewodzie dopływu powietrza.
- Zdemontuj koniec przewodu z pokrywy filtra powietrza.
- Odkręć 6 śrub typu Torx i zdejmij obudowę filtra powietrza.
- Wyjmij stary filtr i dokładnie wyczyść dolną część obudowy.
- Zainstaluj nowy filtr i zamontuj wszystko w odwrotnej kolejności.
Wymiana Filtra Powietrza w Silniku Diesla
- Odkręć trzy śruby typu Torx, które mocują pokrywę filtra.
- Unieś pokrywę w kierunku przodu samochodu i wypnij z trzech zaczepów mocujących.
- Wyjmij stary wkład i wyczyść dokładnie dolną część obudowy.
- Włóż nowy filtr i zamontuj wszystkie elementy w odwrotnej kolejności.
Czyszczenie Filtra Powietrza
Jeżeli nie decydujemy się na wymianę filtru to pozostaje nam wyczyszczenie starego wkładu. Na początku musimy go wyjąć z obudowy. Postępujemy w taki sam sposób jak przy wymianie. Po wyjęciu filtra uderzamy nim kilkakrotnie o twardą powierzchnię. Najważniejsze, żeby robić to z odpowiednim wyczuciem i zanieczyszczoną stroną. Mniejsze zabrudzenia usuwamy za pomocą sprężonego powietrza. Ciśnienie nie może być za duże, żeby nie uszkodzić powierzchni filtru. Pamiętajmy, że przedmuchujemy zawsze od czystej do zabrudzonej strony. Nie należy czyścić filtru żadnymi detergentami, zmniejszy to ilość powietrza, które dopływa do silnika. Tutaj również pamiętamy o wyczyszczeniu dolnej części filtra przed montażem wyczyszczonego wkładu.
Przeczytaj także: Filtr powietrza Ford - wymiana krok po kroku
Filtry Powietrza Motorcraft i Ford OE
Oferta Ford Original Parts obejmuje oryginalne filtry powietrza Ford OE oraz filtry Motorcraft, które zapewniają skuteczne oczyszczanie powietrza dopływającego do silnika. Ich precyzyjnie wykonane warstwy filtracyjne zatrzymują pył, sadzę i drobne cząstki kurzu, chroniąc silnik oraz elementy układu dolotowego. Filtry te utrzymują właściwy przepływ powietrza i stabilny skład mieszanki paliwowo-powietrznej, co przekłada się na płynną pracę i niskie zużycie paliwa.
W ofercie dostępne są modele dopasowane do różnych jednostek Forda - od silników benzynowych po wysokoprężne. Filtry Motorcraft to rozwiązanie o jakości OE, które łączy skuteczność filtracji z atrakcyjną ceną. Każdy z produktów powstał zgodnie ze specyfikacją Ford OE i gwarantuje szczelne dopasowanie w obudowie filtra.
Regularna wymiana filtra powietrza pozwala utrzymać czystość układu dolotowego oraz ograniczyć ryzyko uszkodzenia elementów takich jak przepływomierz czy turbosprężarka. Dla wygody klientów oferujemy możliwość dopasowania właściwego filtra po numerze VIN - to pewność, że wybrany produkt idealnie pasuje do Twojego modelu Forda.
Dlaczego warto wybrać Ford Original Parts?
- Oferujemy oryginalne produkty Ford OE i Motorcraft z pewnego źródła, spełniające normy jakości producenta.
- Każdy produkt jest dokładnie opisany, zawiera numery OEM i zdjęcia techniczne, a cały proces zakupowy jest szybki, prosty i bezpieczny.
- Zapewniamy szybką wysyłkę, łatwe zwroty oraz profesjonalne doradztwo techniczne w doborze odpowiednich filtrów.
Tabela Zastosowań Filtrów Powietrza Ford
| Model | Lata Produkcji | Silniki |
|---|---|---|
| C-MAX / GRAND C-MAX | 2010-2015 | 1,0 ECOBOOST, 1,5 ECOBOOST, 1,5 SOHC DIESEL, 1,6 DOHC DIESEL, 2,0 DIESEL DURATORQ DW10 |
| C-MAX / GRAND C-MAX | 2015- | 1,0 ECOBOOST, 1,5 SOHC DIESEL, 1,6 SOHC DIESEL, 1,6 DOHC ZETEC / DURATEC, 1,5 ECOBOOST GTDI 4 CYL., 2,0 DIESEL DURATORQ DW10F |
| FOCUS | 2004-2008 | 1,4 DOHC ZETEC / DURATEC, 1,6 DOHC ZETEC / DURATEC, 1,8 DIESEL LYNX, 1,6 DOHC DIESEL, 2,0 DIESEL DURATORQ DW10 |
| FOCUS | 2008-2011 | 1,6 DOHC DIESEL, 1,4 DOHC ZETEC / DURATEC, 1,8 DURATEC 16V, 2,0 DIESEL DURATORQ DW10, 1,8 DIESEL LYNX, 2,0 DURATEC 16V, 2,5 DURATEC VCT TURBO, 1,6 DOHC ZETEC / DURATEC |
| FOCUS | 2011-2015 | 1,6 DOHC ZETEC / DURATEC, 2,0 DIESEL DURATORQ DW10C, 1,6 ECOBOOST - SIGMA GTDI, 1,6 SOHC DIESEL, 2,0 16V DOHC EFI 160 KM, 2,0 ECOBOOST DOHC TURBO/MI4, 1,0 ECOBOOST - PASEK |
| FOCUS | 2014- | 2,3 TiVCT TURBO, 2,0 ECOBOOST DOHC TURBO/MI4, 2,0 16V DOHC EFI 160 KM, 1,5 ECOBOOST GTDI 4 CYL., 2,0 DIESEL DURATORQ DW10F, 1,6 DOHC ZETEC / DURATEC, 1,6 SOHC DIESEL, 1,5 SOHC DIESEL, 1,0 ECOBOOST - PASEK |
| KUGA | 2008-2012 | 2,0 DIESEL DURATORQ DW10, 2,0 DIESEL DURATORQ DW10C |
| KUGA / ESCAPE | 2013- | 1,5 ECOBOOST GTDI 4 CYL., 1,6 ECOBOOST - SIGMA GTDI, 2,0 DIESEL DURATORQ DW10C, 2,0 DIESEL DURATORQ DW10F, 1,5 SOHC DIESEL, 2,0 ECOBOOST DOHC TURBO/MI4 |
| TRANSIT/TOURNEO CONNECT | 2013- | 1,0 ECOBOOST - PASEK, 1,5 SOHC DIESEL, 1,6 ECOBOOST - SIGMA GTDI, 1,6 SOHC DIESEL |
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr powietrza w Fordzie Focus 1.8 benzyna?
tags: #ford #focus #mkii #filtr #powietrza #wymiana

