Filtr Powietrza z Przysłoną Komarów: Informacje i Rozwiązania Problemów

W motocyklach Komar, filtr powietrza odgrywa istotną rolę w zapewnieniu prawidłowej pracy silnika. Często spotykanym elementem jest przysłona, która służy do regulacji przepływu powietrza, szczególnie podczas rozruchu na zimnym silniku.

Budowa i Funkcja Filtra Powietrza w Komarach

W starszych modelach Komar stosowano filtry powietrza o specyficznej konstrukcji. Przykładowo, na sprzedaż oferowany jest stary filtr powietrza z otworem montażowym 24,5mm i średnicą puszki bez kołnierza 70mm. Filtr ten posiada przysłonę oraz dźwigienkę ssania.

W nowej konstrukcji Komara 230, produkowanego w latach 1960-1962, zastosowano silnik typu SM02 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra wynosiła 38 mm, skok tłoka 44 mm, a pojemność skokowa 49,8 ccm. Silnik ten osiągał moc maksymalną 1,5 KM przy 5600 obr/min.

Warto zauważyć, że w konstrukcji ramy zastosowano jednorurową, spawaną ramę grzbietową, obniżoną w części środkowej. Zawieszenie koła przedniego to krótki wahacz pchany, a zawieszenie tylne jest sztywne.

Problemy z Filtrem Powietrza i Gaźnikiem

Częstym problemem zgłaszanym przez użytkowników Komarów jest utrata mocy po zamontowaniu gumy na gaźnik. Mimo sprawdzania drożności ramy i przepływu powietrza, problem nie ustępuje. Użytkownicy zauważają, że po zamontowaniu gumy, silnik jest zalewany od strony filtra, co uniemożliwia jazdę.

Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie

Możliwe przyczyny problemów z filtrem powietrza i gaźnikiem:

  • Niedrożna rura ramy
  • Zasłanianie otworu w ramie przez siedzenie pod naciskiem
  • Zbyt bogata mieszanka paliwowo-powietrzna
  • Zanieczyszczony filtr powietrza
  • Niewłaściwa regulacja gaźnika

Rozwiązania Problemów z Filtrem Powietrza i Gaźnikiem

W przypadku problemów z utratą mocy po zamontowaniu gumy na gaźnik, użytkownicy proponują różne rozwiązania:

  • Zastosowanie puszki szmerów
  • Wymiana gaźnika na inny model (np. gaźnik tzw. "GM")
  • Powiększenie otworu dolotowego powietrza w obudowie filtra
  • Wymiana dyszy w gaźniku na większą
  • Wymiana filtra fabrycznego na stożkowy

Regulacja gaźnika:

Ważnym aspektem jest regulacja gaźnika, która polega na ustawieniu odpowiedniego składu mieszanki paliwowo-powietrznej. Należy ostrożnie kręcić śrubką regulacyjną, która zazwyczaj jest zalana zielonym lakierem. Ważne jest, aby zachować równowagę między ilością powietrza a paliwa.

Problemy z zalewaniem świec:

Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?

Użytkownicy Komarów zgłaszają również problem z zalewaniem świec zapłonowych. Świece są mokre i pokryte olejem. Może to być spowodowane zbyt wysokim poziomem paliwa w gaźniku, zanieczyszczonym filtrem powietrza lub niewłaściwym zapłonem.

Możliwe rozwiązania problemu z zalewaniem świec:

  • Sprawdzenie i ewentualne obniżenie poziomu paliwa w gaźniku
  • Wyczyszczenie filtra powietrza
  • Sprawdzenie i ewentualna regulacja zapłonu
  • Wymiana gaźnika na sprawny

Modyfikacje i Ulepszenia

Niektórzy użytkownicy decydują się na modyfikacje silnika i gaźnika w Komarach. Przykładowo, wymiana gaźnika na model od Rometa lub Komarka 50 cm3 może poprawić regulację i osiągi silnika. Zastosowanie zapłonu CDI może ułatwić rozruch silnika.

W przypadku silników rowerowych, gdzie masa silnika i roweru jest niewielka, nie jest wymagana duża moc. Ważne jest jednak, aby zapewnić odpowiedni przepływ powietrza i paliwa, aby silnik pracował prawidłowo.

Tabela: Dane Techniczne Komara 230

Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra

Parametr Wartość
Typ silnika SM02, dwusuwowy
Pojemność skokowa 49,8 ccm
Moc maksymalna 1,5 KM przy 5600 obr/min
Średnica cylindra 38 mm
Skok tłoka 44 mm

tags: #filtr #powietrza #z #przysloną #komarów #informacje

Popularne posty: