Filtr Powietrza z Przysłoną Komarów: Informacje i Rozwiązania Problemów
- Szczegóły
W motocyklach Komar, filtr powietrza odgrywa istotną rolę w zapewnieniu prawidłowej pracy silnika. Często spotykanym elementem jest przysłona, która służy do regulacji przepływu powietrza, szczególnie podczas rozruchu na zimnym silniku.
Budowa i Funkcja Filtra Powietrza w Komarach
W starszych modelach Komar stosowano filtry powietrza o specyficznej konstrukcji. Przykładowo, na sprzedaż oferowany jest stary filtr powietrza z otworem montażowym 24,5mm i średnicą puszki bez kołnierza 70mm. Filtr ten posiada przysłonę oraz dźwigienkę ssania.
W nowej konstrukcji Komara 230, produkowanego w latach 1960-1962, zastosowano silnik typu SM02 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra wynosiła 38 mm, skok tłoka 44 mm, a pojemność skokowa 49,8 ccm. Silnik ten osiągał moc maksymalną 1,5 KM przy 5600 obr/min.
Warto zauważyć, że w konstrukcji ramy zastosowano jednorurową, spawaną ramę grzbietową, obniżoną w części środkowej. Zawieszenie koła przedniego to krótki wahacz pchany, a zawieszenie tylne jest sztywne.
Problemy z Filtrem Powietrza i Gaźnikiem
Częstym problemem zgłaszanym przez użytkowników Komarów jest utrata mocy po zamontowaniu gumy na gaźnik. Mimo sprawdzania drożności ramy i przepływu powietrza, problem nie ustępuje. Użytkownicy zauważają, że po zamontowaniu gumy, silnik jest zalewany od strony filtra, co uniemożliwia jazdę.
Przeczytaj także: Sędziszów Filtr Powietrza do Astry H - Testy i Opinie
Możliwe przyczyny problemów z filtrem powietrza i gaźnikiem:
- Niedrożna rura ramy
- Zasłanianie otworu w ramie przez siedzenie pod naciskiem
- Zbyt bogata mieszanka paliwowo-powietrzna
- Zanieczyszczony filtr powietrza
- Niewłaściwa regulacja gaźnika
Rozwiązania Problemów z Filtrem Powietrza i Gaźnikiem
W przypadku problemów z utratą mocy po zamontowaniu gumy na gaźnik, użytkownicy proponują różne rozwiązania:
- Zastosowanie puszki szmerów
- Wymiana gaźnika na inny model (np. gaźnik tzw. "GM")
- Powiększenie otworu dolotowego powietrza w obudowie filtra
- Wymiana dyszy w gaźniku na większą
- Wymiana filtra fabrycznego na stożkowy
Regulacja gaźnika:
Ważnym aspektem jest regulacja gaźnika, która polega na ustawieniu odpowiedniego składu mieszanki paliwowo-powietrznej. Należy ostrożnie kręcić śrubką regulacyjną, która zazwyczaj jest zalana zielonym lakierem. Ważne jest, aby zachować równowagę między ilością powietrza a paliwa.
Problemy z zalewaniem świec:
Przeczytaj także: Jak wymienić filtr w Vespa LX 50?
Użytkownicy Komarów zgłaszają również problem z zalewaniem świec zapłonowych. Świece są mokre i pokryte olejem. Może to być spowodowane zbyt wysokim poziomem paliwa w gaźniku, zanieczyszczonym filtrem powietrza lub niewłaściwym zapłonem.
Możliwe rozwiązania problemu z zalewaniem świec:
- Sprawdzenie i ewentualne obniżenie poziomu paliwa w gaźniku
- Wyczyszczenie filtra powietrza
- Sprawdzenie i ewentualna regulacja zapłonu
- Wymiana gaźnika na sprawny
Modyfikacje i Ulepszenia
Niektórzy użytkownicy decydują się na modyfikacje silnika i gaźnika w Komarach. Przykładowo, wymiana gaźnika na model od Rometa lub Komarka 50 cm3 może poprawić regulację i osiągi silnika. Zastosowanie zapłonu CDI może ułatwić rozruch silnika.
W przypadku silników rowerowych, gdzie masa silnika i roweru jest niewielka, nie jest wymagana duża moc. Ważne jest jednak, aby zapewnić odpowiedni przepływ powietrza i paliwa, aby silnik pracował prawidłowo.
Tabela: Dane Techniczne Komara 230
Przeczytaj także: Oczyszczacz Duux: konserwacja filtra
| Parametr | Wartość |
|---|---|
| Typ silnika | SM02, dwusuwowy |
| Pojemność skokowa | 49,8 ccm |
| Moc maksymalna | 1,5 KM przy 5600 obr/min |
| Średnica cylindra | 38 mm |
| Skok tłoka | 44 mm |
tags: #filtr #powietrza #z #przysloną #komarów #informacje

